lidt update fra mig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. januar 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Sikke en vinter...
Hvis jeg kunne have ønsket mig et andet sted hen, så havde jeg gjort det.
Syntes alle trækker i mig fra alle ender og kanter.. Måske har jeg overset det store "W" folk tror der står på min ryg.. ("W" = wonderwoman)
Det undre mig at nogle mennesker tror at de kan hive alt kræften ud af en og stadig forvente at man yder 110%.
Vi har rendt ud og ind af amagers skadestue og hvidovre hospitals børne- og røngtenafdeling og skadestue i et væk.. Talt med flere sygeplejesker og omkring 16 læger, men stadig ingen kan give os noget svar.. Pigen bliver ved med at have ondt og hæve op. Sidst hævede foden op og gav smerter uden grund lige inden jul.. Om der har været et brud, er de nu også uenige om.
Heldigvis fortalte en god veninde mig lidt om behandlingsgarantien og min ex. og jeg blev enige om at sidste lægebesøg var fuldstændig spild af tid, så nu måtte sagen tages i egen hånd.. 3 måneder efter 1. indlæggelse.
Jesper ringede lidt rundt igår.. først til egen læge.. så til patienvejledningen på hvidovre, derefter patientvejledningen på bispebjerg.. De anbefalede at vi ringede til MR-scanningsafdelingen, hvor vi venter på at få en tid, for de skulle kunne give os et papir på at vi manglede en tid, så vi kan få en tid i det private.
Det gjorde Jesper så. De ville udlevere sedlen for det skabte en masse papirarbejde for dem.. Men de ville godt kigge på hvornår Katrine kom til. Juni var svaret... Det var bare ikke godt nok.. så Jesper pressede dem og sekretæren ville kontakte en læge og vende tilbage. Det gjorde hun 20 min efter.. Katrine kunne få en tid d. 2. februar. Endelig langt om længe begynder der at ske noget....
Katrine har ligget vågen mange nætter med smerter. Det er ikke altid lige nemt at være 9 år og have smerter i et knæ og en fod. Samtidig har hun måtte indstille alt idræt, incl. hendes elskede atletik.. Hun har tabt 3 kg (10% af hendes vægt), hvilket den sidste læge sagde ikke var helt normalt, men han ville ikke gøre noget ved det.
(Han er overlæge på skadestuen på hvidovre hospital.... )
.... Fortsættes...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2009

Rikke Houmøller Thaarup

vi har nu 3 tider på hvidovre hospital, da de ikke behandler knæ og fod samtidig. d. 29. januar på hæmatologisk afdeling til blodprøver for gigt. D. 2. februar til MR-scanning af knæet og d. 27. februar hos den børneortopæd, der er første omgang mente at hendes fod havde været brækket.......
Jeg kan godt forstå at vores hospitalsvæsen er dyrt at drive, når man ikke ser en person som ét individ, men behandler i øst og vest...

Samtidig med alt dette med Katrine har jeg ikke fået så meget forståelse fra Allan.. Det har været svært for ham at forstå at Katrine tacklede sine smerter ved at blive pyldrende og ved at vride sig rundt i sofaen... Han har haft meget svært ved at sætte sig i 2. række i forhold til ungerne, så jeg har måtte stå som en lus mellem 2 negle og mægle..
Samtidig har jeg skulle tage mig af meget herhjemme, som vi kunne være to om.. Allan har ikke haft overskudet og det har så kørt mig i sænk.
Har virkelig haft nogle periode, hvor jeg har overvejet om det var det hele værd.
Nu har vi starte en dialog omkring det hele og jeg håber at han får øjnene op for at det er en holdningsændring, der skal til for at kunne få en familie til at køre rundt. Men vi er allerede godt på vej....

På mit arbejde har vi haft dødtravlt de sidste 2 år.. de sidste 2 måneder har de virkelig presset citronen og krævet at vi alle har haft overarbejde og dobbeltarbejde. Nu er grænsen nået. Min chef tager mig på og af opgaver, som det passer ham, hvilket jo er dybt frustrerende for mig. Mine andre kollegaer har ikke rigtig forståelse for omfanget af de opgaver, da det ligger langt ud over det vi normalt laver (et helt andet område)... Så der blev lige sparket til mig i foregårs mens jeg lå ned i forvejen..
Hvorfor jeg ikke tog og hjalp noget mere til, eller i det hele taget lavede noget mere... Det kom ud af det blå og imens jeg forsvarede en af mine kollegaer mod snak bag hendes ryg.
Jeg kunne have revet hovedet af dem. Hvis ikke jeg havde knoklet de sidste 2 år, så havde vi ikke kørt produktionen til kighostevaccinen problemfrit..
Det får man ingen tak for fra kollegaerne. Tværdigmod!! Heldigvis har jeg lige fået godkendt at jeg kommer på et projektlederkursus hos cph west erhvervakademi med start til april og eksamen i maj/juni... Det er jeg rigtig glad for og glæder mig rigtig meget til.
Samtidig er jeg startet på de danske vægtkonsulenter og spinning igen, så jeg håber nogle af de kg jeg har taget på, kan komme af igen til bikinisæsonen.

Det hele har været så pokkers frustrerende og energi-opædende..

På fredag tager Allan og jeg på kæresteweekend til Odense. Det glæder jeg mig til.. Bare os to. Har virkelig brug for at kunne snakke uden der er børn tilstede og bare hygge om hinanden uden afbrydelser.

Anmeld

14. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det er godtnok også bare så meget I har om ørerne...!!! Puha.

Jeg håber virkelig det kommer til at gå godt med Kathrine. og jeg mener virkelig at I burde tage en snak med Herlev (keld) om hende!!!..

Masser af krammer!!

Anmeld

14. januar 2009

karina1980

hold da op i har da rigeligt at se til, kan godt forstå du glæder dig til kæreste weekend i Odense, er der noget bestemt i skal ind og se ??

håber at de snart finder ud af hvad der er med hendes fod, så der kan blive gjort noget

knus karina

Anmeld

15. januar 2009

Marie;-)

Sikke en omgang! Håber i får nogle brugbare svar efter scanningen. Det er godt nok synd ,at hun skal gå og have så ondt og ikke dyrke hendes sport.

Mht. det derhjemme - så mener jeg at i har haft de problemer tidligere? Altså at du tager det største læs og at det nedslider dig. Du skriver at det går mod bedre tider - det må i jo så forsøge at holde hinanden op på. Ellers kan et "børne-system" med fordelingen af nedskrevne pligter måske være en løsning. Umiddelbart tåbeligt at man skal gøre det på den måde, men har hørt at det virker for mange! Kommer til at tænke på at det faktisk hjælper mig at skrive ned hvad jeg har af opgaver på arbejdet - en god metode mod stress.

Mht. arbejdet skulle du nok forsøge at få renset luftet med dine kollegaer? En omgang fnidder/fnadder er nemlig opslidende!!

Held og lykke med projektledekurset!! Og hold nu ved det trænning!!! Og hvis du vil tabe dig - så forsøg ikke at lave alt for strenge regler for dig selv. Så løber man for hurtig sur i det. Træn og spis efter behov.

Anmeld

15. januar 2009

Tina2

Hej Rikke....

Puha, kan godt forstå det er opslidende det du går igennem.... Får du aldrig flip? Fx på dit arbejde eller på Allan?
Det ville jeg sgu få

Synes sgu ikke Allan kan være bekendt at overlade alting til dig! Den bøtte må du lige få vendt igen, for det holder da ikke i længden

Hvor er det bare synd for Katrine Jeg håber godt nok de finder ud af, hvad der er galt for det er da uholdbart det der! Godt Jesper lige kunne puste sig op og få sat gang i deres røv derude!!!!

Ønsker dig held og lykke med vægttabet, jeg skal altså også igang, vil godt lige af med 5-6 kg.... Vil så gerne igang med at løbe, men jeg er sååå ringe til det:-( Min bror siger jeg bare lige skal finde teknikken, det må jeg så prøve.... Det må dog gerne lige være en smule mere lyst om aftenen...
Jeg har en dårlig ankel, så håber den kan holde til det...

Rigtig god kærestetur, jeg håber I får en rigtig god weekend:-)

Knus Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.