Eksperthjælp: bakterier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.030 visninger
0 svar
0 synes godt om
29. august 2011

Lena Bæk-Madsen

"bakterier"

Hej Lena.

Jeg er gravid i 5 uge, og er super lykkelig, samtidig er jeg SÅ bange for, at der er noget der skal gå galt, og at jeg kan skade mit barn ved at spise eller gøre noget forkert. Det er måske sygelig det jeg nu skriver, men jeg kan simpelthen ikke slappe af før jeg får vished. Her til aften skulle vi have brød til vores mad. Da jeg vil finde vores brødkurv frem, fjerner jeg en pose med kartofler der ligger nede i den. Jeg finder ud af at kartoflerne er godt rådne, og lugter langt væk af råden fisk. Jeg skynder mig at smide dem ud, og lægger brøddene over i brødkurven. Efter maden, kan jeg blive ved med at lugte de rådne kartofler, og finder til min store skræk ud af at brødkurven som er lavet af stof er gennemblødt at råddent kartoffelvæske..og der har de brød, jeg lige har siddet og spist ligget oveni. Mit spørgsmål er nu..er det farligt? Er der risiko for at de rådne kartofler har overført en bakterie til mit brød?? Er så bange for at få en infektion, der kan skade mit barn.

Hilsen en bekymret kommende mor

Lenas svar

Kære Trija

Tillykke med din graviditet ;-)

Det er klart man bliver bekymret og gerne vil have alting skal gå så godt som muligt. Men men det at få et barn er jo en helt normal ting, og selvfølgeig er der vise forholdsregler der skal tages, men ellers handler det om at leve som du plejer og være glad.

Som ugangspunkt skal man ikke spise ting der er rådne eller hvor der er mug på. Sidder der mug på ydersiden af maden er det ikke nok at skære det væk, da det kan trænge ind igennem. At det så en sjælden gang iemmel sker at vi alligevel får tilført nogle bakterier på den ene eller den anden måde, dør vi ikke af det, tværtimod er min overbevisning at vores immunforsvar bare bliver stærkere af det.

Så fat mod og slap af med mindre du bliver syg, spis fornuftigt undgå tobak og alkohold og husk motionen.

De bedste hilsner

lena Bæk-Madsen

Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.

Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.