Samtykke fra faren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.234 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. august 2011

svanen73

Er det kun når man flytter fra den adr. man boede sammen på, at faren skal bekræfte/"gi tilladelse til" at hans barn flytter fra den? eller er det oz fremover når man fytter med sit barn til ny adr.?

Nogen der ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2011

SussieThyssen

svanen73 skriver:

Er det kun når man flytter fra den adr. man boede sammen på, at faren skal bekræfte/"gi tilladelse til" at hans barn flytter fra den? eller er det oz fremover når man fytter med sit barn til ny adr.?

Nogen der ved det?

Øhh næ..jeg aner det faktisk ikke 

Men jeg følger da lige med her..det kunne da være rart at vide til en anden god gang.

Altså da jeg flyttede fra faderen til mine unger, skulle han skrive under på, at det var ok..men der har aldrig siden været noget, hvis vi skulle flytte..men det kan jo godt være lavet om.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. august 2011

svanen73

SussieThyssen skriver:

Øhh næ..jeg aner det faktisk ikke 

Men jeg følger da lige med her..det kunne da være rart at vide til en anden god gang.

Altså da jeg flyttede fra faderen til mine unger, skulle han skrive under på, at det var ok..men der har aldrig siden været noget, hvis vi skulle flytte..men det kan jo godt være lavet om.

Kærligst
Sussie

Jeg er lige flyttet fra faren her for en måned siden ca. og har så kun oplevet det den ene gang.

Men der stod noget i brevet om cpr loven så tænkte om det var hver gang.(har ik læst den )

Men han kan jo ik forhindre man flytter, hvad sku der da ske hvis han ik ville?

Anmeld

27. august 2011

SussieThyssen

svanen73 skriver:

Jeg er lige flyttet fra faren her for en måned siden ca. og har så kun oplevet det den ene gang.

Men der stod noget i brevet om cpr loven så tænkte om det var hver gang.(har ik læst den )

Men han kan jo ik forhindre man flytter, hvad sku der da ske hvis han ik ville?

Så vidt jeg ved, har du ret til at flytte hvorhen i landet du vil, efter han har underskrevet første gang, det skal vist bare varsles 6 uger før eller sådan noget.

Nå, om ikke andet så er der nok nogen der kan svare på det i morgen..så "op" bare denne her i morgen engang, hvis den er forsvundet helt, sådan hen ad frokost tid

Anmeld

27. august 2011

svanen73

SussieThyssen skriver:

Så vidt jeg ved, har du ret til at flytte hvorhen i landet du vil, efter han har underskrevet første gang, det skal vist bare varsles 6 uger før eller sådan noget.

Nå, om ikke andet så er der nok nogen der kan svare på det i morgen..så "op" bare denne her i morgen engang, hvis den er forsvundet helt, sådan hen ad frokost tid

Jeg vil jo syns det er helt ude i hampen en far skal ku være medbestemmende om, hvor man bor og omvendt. Ville jeg flytte til Kbh, jamen så gjorte jeg da det

Men tak for svar og råd, jeg vil op tråden i morgen.

Anmeld

27. august 2011

SussieThyssen

svanen73 skriver:

Jeg vil jo syns det er helt ude i hampen en far skal ku være medbestemmende om, hvor man bor og omvendt. Ville jeg flytte til Kbh, jamen så gjorte jeg da det

Men tak for svar og råd, jeg vil op tråden i morgen.

Anmeld

28. august 2011

N&J

Nogen der ved det?

Hver gang du flytter kommune skal du meddele dette de der 6 uger før, det gælder også i mit tilfælde hvor min datter ikke ser sin far, og ja det bliver ved med at gælde. 

Men, du skal bare meddele det, fx. skriftligt, og så har han de 6 uger til at kontakte statsamtet og modsætte sig det.

Anmeld

28. august 2011

aya-zia

svanen73 skriver:

Nogen der ved det?

jeg fik afvide at det KUN var første gang... og det har også KUN været første gang her hos mig

Anmeld

28. august 2011

Topp

svanen73 skriver:

Nogen der ved det?

han skal ikke give "tilladelse" han skal varsles 6 uger før

Anmeld

28. august 2011

N&J

Det står her - taget fra statsforvaltningens hjemmeside:

Hvis du ønsker at ændre din eller barnets bopæl, skal du meddele dette til den anden forælder senest 6 uger før flytningen. Dette gælder både, når I har fælles forældremyndighed, når du har forældremyndigheden alene, eller når du ikke har del i forældremyndigheden.

og det står også i forældreansvarsloven § 18 (retsinfo.dk)

§ 18. En forælder, der vil ændre sin eller barnets bopæl til et andet sted her i landet eller i udlandet, skal underrette den anden forælder herom senest 6 uger før flytningen.

Men det gælder så begge forældre, og det der ligger i det, er at bopælsforældren bestemmer hvor barnet skal bo indenfor danmarks grænser, men ved varslings §, kan den modsatte part modsætte sig dette og få medhold hvis barnet vil få det bedre der hvor barnet er nu, dog gælder loven for begge forældre, også for mig hvor vi ikke har kontakt, og den stopper ikke med at gælde fordi man har flyttet en gang, da det handler om barnets bedste interesse ift. at have sine forældre tæt på. 

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4691

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.