Fødsel uden jordemoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du prøvet at føde uden en jordemoder ved din side?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.638 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Vi har vel alle hørt historier om gravide, der ikke er nået på fødegangen men er blevet overrasket af en turbofødsel på toilettet, i indkørslen på vej ud til bilen eller på bagsædet af bilen midt på landevejen.

Og det er jo meget underholdende at læse om andres oplevelser. Men hvad skal man egentlig gøre, hvis man pludselig bliver overvældet af en baby på vej ud i livet og kun har sin kæreste til rådighed som fødselshjælper?

Det kan du læse mere om i den nyeste artikel i fødselssektionen:

https://www.baby.dk/videnom/5p476/foedsel-foedsel-uden-jordemoder.aspx

Mvh
Karoline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2009

tasha33

har stemt nej, har heldigvis altid nået på sygehuset da jeg fødte.

Anmeld

14. januar 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Heldigvis ikke

Anmeld

14. januar 2009

ivfmarie

Jeg nåede det liige akkurat - men kun fordi jeg nægtede at føde midt på motorvejen i en Polo!!

Anmeld

14. januar 2009

eliasogmor

ja lidt.......havde min første presve uden jordmoder.......men så ku hun være der.....

Anmeld

14. januar 2009

Loggidut

De første tre gange gik det planmæssigt, men med Tiffanie, var det mere held end forstand at vi var ved jordmoderen...og jeg er meget glad for jeg nåede at have hende med!

Anmeld

14. januar 2009

Pia.

Nej alle tre gange var med jordemoder... ... Ville ikke gøre det uden...

Anmeld

15. januar 2009

xxx

eliasogmor skriver:

ja lidt.......havde min første presve uden jordmoder.......men så ku hun være der.....

Ja den nupper jeg lige, for sådan var det også her sidste gang med Marco, hun stod og var ved at skrive ind på computeren stille og roligt, og jeg havde stadig sygehuset trusser på, så hun fik travlt med at komme over til mig

Anmeld

15. januar 2009

DK

Jeg fødte også på sygehuset. Men vi måtte kalde på jordemoderen da presseveerne kom.

Jeg selv blev dog født på en båre i forhallen på Haderslev sygehus. Min mor havde stadig sin natkjole på, og havde ikke fået afgivet navn eller noget. Det er kun fordi jeg er stjernekigger, at jeg ikke blev født i bilen, he he. Jordmoderen blev hastetilkaldt derned, og nåede lige præcis at tage imod mig. Bagefter tilbød hun min far en øl, ovenpå hele den stressede affære. Det gør man nok ikke i dag, he he.

Jeg fødte min datter efter kun 5 timers veer, så jeg er da noget spændt på hvor hurtigt det kommer til at gå anden gang!

Anmeld

16. januar 2009

Louise mortil4

Ja jeg har. De ene tvilling kom i ambulancen mdt på dronningens boulevard i Herning, godt nok var der rederne i ambulancen, men de hvade aldrig taget imod en baby før. Fra start til slut tog fødslen 1½ time og det kun fordi jeg gjorde at hva jeg kunne for at gispe og ikke presse, ellers havde det ikke taget nær så lang tid. Det tog også lidt tid fra jeg vågnede med smerter (nej ikke veer) til jeg fik presseveerne.

Overvejer noget denne gang om jeg skal føde hjemme, men det er manden ikke helt enig i, men så har vi da muligheden for at ringe efter en jordemoder i stedet for at skulle afsted og det så ender med at blive ude midt på en eller anden landevej i bilen uden nogen former for hjælp på vej.

Knus Louise 27+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.