Ej, hvor svært kan det være ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. august 2011

Laura.

Nu er det 2. gang at min datters navn ikke er blevet skrevet korrekt lægernes system, trods at jeg har stavet det for dem. No big deal, men altså...

Første gang skulle hun oprettes hos min (nu gl.) læge. Telefon damen har både svært ved at udtale hendes navn men også at stave det. Jeg staver det for hende E-m-i-l-y ... hun gentager for bekræftelse E-m-i-l-i-l-y. Forkert. Jeg staver det igen, og denne gang meget langsomt. Hun rettede det og sagde fint.
  Da hun fik sin 3 mdr. vaccination, opdager jeg - efter jeg er kommet hjem- at hendes navn er stavet forkert på vaccinations kortet.  Jeg vidste så ikke om hun skrev det efter systemet eller hvordan hun selv mente det skulle staves. Jeg lod den derfor ligge.
  Nu er vi jo flyttet. Jeg ringer til den nye læge for at få hende oprettet. For at der ikke skulle være nogle misforståelser eller noget, starter jeg med at sige hendes navn, og derefter stave det. Telefondamen sagde at så var den klaret og jeg går jo så ud fra at det er fint.
  Idag fik Emily så sin 5 mdr. vaccination. Jeg taster hendes CPR-nr. ind i systemet og ser at min datters navn er stavet sådan: Emmilli.  iiiih altså.. bliver ærligtalt lidt irriteret nu. Det kan godt være at navnet ikke er så brugt herhjemme (endnu) men når jeg ligefrem staver det for dem, burde det da for søren ikke være så svært..

Ville ikke noget specielt med indlægget.. skulle bare ud med lidt brok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

Nettemor

det var da alligevel utroligt. så svært et navn er det da heller ikke. og ganske internationalt...

Anmeld

29. august 2011

Ciss

Personlig ville jeg da skrive Emily længe før jeg skrev Emmilli? Den stavemåde var da lidt bizar....

Forstår godt, at du er irriteret!

Anmeld

29. august 2011

Laura.

nettemor skriver:

det var da alligevel utroligt. så svært et navn er det da heller ikke. og ganske internationalt...

Ja, jeg forstår det heller ikke. Enten så har de ikke villet høre efter, eller også har de ikke villet spørge mig om jeg ville gentage.. ellers ved jeg ikke hvordan det gik til.. heh...

Anmeld

29. august 2011

Laura.

Ciss skriver:

Personlig ville jeg da skrive Emily længe før jeg skrev Emmilli? Den stavemåde var da lidt bizar....

Forstår godt, at du er irriteret!

Ja, og når jeg endda staver det for dem, så kan jeg slet ikke forstå, hvordan hun har kunnet tro det er sådan det skulle staves.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.