Vuggestue start

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.055 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. august 2011

businesstigger

Hvornår skal jeres unger starte? Hvor mange har fået pladser? Har I fået til ønskede tid eller før eller senere?

Alexander startede jo 1 uge før han blev 8 mdr. Og der følte jeg at vi begge var klar! Denne gang føler jeg mig bare slet ikke klar. Samtidig så synes jeg også at jeg begynder at føle presset over at jeg skal nå at finde et nyt job inden min barsel slutter til november, og det er unægtelig nemmere når man ikke passer barn på fuldtid.

Den institution Alexander går i er David #28 på ventelisten. Jeg snakkede med pladsanvisningen i dag og de sagde at realistisk set ville det nok først april-maj at der skete noget der. Det er der dælme lag tid til! Selv hvis jeg bruger al min ferie og mere til så må vi ud i noget alternativ pasning.

Vi fik tilbudt en anden mulighed til 1. okt. - en vuggestue tæt på hvor vi bor men i et "belastet område". Og så er det at alle mine fordomme kommer op i mig. Har jeg lyst til sende min dreng derhen? Og er det okay for en kortere periode. Det kan jo godt være et okay sted tiltrods for beliggenheden ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

piadas

Ida har fået dagplejeplads fra 1. oktober. Der er hun kun 7½ måned.

Vi ville egentligt først have haft en plads fra midt i oktober, men da hun ikke er alt for glad for fremmede, ville jeg hellere have lang tid til at køre hende ind, så vi kan tage det stille og roligt.

Vi fik ikke hende, vi ønskede, men jeg er sikker på, at vi nok skal blive glad for hende vi har fået. Storesøster har været i gæstedagpleje hos hende, så vi kender hende godt.

Jeg synes egentligt, det er ALT for tidligt, at jeg ikke skal være sammen med min lille guldklump 24-7 mere, men på den anden side tror jeg, at jeg bliver rigtig glad for min ugentlige fridag i stedet, som er grunden til, at vi vælger at sende hende afstede allerede.

Men puha jeg synes, det er lidt svært, og jeg forsøger at lade være med at tænke alt for meget på det, men jeg bliver jo nødt til at se realiteterne i øjnene - der er jo kun 1 måned til.

Vi skal besøge hende fredag i næste uge, så får jeg det forhåbentligt bedre med det!

Anmeld

29. august 2011

piadas

businesstigger skriver:

Hvornår skal jeres unger starte? Hvor mange har fået pladser? Har I fået til ønskede tid eller før eller senere?

Alexander startede jo 1 uge før han blev 8 mdr. Og der følte jeg at vi begge var klar! Denne gang føler jeg mig bare slet ikke klar. Samtidig så synes jeg også at jeg begynder at føle presset over at jeg skal nå at finde et nyt job inden min barsel slutter til november, og det er unægtelig nemmere når man ikke passer barn på fuldtid.

Den institution Alexander går i er David #28 på ventelisten. Jeg snakkede med pladsanvisningen i dag og de sagde at realistisk set ville det nok først april-maj at der skete noget der. Det er der dælme lag tid til! Selv hvis jeg bruger al min ferie og mere til så må vi ud i noget alternativ pasning.

Vi fik tilbudt en anden mulighed til 1. okt. - en vuggestue tæt på hvor vi bor men i et "belastet område". Og så er det at alle mine fordomme kommer op i mig. Har jeg lyst til sende min dreng derhen? Og er det okay for en kortere periode. Det kan jo godt være et okay sted tiltrods for beliggenheden ...

Jeg kan godt forstå, du har lidt svært ved at finde ud af, hvad I skal gøre.

Har man ikke søskendefordel? Ellers er det vel bare at kime dem ned/ringe dagligt? Jeg har i hvert fald hørt fra flere steder, at det hjælper, fordi de ikke gider høre på én længere.

Jeg fik forresten et tip fra en fra min mødregruppe. Hun sagde, at man skulle lade faderen ringe. Det er som regel moderen, der ringer, og dem synes pladsanvisningen er irriterende, mens faderen jo bare er bekymret for sit barn. Det skulle åbenbart hjælpe, men om det dur i praksis aner jeg ikke!

Anmeld

29. august 2011

AnneBJ

Felix er skrevet op til 1. 1. 

Han er nummer 22 til vuggestue, og nummer 12-14 stykker til dagpleje. Men her i kommunen går det efter alder, så han kan blive overhalet indenom mange gange.. 

Jeg skal starte på skole 1. februar, så har god tid til indkøring, og Jørn har 5 ugers ferie tilgode, så vi kan strengt taget trække den til 1. marts hvis det skulle være... Men nu må vi se!

Jeg har det okay med han skal af sted, (vi kan snakkes ved når jeg får tilbudt en plads og det hele bliver virkelighed) men jeg har det ikke helt okay med jeg selv skal af sted, jeg magter ikke en ny klasse igen osv. Men nåh, når bare den lille har det godt, er det jo det vigtigste!

Anmeld

29. august 2011

Sofia

Alfred skal afsted til 1. december - til den tid er han 8.5 måned. Jeg har snakket med sagsbehandleren og det er først fra 1.10 de ser på vores sag, jeg har ønsket 4 steder, 2 vuggestuer og 2 integrerede, og håber vi får en af dem, ellers bare noget tæt på os. Der er pladsgaranti i Århus, så de SKAL tilbyde os noget, og ellers pusher jeg serviceloven på dem og kræver penge for at passe ham hjemme!! Det skal nok få dem til at finde en plads. Jeg har det pt. godt nok med at han skal afsted, også fordi jeg "bare" skal læse til eksamen, hvilket bliver ret intensivt, men derefter gælder det specialet, så jeg kan selv time mine dage, hente og bringe som det passer mig og have  ham hjemme en dag hvis det lige er det jeg har lyst til. Nu må vi se hvordan det bliver

Anmeld

29. august 2011

Rødhætte

William skal først starte den 1 feb. så der er heldigvis længe til.. Til den tid er han 10 mdr. Jeg har søgt vuggestueplads og håber virkelig vi kan få en til den tid

Anmeld

29. august 2011

Marco2

Smilla skal starte den 1. december. Det har vi vidst længe.

Hun har fået plads i den integrerede inst. hvor vores Emily også går. Den er vi rigtig glade for, så det er dejligt. Og så kan Emily gå op i vuggestuedelen og kigge til hende og om eftermiddagen kan de lege på "samle-legepladsen" sammen.

Smilla er 10 1/2 mdr til den tid. Men jeg har kun 8 arbejdsdage i december, så hun skal ikke være der så meget. Og efter nytår har jeg taget ferie for stort set at køre hende ind igen efter juleferie. Så reelt kommer hun først til rigtigt at starte 10./12. januar og der er hun jo så næsten 1 år …

Men det er dejligt at have det på plads. Kan huske med Emily at vi kun vidste det kort inden hun fik pladsen. Og det var frustrerende fordi man jo stod og skulle starte på arbejde, og hvad så hvis ikke man fik en plads …??

Der er jo pladsgaranti i Århus, men kommunen er jo stor, så vi fik tilbudt en plads helt ude på den anden side af IKEA og vi bor i sydbyen, så vi ville jo skulle bruge megen tid på transport hvis vi skulle have brugt den plads. Men vi pressede på og ringede direkte til inst. og fik den vej igennem pladsen i den inst der stod 1. prior på vores liste. Vi fik pladsen til 16. juni men hvor de på pladsanvisningen havde sagt at der først var plads i den inst til december. SÅ man må åbenbart tage andre metoder i brug. Og nu hvor vi har ét barn i den inst. får vi jo søskendefordel, og derfor er Smilla allerede sikret en plads.

Vi kunne selv vælge om hun skulle starte 1. okt eller 1. december, men jeg starter så med at holde ferie så der er tid til indkøring og derfor valgte vi den 1. december. Det er jo hamrende dyrt at have børn i pasning i Århus så de penge ville vi gerne spare

AG

Anmeld

29. august 2011

Mettemus

Jamen jamen jamen jeg ved det ikke??!

Vi havde i første omgang skrevet Lille L op til d. 1/11 hvor han ville være ca. 10 mdr. Jeg skal egentlig først starte på studiet igen til februar, men han blev skrevet op allerede til november, fordi jeg har en eksamensopgave der skla skrives. Nu er jeg imidlertid kommet i tvivl om, om vi skal skyde starten til 1/1 i stedet. Jeg synes et eller andet sted at det er en lidt dyr løsning at sende ham i vuggestue x-antal timer om ugen bare for at jeg skal have tid til at skrive en opgave jeg sådan set bare kan begynde på nu...

Og så tiltaler det mig en hel del at jeg kan nyde ham et par måneder mere hjemme. Lige nu kan jeg slet ikke holde tanken om at aflevere ham til nogen der skal passe ham så mange vågne timer i døgnet. Det kan jo sagtens ændre sig, lige som hans behov for stimuli ændrer sig. Det er ikke engang sikkert jeg kan blive ved med at aktivere ham nok til den tid.

Bliver man mon nogensinde klar???

Anmeld

29. august 2011

Mettemus

businesstigger skriver:

Jeg har også hørt at det virkelig kan betale sig at ringe og ringe og ringe igen - at være så pågående som overhovedet muligt.

Jeg kender et eller andet sted godt til det med fordomme, men jeg tænker også at de er så små i VS at det måske bare er en fordel at de fra starten lærer at vi ikke allesammen er ens? Altså med mindre der er direkte problemer eller at omtalte VS kun er mellemstation og der derfor vil være stor udskiftning i både personale og børn, tror jeg ikke jeg ville være ked af det. Men det er jo også nemt for mig at sige - det kan godt være jeg ville reagere anderledes hvis det var mig, der stod i din situation

Anmeld

29. august 2011

DK

Richard starter 1/10 (efter at vi havde ringet cirka 1. mia gange og rykket og Mikkel havde ringet og smurt kommunedamers øregange med vores nød). Det underlige er at de to der starter her 1/9 er begge 1,5 år og har stået i kø indtil nu. Men så fik Richard liiige en plads 1/10 hvor han er den eneste der starter Underligt at de to er i kø, og at der så ikke er andre i kø efter dem? Og vi har fået den i Hovedgård, altså "langt" væk hvor vi ikke kender nogen, så jeg tænker at vi måske er blevet puttet foran, men bare "af vejen" så jeg ikke kan sladre til nogen der har deres unger i kø til den institution? Altså hvis det var en vs her hvor vi bor, så ville jeg jo kende mange med unger i kø foran os, som så ville blive sure?

Richard var jo først skrevet op til 1/8, men så ringede jeg ind og ændrede det til 1/10 da der ikke var en vs-plads (og fordi jeg sleeet ikke var færdig med barsel, men det sagde vi ikke til kommune damen der fastholdt at hun stadig først havde en vs-plads til august 20 12!) Men vi forsatte med at ringe og høre "hvad nummer i køen er han nu" og sukke og den slags.

Han har jo altså så fået plads i en vs lidt langt væk, men det er på vej mod Mikkels arbejde så det er okay. Den er helt ny (fra 2009) og det hele er derfor bare nyt og lækkert. Kirstines vs var fra 1960 og jeg tror ikke de havde udskiftet interiør eller legesager siden!?!

Jeg er SÅ glad for at han fik en vs-plads, da det er stort set umuligt at få i Horsens, da der er cirka 5 vs'er og derefter kun dagpleje på dagpleje. Jeg blev JUBLENDE glad da vi fik den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.