Eksperthjælp: 14 måneder, MME til natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.334 visninger
0 svar
0 synes godt om
29. august 2011

Lisbeth Jess

"14 måneder, MME til natten."

Hej Lisbeth,

min søn på 14 måneder får stadig en flaske med MME om aftenen, ca. 150ml,  inden han bliver puttet. Han spiser meget sparsomt af aftensmaden, ca. 2½ time før puttetid, fordi han simpelthen er for træt og ukoncentreret. Bortset fra denne ene daglige flaske spiser han godt og varieret i løbet af dagen, ligger fint på sin kurve for både vægt og højde og er glad og aktiv.

Jeg har læst, man læser jo så meget, at MME skal udfases fra ca. 1 års alderen, men jeg er lidt ked ved at skulle putte ham uden flaske, for han er jo sulten, men kan ikke fokusere til at spise selv. Er det OK at fortsætte med flaske en tid endnu, til han spiser mere aftensmad og begynder at afvise flasken? Jeg har også tænkt på at tilbyde ham grød lige inden putning - vil det være mere hensigtsmæssigt?

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen Berit

Lisbeths svar

Hej Berit!

Deter da helt  fint han får en flaske, deter godt for ham, og for dig, hvis det fungerter bedst.

Det eneste jeg er bekymret for er hans tænder, så derfor tandbørstning efter flasken.

Deter jo dig  der bestemmer hvornår han er klar til at slippe, og nogen børn  hænger mere ved flasken, langt efter 1 år, og lad ham uden dårlig samvittighed.

Du kan også bytte om til grød, hvis deter nemmere.

Håber du finder det du har det bedst  med , og dermed også ham.Fortsat held og lykke med ham.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.