Kære Alle, der har været/er igennem en eller anden form for depression.
Jeg skriver her, fordi jeg fik en fødselsdepression efter, vi havde fået vores første og det er ikke mere en 6 mdr siden, jeg kunne gå fri af piller og terapi, og faktisk havde/har det rigtig godt, MEN
Nu er jeg gravid igen... Så kan I vel tænke jer til, at jeg selvfølgelig frygter lidt endnu en depression. Jeg gik i behandling sidst, men har stadig tendens til, efter store omvæltninger/begivenheder, der har fyldt meget og pludselig er overstået, at ramle ind i en mindre tristhed. Denne er så heldigvis overstået på omkring et døgn. Det passer meget godt med, at når jeg har været på arbejde en enkelt dag, så er jeg inden i hverdagsrutinerne igen og så fortsætter livet.
Det jeg ville høre jer, er: ved I ang. barsler, om det er muligt, at man kan være på deltidsbarsel? Sådan så man arbejder 2-3 dage om ugen og så har fri? Jeg tænker nemlig, at jeg er en af dem, der har behov for at holde lidt fast i mine gense rutiner for at kunne holde skruen lige i vandet...
En af mine venner startede på arbejde deltid efter 6 mdr's barsel. Jeg tror, det var tirsdag og torsdag eller sådan noget i den retning. Måske er det lige præcis det, jeg har brug for i stedet for 12 mdr hjemme.
Jeg er også bange for, at det er synd for baby, hvis jeg starter arbejde efter 6 mdr. men det er jo ikke fuldtid...
Hvad tænker I? Er det en mulighed og kan det lade sig gøre på andre arbejdspladser også mon?
Håber, det er til at forstå, det jeg skriver.
Mange hilsner fra
en bekymret mor til nr. 2