1. jordemoderbesøg så fantastisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

434 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. august 2011

Ems30

Kære piger.

Vil lige dele min oplevelse med Jer. I går var jeg til min 1. jordemoderkonsultation og det var så hyggeligt. Hun gennemgik alt hvad der kommer til at ske de næste måneder hvad angår besøg og undersøgelser. Vi snakkede også lidt om hvad jeg spiste og om jeg kom ud og røre mig…hvilket jeg desværre er ret dårlig til...

Til sidst bad hun mig om at ligge på briksen hvor hun ville røre lidt ved min livmoder, som hun “fandt” med det samme. Derefter tog hun et apparat frem for at høre baby. Hun fortalte mig forinden at jeg ikke skulle blive nervøs hvis hun ikke opfangede lyden, for det kunne være at den lå og puttede sig dybt inde. Men før jeg nåede at tænke yderligere over det, blev rummet fyldt op med den sødeste hjertebanken man nogensinde kan forestille sig...

Jeg var ét stort smil, selv da jeg gik derfra og kiggede på frosne rejer i Føtex.

Nu glæder jeg mig rigtig meget til misdannelsesskanningen d. 6. okt, hvor vi forhåbentlig også kan få kønnet at vide.

babybite.wordpress.com

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

Mira0911

Dejligt at læse... 

Det er så fantastisk at høre hjertelyden... 

Anmeld

27. august 2011

Ems30

Ja, specielt fordi man hele tiden læser om at det slet ikke er sikkert at jordemoderen gider at lytte da der er stor chance for at de ikke finder hjertelyden. Men det var bare så fint 

Anmeld

27. august 2011

Mira0911

Ems30 skriver:

Ja, specielt fordi man hele tiden læser om at det slet ikke er sikkert at jordemoderen gider at lytte da der er stor chance for at de ikke finder hjertelyden. Men det var bare så fint 

Dejligt at hun fandt den...  Husker tydeligt hvor nervøs jeg selv var da hun skulle finde den første gang ved begge mine... 

Anmeld

27. august 2011

Nessie

Hvor dejligt

Skønt med en JM der giver sig god til at forklare og lytte

Og det bedste er bare at høre at hjertet slår lystigt derudaf, og til MD, kan man jo rigtig se at det virkelig er en lille baby der ligger derinde, det er bare helt fantastisk

Anmeld

27. august 2011

Dansker I Holland

Ems30 skriver:

Kære piger.

Vil lige dele min oplevelse med Jer. I går var jeg til min 1. jordemoderkonsultation og det var så hyggeligt. Hun gennemgik alt hvad der kommer til at ske de næste måneder hvad angår besøg og undersøgelser. Vi snakkede også lidt om hvad jeg spiste og om jeg kom ud og røre mig…hvilket jeg desværre er ret dårlig til...

Til sidst bad hun mig om at ligge på briksen hvor hun ville røre lidt ved min livmoder, som hun “fandt” med det samme. Derefter tog hun et apparat frem for at høre baby. Hun fortalte mig forinden at jeg ikke skulle blive nervøs hvis hun ikke opfangede lyden, for det kunne være at den lå og puttede sig dybt inde. Men før jeg nåede at tænke yderligere over det, blev rummet fyldt op med den sødeste hjertebanken man nogensinde kan forestille sig...

Jeg var ét stort smil, selv da jeg gik derfra og kiggede på frosne rejer i Føtex.

Nu glæder jeg mig rigtig meget til misdannelsesskanningen d. 6. okt, hvor vi forhåbentlig også kan få kønnet at vide.

babybite.wordpress.com

Eeej hvor skønt smiler... Altid dejligt med en god jordemoder hehe.... Hvor langt er du henne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.