Gigantisk sukkerbehov efter træning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

628 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg er begyndt at træne lidt... og det er godt!

Jeg cykler 10 km til og fra arbejde, er begyndt at løbe nogle gange om ugen (minimum tre gange om ugen), og vil gerne afsted til holdtræning i Fitnesscenter minimum én gang om ugen. Har kun været igang i kort tid, men kan allerede mærke at det går den rigtige vej. Det er dejligt!

Men når jeg kommer hjem efter at have knaldet nogle kalorier af, så går jeg ombord i slikskabet, og æder alt hvad jeg kan finde  Det er så dumt, men heldigvis har vi sjældent ret meget. Men alligevel!

Nogle der kender til dette? Nogle der er ligeså dumme som mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

AndreasMor84

Husker du at spise noget inden du påbegynder din træning en times tid - 1½ før?

Anmeld

30. august 2011

Anonym trådstarter

Solstråle2011 skriver:

Husker du at spise noget inden du påbegynder din træning en times tid - 1½ før?

det er ikke noget jeg har tænkt over... eller, jeg troede faktisk man skulle vente to timer efter et måltid med at træne...

Jeg er hverken sulten eller mæt når jeg går igang, og jeg spiser altid lige et æble eller lignende når jeg er færdig.

Anmeld

30. august 2011

AndreasMor84

Anonym skriver:

det er ikke noget jeg har tænkt over... eller, jeg troede faktisk man skulle vente to timer efter et måltid med at træne...

Jeg er hverken sulten eller mæt når jeg går igang, og jeg spiser altid lige et æble eller lignende når jeg er færdig.

Det kommer jo an på hvad du spiser inden træningen - en banan og ½ stykke rugbrød ville være fint en times tid inden. Hvis ikke du har noget brændstof at tærre af under træningen, bliver du jo sulten og dermed falder du jo i slikskabet.. Måske du i stedet sku tage noget sundt alternativ med, som du kan spise efter træningen. Du skal jo huske at spise noget proteinrigt inden en ½ time efter træningen

Anmeld

30. august 2011

Anonym trådstarter

Solstråle2011 skriver:

Det kommer jo an på hvad du spiser inden træningen - en banan og ½ stykke rugbrød ville være fint en times tid inden. Hvis ikke du har noget brændstof at tærre af under træningen, bliver du jo sulten og dermed falder du jo i slikskabet.. Måske du i stedet sku tage noget sundt alternativ med, som du kan spise efter træningen. Du skal jo huske at spise noget proteinrigt inden en ½ time efter træningen

Ok - tusinde tak for svar

Kunne det også være en form for proteindrik?

Anmeld

30. august 2011

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Jeg er begyndt at træne lidt... og det er godt!

Jeg cykler 10 km til og fra arbejde, er begyndt at løbe nogle gange om ugen (minimum tre gange om ugen), og vil gerne afsted til holdtræning i Fitnesscenter minimum én gang om ugen. Har kun været igang i kort tid, men kan allerede mærke at det går den rigtige vej. Det er dejligt!

Men når jeg kommer hjem efter at have knaldet nogle kalorier af, så går jeg ombord i slikskabet, og æder alt hvad jeg kan finde  Det er så dumt, men heldigvis har vi sjældent ret meget. Men alligevel!

Nogle der kender til dette? Nogle der er ligeså dumme som mig?

Måske du skulle prøve proteinpulver. De har sikkert noget i dit fitnesscenter - eller de kan anbefale dig noget. Der er nemlig stor forskel på hvad der er i de forskellige slags, og man kan få noget uden ret mange kalorier. Du har også brug for noget til at opbygge dine musker når du træner så meget.

Anmeld

30. august 2011

AndreasMor84

Anonym skriver:

Ok - tusinde tak for svar

Kunne det også være en form for proteindrik?

Jeg er ikke selv så meget for proteinpuler, barer osv. Men fint alternativ for nogen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.