vores hus er ikke helt nyt længere, men blev hovedrenoveret for 4 år siden. Vi er langt om længe gået igang med børneværelset, som "skal" stå klar om cirka 10 uger. Der skulle først males derinde, og inden da skulle noget tapet rives ned og der skulle nyt på, fordi der var luftbobler. - da det kom af, fik vi os en dejlig overraskelse. - fugt, og så i en indervæg. dvs. ikke en væg ud til, men den ind til stuen. Min far havde så heldigvis en affugter, som har kørt på fulde bananer de sidste par dage. - hvilket også hjalp på væggen som blev tør, og var klar til at sparkle ( huller ). det fik så også lov til at tørre. igår var min svigermor så og tarpesere. og idag da jeg går ind for at vise min mor det, får jeg mig en dejlig overraskelse. masser af luftbobler, en bane der kun sidder halvt fast, og så er fugten fandme kommet igen og gået igennem tapet og sparkel.
De ting der stod på værelset før, står i baren, og de skal ind i et skab på værelset, og det skab kan ikke komme op før værelset er malet færdigt. så hele huset ligner et stort byggerod fordi vi også er igang med at lave badeværelse nr 2, hvilket vi heller ikke kan komme videre med fordi de to tømrerfirmaer der har været og vurdere byggesituationen har "regnet" forkert, og sagt at vi sagtens kunne bygge op til kip, hvilket så ikke kan lade sig gøre alligevel, pga en bærende bjælke lige ovenover loftet. så vandrør og sand skal ud af rummet igen og laves helt forfra.
nu opgiver jeg virkelig snart. orker ikke mere modstand. vil ikke tilbyde vores datter at komme ind i sådan et hus, også mest fordi der er fugt. vil ikke risikere at hun bliver syg. & tænk hvis kommunen får nys om det, så skal vi til at bøvle med dem og så specielt når jeg nu engang kun er 19 = ung mor, så kunne de sikkert få opdigtet en masse om at vi er dårlige forældre og at vi ikke kan varetage et barn osv.
Ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op mere. jeg er så knust
ville ønske forsikringen ville æde lorten og sørge for at der stod et nymalet, frugtfrit børneværelse klar til os, om 10 uger. uden at vi selv skulle røre en finger.
sorry for tuderiet..
Anmeld