nogen der ved ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.059 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. august 2011

baby012

Jeg skal føde på et hospital der ligger 1½ time fra mit hjem, er der nogen der ved om man bliver hentet i i en ambulance eller om man selv skal komme derud ? jeg har ingen bil eller nogen til at køre mig derud, og håber ikke jeg skal tage bussen med veer  

er der nogen med erfaringer indenfor det at bo meget langt fra fødested og ikke kunne køre derud ??  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

Ayasmor

Jeg har ikke lige selv stået i samme situation.. Men tænkte lidt på om du evt. kunne tegne et falckabonoment? For så kan du jo sagtens blive hentet..

Anmeld

26. august 2011

roenlund

Man skal selv kunne komme til sygehuset med mindre noget går galt (barnet ikke sidderfast eller lign)

Så det er enten bus eller tog, eller se om du ikke kan finde nogen der vil køre.... og ellers er det igang med at spare op til taxi...

Anmeld

26. august 2011

Molly8

gravid20 skriver:

Jeg skal føde på et hospital der ligger 1½ time fra mit hjem, er der nogen der ved om man bliver hentet i i en ambulance eller om man selv skal komme derud ? jeg har ingen bil eller nogen til at køre mig derud, og håber ikke jeg skal tage bussen med veer  

er der nogen med erfaringer indenfor det at bo meget langt fra fødested og ikke kunne køre derud ??  

Normalt skal man selv komme frem, medmindre du er i aktiv fødsel. Er der ikke nogen, der kan køre dig? - Måske den, der skal med som støtte til din fødsel.

Kh Molly

Kh Molly

Anmeld

26. august 2011

Muhmi

gravid20 skriver:

Tegn et falckabonnement, det gjorde vi, jeg bor også 45km fra det sygehus jeg fødte.... Så derfor blev jeg nød til det da jeg hverken har bil eller mulighed for at komme dertil med toget og bus midt om natten, som var der jeg skulle afsted....

Det koster, hvis man ringer efter en ambulance til at skulle føde.... Helt åndsvagt, den det åbenbart ikke akut nok.....

Anmeld

26. august 2011

chael

gravid20 skriver:

Det skal du nok snakke med din JM om...

For ambulancer er jo til dem der har brug for det, hvor folk er kommet til skade, eller der er noget galt.

En ambulance kommer kun ud og henter en gravid, hvis JM selv har sendt den. Man kan ikke bare ringe efter dem og bede om at blive bragt til døren, det er jo ikke det de er der for.

Ellers skal du lave en aftale med at taxi selskab, eller finde en sød nabo der gerne vil køre dig.

Du må jo have bare en eller anden du kender der har bil??

*Camilla 35+2

Anmeld

26. august 2011

baby012

det må jeg jo lige snakke med min JM om så  

kender mange der har bil, men ikke nogen der kan stå til rådighed uanset hvornår jeg ringer på døgnet og beder om at blive kørt derud. 

så det var mere i tilfælde af at der ikke er nogen af dem der kan på det tidspunkt..

Anmeld

26. august 2011

tithi

http://webshop.falck.com/privat/smaborn

Her kan du få et abonnement hvor du kan blive kørt til og fra sygehuset

Anmeld

26. august 2011

baby012

tithi skriver:

http://webshop.falck.com/privat/smaborn

Her kan du få et abonnement hvor du kan blive kørt til og fra sygehuset

hmm, kan ikke komme ind på den  

Anmeld

26. august 2011

tithi

Så gå ind på falck.dk og vælg privat, vælg familie og derefter småbørn så skulle den være der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.