Når far aflyser aftaler :S (halv langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.112 visninger
26 svar
0 synes godt om
30. august 2011

Anonym trådstarter

M = far. D = mor. C = søn.

Jeg ved ikke om det bare er mig .. men arg hvor kan min søns far dog pisse mig af!!!

Når, men det started med at han ville have C med ud alene! Og skal lige siges at han aldrig havde haft C alene på det tispunkt. + at han ikke havde set ham regelmæssigt, fordi han åbenbart ikke ville komme her, da det vækkede minder, men at åbne munden og snakke om at lave aftale med at han kunne se C regelmæssigt, kunne han da ikke finde ud af.

Men vores skriftlige aftale lød sådan:
M skal have C hver tirsdag fra kl 10-13 og hver fredag fra kl 10-10.30
Skal være alene med C til andet er aftalt.
Laves der om på tid og dato siges det mindst en uge i forvejen!

M kom så idag for at hente C som han plejer, og siger så "på fredag kan jeg ikke se ham, da jeg skal flytte" altså, det er 30min + transport tid, som ikke er mere end 15min.
Og sagde til M at jeg kunne sådan set sige at han skal komme, da det ikke er blevet sagt en uge i forvejen. (han har vidst i l aaaaaang tid, at han skulle flytte i den weekend.) Og er et 'brud' på vores aftale. Og han synes jeg er plat, jeg vil bare gerne have det er på plads og er ordenligt, også fordi det går sq ud over C. Og han kom for sent sidst (fredag) han var ude at gå med ham, og han synes jeg var smålid fordi jeg kommenterede det, og sagde at kunne han komme for sent nu, kunne han jo trække den 10min mere næste gang også.

Skal lige siges at jeg skriver alt ned mellem M og C, da vi har fælles forældre myndighed, og frygter at han kunne finde på at gå i amtet.
Har min sorte bog, hvor jeg skriver alt ned. Fx fra tid til tid han ser ham, om han kommer for sent, eller udebliver. + vores skriftlige aftaler. (som vi begge har skrevet under på)

Ville intet med dette indlæg, ud over at vælte en gang bøvsefyld () til andre.

Super tak fordi du tog dig tid til at læse med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

An&Jo

du får lige et kram..

det hele er selvfølgelig super træls for dig, men bed mærke i at du skrev, at han SKULLE komme til aftalerne.. NEJ det SKAL HAN IKKE, han bestemmer det fuldstændig selv, du kan ikke tvinge ham til at komme uanset aftale eller ej..
det er godt at du skriver det ned, men der er desværre ingen tvang.. det kan få ham til at fremstå træls i SF men det er også det..

Anmeld

30. august 2011

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

du får lige et kram..

det hele er selvfølgelig super træls for dig, men bed mærke i at du skrev, at han SKULLE komme til aftalerne.. NEJ det SKAL HAN IKKE, han bestemmer det fuldstændig selv, du kan ikke tvinge ham til at komme uanset aftale eller ej..
det er godt at du skriver det ned, men der er desværre ingen tvang.. det kan få ham til at fremstå træls i SF men det er også det..

Tak.
Og kan du have ret i. Jeg synes bare ikke det er okay at vi har en skriftligt aftale, at han så synes jeg er latterlig, fordi jeg vil overholde den?  Jeg vil bare gøre det bedste for min søn.
Men kan jo egentlig skrive i min bog, at han er udeblevet?

Anmeld

30. august 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Tak.
Og kan du have ret i. Jeg synes bare ikke det er okay at vi har en skriftligt aftale, at han så synes jeg er latterlig, fordi jeg vil overholde den?  Jeg vil bare gøre det bedste for min søn.
Men kan jo egentlig skrive i min bog, at han er udeblevet?

desværre er det netop okay at han ikke overholder den hver gang.. desværre er det bare ikke iorden at barnet ikke er "til rådighed" så du er jo låst fast medmindre han direkte aflyser..

men jo jeg synes da du skal skrive ned hver gang, og når i så skal til opfølgningssamtale på SF så tager du bogen med og viser dem.. så kan de danne sig et indblik den vej

Anmeld

30. august 2011

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

desværre er det netop okay at han ikke overholder den hver gang.. desværre er det bare ikke iorden at barnet ikke er "til rådighed" så du er jo låst fast medmindre han direkte aflyser..

men jo jeg synes da du skal skrive ned hver gang, og når i så skal til opfølgningssamtale på SF så tager du bogen med og viser dem.. så kan de danne sig et indblik den vej

Jeg synes bare ikke at det er fair det han har gang i, det ender jo med at han ikke holder nogle aftaler

Anmeld

30. august 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Jeg synes bare ikke at det er fair det han har gang i, det ender jo med at han ikke holder nogle aftaler

altså når man har ventet en halv time, så må du jo have lov til at gå så at sige, for så har han ligesom overskredet fristen, det fik jeg ihvertfald afvide dengang, og det er kun et halvt år siden..

men når det er sket for mange gange i streg, altså omkring 10-15 gange så ringer du til SF og beder om et møde mere, og så kalder de jer til et møde angående det igen, og så kan han risikere at det bliver overvåget samvær inde hos dem

Anmeld

30. august 2011

Loa

Syntes det er super og meget vigtigt du skriver alle de ting ned!!

Kender (heldigvis) ikke til den slags, med statsamt og delebørn og lign, men er sikker på det kun vil gavne dig at skrive ned hver gang han misligeholder jeres aftale.

Anmeld

30. august 2011

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

altså når man har ventet en halv time, så må du jo have lov til at gå så at sige, for så har han ligesom overskredet fristen, det fik jeg ihvertfald afvide dengang, og det er kun et halvt år siden..

men når det er sket for mange gange i streg, altså omkring 10-15 gange så ringer du til SF og beder om et møde mere, og så kalder de jer til et møde angående det igen, og så kan han risikere at det bliver overvåget samvær inde hos dem

Er det rigtigt?
Jeg synes bare det virker som om at han ikke gider sin søn
Fra han var 5 uger til vi started det her, var han her i gennemsnit 1-2 gange om måneden

Anmeld

30. august 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Er det rigtigt?
Jeg synes bare det virker som om at han ikke gider sin søn
Fra han var 5 uger til vi started det her, var han her i gennemsnit 1-2 gange om måneden

ja det er rigtigt..

men du skal ikke sætte næsen op efter noget, men det er meget muligt at det bliver overvåget indtil de kan se han overholder aftaler og skaber bånd til barnet..

Anmeld

30. august 2011

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

ja det er rigtigt..

men du skal ikke sætte næsen op efter noget, men det er meget muligt at det bliver overvåget indtil de kan se han overholder aftaler og skaber bånd til barnet..

Nej gør jeg heller ikke. Jeg synes bare den der interesse der kun er halv, ikke er okay. Også fordi min egen mor var der kun når hun gad, og har taget hårdt på mig, og ønsker jeg ikke for min søn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.