Slut med natteflasken.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.177 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. august 2011

Tina&Laura

Hej piger.

Ja nu skal det være, Laura (11½ måned) skal af med hendes natflaske. Jeg kan mærke på mig selv at overskudet ikke er ret stort når jeg skal op og i skole og samtidig skal op en eller to gange om natten.

Jeg ville egentlig høre hvad i tænker om følgende idé - først vil jeg lige fortælle hvordan nætterne er nu;
Laura kommer som regel i seng omkring 19.15 - 19.45
Inden hun skal i seng fylder jeg hende med kærlighed, kys og kram (har engang hørt at hvis de er mættet af kærlighed sover de bedst) Når klokken nærmer sig puttetid skrifter vi til nattøj, børster tænder og siger godnat. Så bliver hun puttet og får hendes natflaske med 250 ml. mælk (alm. mælk, ikke MME)
Som det er nu vågner hun gerne mellem 02 og 04 og vil have en flaske mere - sutten gider hun kun kort og så bliver hun sur.
Af og til vågner hun allerede inden midnat og så igen mellen 03-05.
Vi står op klokken 06.15

Ideen;
Laura skal efter aftensmaden, lige inden hun skal ind at putte have noget mad i form af havregryn med yoghurt eller lig.
Samme putteritual.

Er dog i tvivl om, om hun skal have de 250 ML mælk til at sove på eller om jeg skal skære det helt væk.

Planen er, hvis hun vågner at hun får sutten - hvis hun bliver ved med at vågne eller ikke rigtig vil sove vil jeg sætte hende op og give hende vand i en kop.

Hvordan lyder det?
Andre gode råd?

Beklager længden  ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

Mille83

Tina&Laura skriver:

Hej piger.

Ja nu skal det være, Laura skal af med hendes natflaske. Jeg kan mærke på mig selv at overskudet ikke er ret stort når jeg skal op og i skole og samtidig skal op en eller to gange om natten.

Jeg ville egentlig høre hvad i tænker om følgende idé - først vil jeg lige fortælle hvordan nætterne er nu;
Inden hun skal i seng fylder jeg hende med kærlighed, kys og kram (har engang hørt at hvis de er mættet af kærlighed sover de bedst) Når klokken nærmer sig puttetid skrifter vi til nattøj, børster tænder og siger godnat. Så bliver hun puttet og får hendes natflaske med 250 ml. mælk (alm. mælk, ikke MME)
Som det er nu vågner hun gerne mellem 02 og 04 og vil have en flaske mere - sutten gider hun kun kort og så bliver hun sur.
Vi står op klokken 06.15

Ideen;
Laura skal efter aftensmaden, lige inden hun skal ind at putte have noget mad i form af havregryn med yoghurt eller lig.
Samme putteritual.

Er dog i tvivl om, om hun skal have de 250 ML mælk til at sove på eller om jeg skal skære det helt væk.

Planen er, hvis hun vågner at hun får sutten - hvis hun bliver ved med at vågne eller ikke rigtig vil sove vil jeg sætte hende op og give hende vand i en kop.

Hvordan lyder det?
Andre gode råd?

Beklager længden  ! 

Det kommer an på hvor gammel Laura er? Og hvor meget hun spiser om dagen? 

Den sidste flaske vi fjernede var natflasken, så får hun flaske i løbet af dagen ellers? 

Anmeld

29. august 2011

Tina&Laura

Mille83 skriver:

Det kommer an på hvor gammel Laura er? Og hvor meget hun spiser om dagen? 

Den sidste flaske vi fjernede var natflasken, så får hun flaske i løbet af dagen ellers? 

Det glemte jeg helt - retter indlæget bagefter :-)
Laura er 11½ måned og bliver jo derfor et helt år lige om lidt.
Hun får ikke nogle flasker om dagen, det har hun ikke fået de sidste par måneder.
Af og til får hun en hvis hun overhovedet ikke vil sove til middag her hjemme i weekenderne, men i DP får hun aldrig flasken mere. 

Anmeld

29. august 2011

maria_wlt

Vi gav Tristan havregrød inden natten dengang.. Det ligger rigtig godt, og så kan man ikke være sulten i løbet af natten oven på sådan en omgang 

Anmeld

29. august 2011

Tina&Laura

maria_wt skriver:

Vi gav Tristan havregrød inden natten dengang.. Det ligger rigtig godt, og så kan man ikke være sulten i løbet af natten oven på sådan en omgang 

Det er også en idé.
Tænker også at det var sådan noget i den dur hun skulle have.
I hvertfald noget med havregryn - for de ligger i hvertfald tungt :-)
Vælling har hun nemlig aldrig ville have.
Tak for råd. 

Anmeld

29. august 2011

maria_wlt

Tina&Laura skriver:

Det er også en idé.
Tænker også at det var sådan noget i den dur hun skulle have.
I hvertfald noget med havregryn - for de ligger i hvertfald tungt :-)
Vælling har hun nemlig aldrig ville have.
Tak for råd. 

Hvis hun brokker sig efter sådan en omgang, så er det nok bare fordi hun skal vænne sig til ikke at skulle ha sin flaske... 

Anmeld

29. august 2011

2babygirls

Tina&Laura skriver:

Hej piger.

Ja nu skal det være, Laura (11½ måned) skal af med hendes natflaske. Jeg kan mærke på mig selv at overskudet ikke er ret stort når jeg skal op og i skole og samtidig skal op en eller to gange om natten.

Vi står op klokken 06.15

Ideen;
Samme putteritual.

Hvordan lyder det?
Andre gode råd?

Beklager længden  ! 

Her spiser min datter sidste gang kl 17.30/18 og får først mad igen kl 7. (blir 11 mdr d. 10/9)

Jeg vil forslå lidt yoghurt inden sengetid, og så børste tænder, og tilbyde hende vand hvis hun vågner, og så ellers bare tage kampen op.

Hendes indre ur gør jo at hun vågner fordi hun er vant til at blive tilbudt mad om natten.

Anmeld

29. august 2011

Tina&Laura

maria_wt skriver:

Hvis hun brokker sig efter sådan en omgang, så er det nok bare fordi hun skal vænne sig til ikke at skulle ha sin flaske... 

Det tror jeg absolut du har helt ret i.

Anmeld

29. august 2011

Tina&Laura

Tina&Martin skriver:

Her spiser min datter sidste gang kl 17.30/18 og får først mad igen kl 7. (blir 11 mdr d. 10/9)

Jeg vil forslå lidt yoghurt inden sengetid, og så børste tænder, og tilbyde hende vand hvis hun vågner, og så ellers bare tage kampen op.

Hendes indre ur gør jo at hun vågner fordi hun er vant til at blive tilbudt mad om natten.

Det er jo det jeg ved.
Og hun har før sovet igennem i perioder, så det er ikke fordi hun ikke kan.
Men du mener altså at jeg skal tage godnat-flasken fra hende også i samme omgang?

Anmeld

29. august 2011

2babygirls

Tina&Laura skriver:

Det er jo det jeg ved.
Og hun har før sovet igennem i perioder, så det er ikke fordi hun ikke kan.
Men du mener altså at jeg skal tage godnat-flasken fra hende også i samme omgang?

Ja, ellers er det vist ligemeget med den tandbørstning, vil jeg mene.

Hun har jo ikke behovet for mælk om natten, hun burde kunne klare sig på det hun har fået i løbet af dagen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.