Jeg overvejer en spiral....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

539 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. august 2011

Leneur

med henblik på at mindske menstruation og smerter under.

Jeg har ægløsning ca. 14 dage før mens og i de 14 dage har jeg ondt i ryg, mave og bagdel og er meget hæmmet, så nogle gange er jeg desværre nødt til at tage noget smertestillende bare for at det gør mindre ondt. Når mens så endelig kommer, kan jeg pletbløde i 3 dage førend og så bløder jeg i 7 dage, hvor der så er 3 dage med pletblødning igen. Alt i alt er det jo mange dage at gå og have det skidt.

Mit spørgsmål er så til jer der allerede har spiral om det har gjort noget godt for jer? Om det har mindsket både smerter og selve blødningen?

For er godt nok ved at være træt af at det skal fylde så meget.

Vil selvfølgelig også gerne høre hvis der er ulemper med spiral.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

MortilCilas

Så er det en homonspiral du skal have, min læge sagde det var til dem der blødte meget.
Jeg har selv en kobberspiral, så kan ikke rigtigt hjælpe dig.

Anmeld

30. august 2011

Silja&Noam

Jeg har haft en spiral. Mine blødninger var ik så kraftige som før jeg fik den. Havde stadig lette smerter engang imellem, men de var til at leve med. Desuden kom den nøjagtig på dagen hver måned og det var rart man altid vidste nøjagtig hvornår man fik det. Kan kun anbefale det og skal os ha en igen når jeg har født.

Anmeld

30. august 2011

Vivian67

Jeg har haft en hormon spiral i 4-5 år efterhånden. Og det er noget af det bedste jeg har gjort, inden blødte jeg meget, meget kraftigt og i rigtig mange dage også indimellem med stærke smerter. Efter spiralen er jeg helt holdt op med at bløde og har heller inden smerter. En hormonspiral er lidt dyr men bestemt alle pengene værd.

Anmeld

30. august 2011

Leneur

Cilas skriver:

Så er det en homonspiral du skal have, min læge sagde det var til dem der blødte meget.
Jeg har selv en kobberspiral, så kan ikke rigtigt hjælpe dig.

Ok og sikke uvidende jeg er..... Troede kun der var en slags. Du skal nu have tak for svar alligevel.

Anmeld

30. august 2011

MortilCilas

Leneur skriver:

Ok og sikke uvidende jeg er..... Troede kun der var en slags. Du skal nu have tak for svar alligevel.

Nej to hehe.
Men har hørt flere der siger at homonspiralen er det glade for. Men synes du skylle prøve at ringe til lægen og snakke med ham

Anmeld

30. august 2011

Leneur

SiljasMoar skriver:

Jeg har haft en spiral. Mine blødninger var ik så kraftige som før jeg fik den. Havde stadig lette smerter engang imellem, men de var til at leve med. Desuden kom den nøjagtig på dagen hver måned og det var rart man altid vidste nøjagtig hvornår man fik det. Kan kun anbefale det og skal os ha en igen når jeg har født.

Dejligt at det er sådan det er og tillykke med graviditeten.

Anmeld

30. august 2011

Leneur

Vivian67 skriver:

Jeg har haft en hormon spiral i 4-5 år efterhånden. Og det er noget af det bedste jeg har gjort, inden blødte jeg meget, meget kraftigt og i rigtig mange dage også indimellem med stærke smerter. Efter spiralen er jeg helt holdt op med at bløde og har heller inden smerter. En hormonspiral er lidt dyr men bestemt alle pengene værd.

Åh det er som sød musik i mine ører. Hvad koster den? Og må da vist hellere få ringet til lægen.

Anmeld

30. august 2011

Vivian67

Jeg er ikke helt sikker på prisen, men mener jeg gav omkring 1000-1200 kr., måske er det afhængig af fabrikat, og måske er det blevet billigere siden jeg fik min. Men jeg er sikker på at din læge kender prisen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.