hvordan foregår bryllup samtidig barnedåb...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.389 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. august 2011

Anonym trådstarter

vi ved vi skal giftes, men hvor og hvornår ved vi ikke, vi har talt om bare at gifte os på rådhuset og når vi har råd bliver vi viet i kirken, men vi havde også tænkt at holde dåb og bryllup samtidig? men hvordan foregår det i kirken osv?... skal føde i november så havde tænkt bryllup/dåb marts eller noget.. men kom gerne med jeres erfaringer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

Ciss

Jeg har været i et kombineret bryllup/barnedåp, hvor vielsen først gik som normalt, men efter ritualet ved alteret, når brudeparet igen sad på sine stole midt i koret kom præsten frem fra alteret, parets stole blev vendt mod døbefonden og dåbsbarnet blev båret frem og døbt. Derefter gik alle i procession ud af kirken. Jeg ved jo ikke, om det er den rigtige måde at gøre det på, men det var meget smukt og stemningsfuldt.

Anmeld

26. august 2011

Persille83

Vi holdt bryllup og barnedåb i juni, og sammen med præsten aftalte vi hvordan og hvorledes. Vi valgte så at lægge vægt på barnedåben, da vi allerede var gift, og vi ikke ønskede den helt store bryllups fest med kys, op på stole hele tiden og vals (slap dog ikke for det med stolene alligevel hehe).

Men præsten var rigtig sød, og sagde ja til alle vores foreslag. Vi gik hånd i hånd op til alteret, og bag os var gudmor med vores datter og så to faddere. Vi skulle ikke sige ja til hinanden, men ja til at elske hinanden fremover som vi allerede gør nu i kristen tro, og dermed skulle vi altså ikke sætte ring på finger osv. Det var altså en kirkelig velsignelse og ikke en vielse. Bagefter blev Caroline døbt, ligesom hvilken som helst anden dåb.

Men tror I kan få det præcis som I ønsker det, hvis altså præsten er en sød én af slagsen

Håber det kan hjælpe lidt.

Anmeld

26. august 2011

Nettemor

Anonym skriver:

vi ved vi skal giftes, men hvor og hvornår ved vi ikke, vi har talt om bare at gifte os på rådhuset og når vi har råd bliver vi viet i kirken, men vi havde også tænkt at holde dåb og bryllup samtidig? men hvordan foregår det i kirken osv?... skal føde i november så havde tænkt bryllup/dåb marts eller noget.. men kom gerne med jeres erfaringer!

Vi gjorde som du snakker om med bryllup og barnedåb sammen. Vores foregik nogenlunde som et normalt bryllup. Jeg gik op af gulvet og min søster bar vores søn efter brudepigerne. Salmer osv som normalt. Så bryllupshandlingen og en enkelt salme og så dåben. Det tog lidt længere tid end et bryllup normalt gør men ikke meget. Det var en fantastisk dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.