Vores mellemnavne som babys efternavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
8 svar
0 synes godt om
31. august 2011

Aagaard

Min kæreste og jeg er begge meget glade for vores mellem-navne og vil derfor gerne at babyen får dem begge.
MEN kan mit eller N's mellemnavn "bare" uden vidder bruges som babys efternavn?

Må man godt bruge mellemnavne som efternavne? Hvilke regler er der eventuelt og hvor i alverden finder jeg de regler?

På forhånd tak for hjælpen

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

Aagaard

Kan det virkelig være rigtigt at ingen ved noget om det her? Eller bare hvor vi finder ud af det?

Anmeld

31. august 2011

Mikkel's mor <3

hmm så vidt jeg ved kan man godt vi snakkede om at væres søn bare skulle have heddet " Mikkel Wiese Schack" og det mener jeg ikke at der var noget i vejen for da vi snakkede med præsten
blev så få dage inden enige om at han skulle hedde " Mikkel Wiese Schack Simonsen"
mon ikke det kan findes inde på borger.dk ?

Anmeld

31. august 2011

serinasmor

31. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Aagaard skriver:

Min kæreste og jeg er begge meget glade for vores mellem-navne og vil derfor gerne at babyen får dem begge.
MEN kan mit eller N's mellemnavn "bare" uden vidder bruges som babys efternavn?

Må man godt bruge mellemnavne som efternavne? Hvilke regler er der eventuelt og hvor i alverden finder jeg de regler?

På forhånd tak for hjælpen

Line

Det må man godt, så længe det er et slægtsnavn 

Anmeld

31. august 2011

MLT

Jeg mener at mellemnavnet, skal være godkendt til at må bruges, som et efternavn.. Mit må f.eks. gerne bruges til begge ting

Anmeld

31. august 2011

tinasmor

Jeg ved ikke om jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, men ved at et barn kun kan have 1 efternavn. Min kæreste og jeg troede at baby kunne få begge vores efternavne (er ikke gift) som hendes efternavn. Men nej, kun det ene. Det andet vil være mellemnavn. 

Anmeld

31. august 2011

Aagaard

Tak for svar alle sammen.

Jeg skal lige have undersøgt om min kærestes mellemnavn er beskyttet. Mon ikke jeg kan finde det ved at google det.

Mange tak for hjælpen :-)

Anmeld

31. august 2011

Dot D

Nej, det kan det ikke. Vi brugte hver især kun vores mellemnavne og satte dem sammen til Sophie, da hun skulle døbes. Det var også fint indtil tre dage før dåben, hvor der pludselig var en besked på telefonsvareren fra præsten... Han havde lavet en fejl, og det kunne ikke lade sig gøre, så nu hedder hun vores mellemnavne og har mit (gamle) efternavn. Vi har fået vores mellemnavne som mellem - og efternavn efter vi er blevet gift, men Sophie har stadigvæk hele striben af navne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.