plukveer og smerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
3 svar
0 synes godt om
31. august 2011

Alexander071106sMor

Hej alle I skønne kvinder

Jeg har et spørgsmål, som jeg vil høre, om der er flere af jer der også døjer med, eller om det er noget jeg skal have fat i enten lægen  eller jordermoderen om...

Jeg er gravid i uge 23, og har de sidste 4/5  uger haft plukveer som er helt normale. Men de sidste par uger har jeg gentagne gange haft en ulidelig smerte i højre side ag maven (kan måske beskrives som en ordentlig gedin omgang sidestik), hvor jeg hverken kan gå eller trække vejret, eller i det hele taget bevæge mig.. Det er en konstant smerte, som varer en 5-10 minutter, og kommer 2-3 gange (nogle gange oftere) om ugen.

Kender nogle af jer til sådanne smerter?

Noget andet er mine plukveer, de er værst om aftenen, men også i løbet af dagen. De kan også smerte, dog kun i et øjeblik. Det er midt på maven, og til tider helt nede ved underlivet. Der skal jeg sidde med hel rank ryg indtil det går over, for det ikke gør alt for ondt...

Nu har vi jo en dreng i forvejen på næsten 5, og jeg kan simpelthen ikke mindes, at de pokkers plukveer gjorde SÅ ondt...

Er det noget, som i kender til, eller skal jeg tage kontakt til enten læge eller jordermoder? Skal til læge den 12.9, men ved ikke om jeg kan strække det så langt. Vil jo omvendt heller ikke være en "syg" gravid (dem der altid brokker sig over det mindste )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

A&F

Først og fremmest er det kroppen, der fortæller dig, at du skal slappe af.. Jeg gik selv med en kraftige plukveer i nogle uger, og blev indlagt i uge 34 pga. en afkortet livmoderhals, og risiko for en tidlig fødsel. Og du er ikke så langt endnu, så kontakt  lægen/jordemoderen for at være på den sikre side ven.

Anmeld

31. august 2011

Alexander071106sMor

A&F skriver:

Først og fremmest er det kroppen, der fortæller dig, at du skal slappe af.. Jeg gik selv med en kraftige plukveer i nogle uger, og blev indlagt i uge 34 pga. en afkortet livmoderhals, og risiko for en tidlig fødsel. Og du er ikke så langt endnu, så kontakt  lægen/jordemoderen for at være på den sikre side ven.

Det er bare ikke altid de bedste tidspunkter de smerter kommer på.. I dag var det mens jeg var en tur i Bilka, og der kan man ikke bare lige sætte sig ned og slappe af, da de har bistro på den "forkerte" side af kasserne....

Men tænker også at det nok bare er fordi kroppen vil have mig til at slappe af, selvom jeg går meget stille når smerterne kommer..

Ved du om det er lægen eller jordermoderen jeg evt skal have fat i?

Anmeld

31. august 2011

A&F

ttcaroe@gmail.com skriver:

Det er bare ikke altid de bedste tidspunkter de smerter kommer på.. I dag var det mens jeg var en tur i Bilka, og der kan man ikke bare lige sætte sig ned og slappe af, da de har bistro på den "forkerte" side af kasserne....

Men tænker også at det nok bare er fordi kroppen vil have mig til at slappe af, selvom jeg går meget stille når smerterne kommer..

Ved du om det er lægen eller jordermoderen jeg evt skal have fat i?

Ring til afsnittet for gravide. Det var det jeg gjorde. Jeg blev bedt om at komme forbi, så de kunne undersøge mig. Fortæl dem hvordan du har det, så vil de nok undersøge dig ven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.