Hej piger.
Ja nu skal det være, Laura (11½ måned) skal af med hendes natflaske. Jeg kan mærke på mig selv at overskudet ikke er ret stort når jeg skal op og i skole og samtidig skal op en eller to gange om natten.
Jeg ville egentlig høre hvad i tænker om følgende idé - først vil jeg lige fortælle hvordan nætterne er nu;
Laura kommer som regel i seng omkring 19.15 - 19.45
Inden hun skal i seng fylder jeg hende med kærlighed, kys og kram (har engang hørt at hvis de er mættet af kærlighed sover de bedst) Når klokken nærmer sig puttetid skrifter vi til nattøj, børster tænder og siger godnat. Så bliver hun puttet og får hendes natflaske med 250 ml. mælk (alm. mælk, ikke MME)
Som det er nu vågner hun gerne mellem 02 og 04 og vil have en flaske mere - sutten gider hun kun kort og så bliver hun sur.
Af og til vågner hun allerede inden midnat og så igen mellen 03-05.
Vi står op klokken 06.15
Ideen;
Laura skal efter aftensmaden, lige inden hun skal ind at putte have noget mad i form af havregryn med yoghurt eller lig.
Samme putteritual.
Er dog i tvivl om, om hun skal have de 250 ML mælk til at sove på eller om jeg skal skære det helt væk.
Planen er, hvis hun vågner at hun får sutten - hvis hun bliver ved med at vågne eller ikke rigtig vil sove vil jeg sætte hende op og give hende vand i en kop.
Hvordan lyder det?
Andre gode råd?
Beklager længden
!
Anmeld