Han plejer da at sove igennem?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

piadas

Carina87 skriver:

Nå, men så burde denne tråd jo have heddet "klubben for trætte forældre til (måske) sultne børn"

Øv at I også kæmper. Johannes fik i de første måneder bryst kl. 4, men har siden da bare sovet igennem. Så nej, han spiser normalt ikke om natten - og heller ikke nu. I nat var jeg fristet til at smutte ud og varme en flaske, men synes det virker dumt at starte på noget der ikke har været der, og som nu slet ikke skal være der Han fik sutten mange gange, og faldt til ro ved det, men vågnede igen senere. SUK!

Han får vælling i den sidste flaske - altså den han blir puttet med. Jeg ved godt han ikke skal flaskes i søvn, men da han blev svær at putte skete der simpelthen så meget rundt om os og ham, at det var nemmest at gøre det på den måde, holde om ham(så godt man kan i en tremmeseng) og synge ham i søvn. Så fik han da lidt tryghed og skulle ike tvinges ud i nye kampe med at skulle falde i søvn selv. Men det burde vi nu nok også snart ændre på

Men åh der er så meget! Jeg synes ikke jeg laver andet end mad til ham og tænke over, hvordan jeg får søvnen til fungere, "kommer solen om på altanen inden han vågner fra middagslur", " er der noget her han kan vælte ned over sig i mens jeg tisser" osv osv. HVEM SAGDE AT MØDRE PÅ BARSEL HAVDE GOD TID?! 

Nå, men det kan da være vi skulle invitere nogen af dem med de gode løsninger ind i klubben?

JA TAK!

Gode løsninger - god ide! Neej, det lød vist næsten lige som et slogan til valgkampen!

Men ja, jeg overvejer stadig den flaske vælling men synes heller ikke, der er nogen grund til at introducere flasken, nu når vi har klaret os uden indtil videre... Og så er jeg jo bare SÅÅÅ bange for, at det kommer til at gå ud over amningen.

Men det er da vist rigtigt, det Mette skriver. Der er da vist noget med, at de bliver rigtig bevidste når de runder ½ år, så det kunne jo godt være det?!

Æj, hvor er vi kloge!!

Løsninger, damer - kom hid!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

DK

Her sover Richard stadig som en engel om natten, og jeg tror kun det er pga Anna Wahlgrens sovemetode, som jeg igen gerne vil opfordre kraftigt til  Det er jo kun tre dage forsøget tager, og det er vel værd at prøve?

Anmeld

26. august 2011

piadas

DK skriver:

Her sover Richard stadig som en engel om natten, og jeg tror kun det er pga Anna Wahlgrens sovemetode, som jeg igen gerne vil opfordre kraftigt til  Det er jo kun tre dage forsøget tager, og det er vel værd at prøve?

Og hvad var det nu lige, den metode gik ud på?!

Sorry, hvis du har forklaret det i en anden tråd!

Anmeld

30. august 2011

LoneO

Hej,

den danske "Sove hele natten" af Anna Wahlgren er på vej!!!

Jeg har oversat den  

Den vil snart kunne købes på www.annawahlgren.com

her kan du også læse om sovekuren og få hjælp på "föräldraforum", hvor også danske spørgsmål besvares.

Du kan også låne "De kære børn" på biblioteket - den er desværre udsolgt fra forlag.

Her på forummet kan du sikkert også få hjælp - bl.a. fra "DK"

Og du må også gerne skrive til mig - jeg er AW-Sovecoach: loneo@t-online.de

Kh  Lone

Anmeld

30. august 2011

CA

Mettemus skriver:

Vi sad fire mødre fra min irl mg og rykkede os selv i håret og himlede og brokkede os allesammen over selvsamme problem.

Jeg er også selv i tvivl om årsagen herhjemme. Jeg ser to muligheder hvor jeg, nu hvor jeg har hørt så mange med ligende problemer, hælder mest til årsag 2:

1. Der har været for meget uro i hans hverdag med ferie, sygdom, far der ikke er hjemme, overnatninger hos bedsterne osv.

2. Det er alderen der spiller ind. Der sker SÅ meget i hans lille krop lige nu og han udvikler sig med lynets hast. Han er milimeter fra at lære at kravle, han begynder at spise selv og han er meget opmærksom på folk omkring sig. Jeg tror det er et kæmpe arbejde for hans lille krop at bearbejde alle dagens indtryk i løbet af natten.

Tak for dit gode svar Mette! Jeg havde ikke overvejet det med alderen! Det er da klart at det også må spille ind Det går jo bare vildt stærkt lige nu! 

Anmeld

30. august 2011

CA

piadas skriver:

JA TAK!

Gode løsninger - god ide! Neej, det lød vist næsten lige som et slogan til valgkampen!

Men ja, jeg overvejer stadig den flaske vælling men synes heller ikke, der er nogen grund til at introducere flasken, nu når vi har klaret os uden indtil videre... Og så er jeg jo bare SÅÅÅ bange for, at det kommer til at gå ud over amningen.

Men det er da vist rigtigt, det Mette skriver. Der er da vist noget med, at de bliver rigtig bevidste når de runder ½ år, så det kunne jo godt være det?!

Æj, hvor er vi kloge!!

Løsninger, damer - kom hid!!!

Kan virkelig godt forstå du ikkehar lyst til at starte på flasken. Hvad med en lille ekstra portion grød inden sengetid? 

Ja, Mettes svar giver stof til eftertanke. Det hælder jeg nok også mest til nu. 

Venter spændt på at blive mor for 3. gang - bare for at se om jeg har glemt ligeså meget som dig på det tidspunkt  

Kram Carina - der sidder og skriver i mens Johs vælter ting og åbner og lukker døren. Mon jeg skal rejse mig? Hvis ikke jeg gør det nu, skal jeg vel alligevel rejse mig og puste på blå fingre om lidt 

Anmeld

30. august 2011

CA

LoneO skriver:

Hej,

den danske "Sove hele natten" af Anna Wahlgren er på vej!!!

Jeg har oversat den  

Den vil snart kunne købes på www.annawahlgren.com

her kan du også læse om sovekuren og få hjælp på "föräldraforum", hvor også danske spørgsmål besvares.

Du kan også låne "De kære børn" på biblioteket - den er desværre udsolgt fra forlag.

Her på forummet kan du sikkert også få hjælp - bl.a. fra "DK"

Og du må også gerne skrive til mig - jeg er AW-Sovecoach: loneo@t-online.de

Kh  Lone

Hov, jeg har da bogen de kære børn! Ned fra hylden med den! 

Anmeld

30. august 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Hov, jeg har da bogen de kære børn! Ned fra hylden med den! 

Anmeld

30. august 2011

piadas

Carina87 skriver:

Kan virkelig godt forstå du ikkehar lyst til at starte på flasken. Hvad med en lille ekstra portion grød inden sengetid? 

Ja, Mettes svar giver stof til eftertanke. Det hælder jeg nok også mest til nu. 

Venter spændt på at blive mor for 3. gang - bare for at se om jeg har glemt ligeså meget som dig på det tidspunkt  

Kram Carina - der sidder og skriver i mens Johs vælter ting og åbner og lukker døren. Mon jeg skal rejse mig? Hvis ikke jeg gør det nu, skal jeg vel alligevel rejse mig og puste på blå fingre om lidt 

Det går heldigvis bedre med både havregrød og kartoffelmosen nu, så jeg tør ikke prøve at variere det, så nu får hun nok bare det samme i en uges tid for ikke at risikere noget!

Det er endt med havregryn pulveriseret i minihakkeren tilsat lidt sukker og vand. En tur i mikroovnen. Derefter lidt vand til at køle af med og en halv skefuld MME-pulver + lidt hjemmelavet jordbærgrød!! Men så glider det også ned! Jeg tør næsten ikke snakke til hende, mens hun får det af frygt for, at hun så bliver distraheret og kommer i tanke om, at hun jo forresten ikke kan lide havregrød!!

Jeg har også overvejet det med lidt ekstra grød inden sengetid, men nu ser vi lige hvordan det går de næste par dage. Man kan jo nok heller ikke regne med noget lige nu alligevel, fordi hun jo er lidt syg.

Bare vent - hvis der også går 7 år mellem din nr. 2 og 3, så har du også glemt ALT!

fra Pia som burde rydde op fordi der kommer nogle for at se på huset på fredag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.