Jeg er altså lidt nervøs :/ dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.417 visninger
18 svar
0 synes godt om
28. august 2011

Anonym trådstarter

vi var til kontaktbesøgs møde hos dagplejen i fredags.

Jeg blev lidt chokeret over at damen er 61 år ? nå men vi satte os alle på gulvet i legeværelset ( Mig, manden, datter, dp mor og hende "lederen tror jeg hun er "

Værelset er lyst, der er udgang til have derinde fra og gulvtæppe, masser af legetøj, et bord med stole i børnehøjde mv..Hun viste en kuffert de har, hvor der er en edderkop i, mariehøne, bi mv.. den bruges til Hvilken sang de skal synge.

De går tur hver dag og er i legestue med andre børn osv.

Hun ville gerne give vores datter havregrød til morgenmad, men hun ville rigtig gerne at vi Selv to mannagrød, risgrød øllebrød med hvis hun skulle have andet end havregrød, Fordi hun har 3 andre børn som alle næsten er 3 år, så det er kun emilie som spiser lidt anderledes, åbentbart

sys i det lyder Ok indtilvidere ???

Jeg glemte at spørge hende, men nu hvor de 3 andre børn stopper snart, får hun så 3 andre små, ligesom vores pige som er 10 mdr gammel..

hun syntes det er hekt OK at vores pige skal sove indenfor ( det fordi det hun vand til nemlig )

hun har haft 8 sygedage på 26 år...

Ja hva mere skal jeg sige...

jeg har bare sådan tænkt om, tænk nu hvis hun falder om pga, hjerte eller andet, er så ked af at tænke sådan, men hun er jo lidt gammel. og det het forkert at tænke sådan, tror bare jeg er såå nervøs for det hele.

Hendes bukser er hullet og slidt og det siger hun er fordi hun er såå meget op gulvet med børnene

jeg tænker også lidt, Nu hvor det er længe siden hun har haft SMÅ børn, har hun så overskudet til det, der er jo forskel på en på 10mdr og en på 2-3 år

Håber i vil tage det som et "hjælp mig til at være mindre nervøs" brev

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

SjeBets

OMG .. så gammel er 61 da heller ikke, min sidste dagplejer var også tæt på de 60, og super livsfrisk. 

jeg tog selv morgenmad med til knægten, fordi han var lidt kræsen.

Alt i alt synes jeg da det lyder fint. 

Anmeld

28. august 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg blev lidt chokeret over at damen er 61 år ? nå men vi satte os alle på gulvet i legeværelset ( Mig, manden, datter, dp mor og hende "lederen tror jeg hun er "

Værelset er lyst, der er udgang til have derinde fra og gulvtæppe, masser af legetøj, et bord med stole i børnehøjde mv..Hun viste en kuffert de har, hvor der er en edderkop i, mariehøne, bi mv.. den bruges til Hvilken sang de skal synge.

Hun ville gerne give vores datter havregrød til morgenmad, men hun ville rigtig gerne at vi Selv to mannagrød, risgrød øllebrød med hvis hun skulle have andet end havregrød, Fordi hun har 3 andre børn som alle næsten er 3 år, så det er kun emilie som spiser lidt anderledes, åbentbart

Jeg glemte at spørge hende, men nu hvor de 3 andre børn stopper snart, får hun så 3 andre små, ligesom vores pige som er 10 mdr gammel..

hun syntes det er hekt OK at vores pige skal sove indenfor ( det fordi det hun vand til nemlig )

jeg har bare sådan tænkt om, tænk nu hvis hun falder om pga, hjerte eller andet, er så ked af at tænke sådan, men hun er jo lidt gammel. og det het forkert at tænke sådan, tror bare jeg er såå nervøs for det hele.

Hendes bukser er hullet og slidt og det siger hun er fordi hun er såå meget op gulvet med børnene

jeg tænker også lidt, Nu hvor det er længe siden hun har haft SMÅ børn, har hun så overskudet til det, der er jo forskel på en på 10mdr og en på 2-3 år

Jeg syns det lyder rigtig fint Kender en masse gamle Dp'ere som er rigtig gode

Anmeld

28. august 2011

aya-zia

Anonym skriver:

jeg kan ik lide dagplejer... men jeg MÅ sige at hvis jeg SKULLE ha en dagpleje ville jeg være lykkelig hvis hun var som du beskriver...

syntes hun lyder heæ fantastisk...

og tror altså SLET ik du skal tænke på hendes alder... mine pigers oldemor er 64 år... hun arbejder stadig som hjemmehjælper, cyklere ca 50km om dagen og har et VÆLD af overskud... kerne sund... ALDRIG haft hjerte problemer...

men hvis vi så kigger på min mor hun er lige så sund som min mormor... men hun var 35 da hun fik en blodprop i hjertet... ingen ved hvorfor...

så tror altså ik de skal tænke på hendes alder på den måde... se hende mere som den her FANTASTISKE dame hun lyder til at være...

Anmeld

28. august 2011

Anonym trådstarter

aya-zia skriver:

jeg kan ik lide dagplejer... men jeg MÅ sige at hvis jeg SKULLE ha en dagpleje ville jeg være lykkelig hvis hun var som du beskriver...

syntes hun lyder heæ fantastisk...

og tror altså SLET ik du skal tænke på hendes alder... mine pigers oldemor er 64 år... hun arbejder stadig som hjemmehjælper, cyklere ca 50km om dagen og har et VÆLD af overskud... kerne sund... ALDRIG haft hjerte problemer...

men hvis vi så kigger på min mor hun er lige så sund som min mormor... men hun var 35 da hun fik en blodprop i hjertet... ingen ved hvorfor...

så tror altså ik de skal tænke på hendes alder på den måde... se hende mere som den her FANTASTISKE dame hun lyder til at være...

Anmeld

28. august 2011

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Jeg syns det lyder rigtig fint Kender en masse gamle Dp'ere som er rigtig gode

Anmeld

28. august 2011

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

OMG .. så gammel er 61 da heller ikke, min sidste dagplejer var også tæt på de 60, og super livsfrisk. 

jeg tog selv morgenmad med til knægten, fordi han var lidt kræsen.

Alt i alt synes jeg da det lyder fint. 

Anmeld

28. august 2011

MinNoah

Synes hun lyder rigtig god

Altså 61 år er ikke særlig høj alder.. ja hun kan risikere at blive ramt af hjertestop, men sandsynligheden er da ikke større end en yngre der kan blive ramt af en bil fx

Lyder virkelig som en god dagplejemor...

Anmeld

28. august 2011

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Synes hun lyder rigtig god

Altså 61 år er ikke særlig høj alder.. ja hun kan risikere at blive ramt af hjertestop, men sandsynligheden er da ikke større end en yngre der kan blive ramt af en bil fx

Lyder virkelig som en god dagplejemor...

Anmeld

28. august 2011

Nettemor

hvis jeg var dig ville jeg ikke være nervøs overhovedet

jeg har haft et billed af min ideele dp mor som er ca sådan her: en ældre kvinde (nok lige omkring de 60) gerne lidt rund i det og altid smilende og altid plads til et barn på skødet og til at spille bold i haven

vi fik så en dp som er slank og max 50. så jeg var i tvivl i starten. men er kommet frem til at det er fuldstændig ligegyldig hvordan de ser ud og hvor gamle de er. bare de passer på guldet. og det gør hun. hun er rigtig glad for vores dreng og han er glad for hende. det er det der er vigtig.

og jeg tror ikke du skal være nervøs for om hun ikke kan holde til det. de fleste er på arbejdsmarkedet meget længere end til 61 og hun er tydeligvis ved godt helbred. 8 sygedage på 26 år er ikke meget.

min svigermor er lige blevet 60 og jeg ville til enhver tid stole på at hun kunne passe ungerne. de har 10 (!) børnebørn og takler dem alle godt uanset alder. ved godt det ikke er det samme som en udefra, men jeg tror du skal tage det roligt og se hvordan det hele går. personligt ville jeg være lidt mere nervøs for en nyopstartet dp, der ved man jo ikke om der er andre der har været tilfredse

ved ikke om det blev lidt rodet det her men the buttom line: slap af og glæd dig over at hun synes det var iorden med at fortsætte med at din datter sover inde osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.