Hej
Min datter blev 5 her i december!
Nu kommer det svære valg om hun så skal i skole til sommer. Hun er jo lige på grænsen!! Andre med de overvejelser??
Børnehaven kan både se fordele og ulemper ved at hun både starter til sommer og bliver et år mere i børnehaven. Vi har endnu et møde her i starten af februar hvor vi skal snakke om det.
Jeg tror nu jeg prøver at sende hende afsted i skole. Hun kommer i fritidsordningen dernede til maj, og hvis det så ikke går, må hun tilbage i børnehaven.
Hun har taget sådan en skole-paratheds-test i børnehaven, hvor hun var meget dygtig. Hun kan også sagtens sidde stille og høre efter/holde orden på sine ting. Det eneste børnehaven "har på hende" er at hun er lidt genert og ikke tager styring i legen. Det tror jeg nu bare ikke ændrer sig, bare fordi at hun bliver i børnehaven et år mere???? Altså sådan er hun bare som person!
Hun er derudover den højeste pige i børnehaven og har også tabt sin første tand her i julen, så rent fysisk passer hun også med de børn som skal i skole. Det er bare ikke rart at være den allerhøjeste eller den der får ex. menstruation lang tid før de andre!!!!!
Så....
Nå, men hvad går i andre og gør jer af overvejelser omkring jeres 5-årige?
Anmeld