Søskende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

440 visninger
1 svar
0 synes godt om
15. januar 2009

Juniors mor

Kan se, at der er flere herinde, der har små børn allerede. Her tænker jeg på så små børn, at man ikke kan forklare, at de skal være storebror/søster.
Jeg har gjort mig mange tanker om, hvordan vi kan gøre den første tid med lillebror så god og smertefri for Julie som muligt.
Vi har bla sat barnevognen væk, så den er klar til lillebror og hun ikke føler han kommer og tager den fra hende.
Har i gjort noget specielt for, at den store skal klare springet til storesøster/bror bedst muligt?
Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2009

Christinahr

Det er lige før jeg har fortrudt, netop pga den problematik

Vi har "opdaget" at storesøster er i en perioder hvor hun tror alt lilla og lyserødt er hendes. Hvis jeg f.eks kommer hjem med en lyserød bærepose tror hun det er til hende. Derfor er jeg bevidst begyndt at markere lilliebrors ting mere blåt - hvis du forstår.

Vi har tænk os at nøjes med klapvogn denne gang og her er vi også spændte på hendes reaktion når lillebror skal "låne" den. Aia vil være meget, meget tæt på 2 år og jeg synes det er et slemt tidspunkt. Hun forstår rigtig meget, men ikke nok. Derudover er hun i en meget morsyg fase, så med 3 uger til termin frygter ejg det værste.

Tror dog det er en klar fordel det ern dreng og ikke en pige vi venter, så vi kan adskille det i farver.

Men læser også gerne om gode råd i den situation

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.