Hjælp kagedamer!!! Chokomousse under fondant???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. august 2011

MetteS81

Hej kagedamer!

Jeg skal bage min nevø´s dåbskage og vil gerne lave en chokoladekage overtrukket med chokomousse og derefter fondant...kan man det???

Har tidligere set at mange af jer har skrevet at I bruger vanillecreme under fondanten...men kan jeg bruge chokomoussen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

Ayasmor

jeg havde nok valgt at bage kagen, og så putte chokomoussen i midten. Derefter smøre kagen op med palminsmørcreme (PSC). Ved at smørre op med PSC får du lukket fyldet inde i kagen, og lavet en jævn overflade, der ser pæn ud når fondanten kommer på. Hvis du smørrer chokomoussen udenpå kagen, vil fondanten samdsynligvis svede rigtig meget og nok også smelte igennem.

Anmeld

28. august 2011

MetteS81

Ayasmor skriver:

jeg havde nok valgt at bage kagen, og så putte chokomoussen i midten. Derefter smøre kagen op med palminsmørcreme (PSC). Ved at smørre op med PSC får du lukket fyldet inde i kagen, og lavet en jævn overflade, der ser pæn ud når fondanten kommer på. Hvis du smørrer chokomoussen udenpå kagen, vil fondanten samdsynligvis svede rigtig meget og nok også smelte igennem.

Hmmm, det var lidt det jeg frygtede, nu når moussen er så blød...tak for svar!  Jeg må enten lægge moussen i midten eller lægge palminsmørcreme udenpå istedet.... 

Anmeld

28. august 2011

Ayasmor

MetteS81 skriver:

Hmmm, det var lidt det jeg frygtede, nu når moussen er så blød...tak for svar!  Jeg må enten lægge moussen i midten eller lægge palminsmørcreme udenpå istedet.... 

Selv tak..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.