Hvordan er det, sådan traditionelt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

Chillien

Dinna88 skriver:

I skal da gøre hvad der passer jer!

Det eneste jeg bare ikke kan udstå er ringforlovelse, hvor begge parter går med ringe. Det er bare så langt fra hvad jeg forbinder med at mande frier og man bliver forlovet

Det er jo så mi kæreste der bestemmer prisen på ringen når vi skal forloves, men han skal sgu ikke bruge mere end 5.000 - da det jo ikke er ringen 

Ja det gør vi skam også.. Blev bare nysgerrig hvordan man gør det "rigtigt".. Specielt da ingen af os er interesserede i at gøre det "rigtigt".. Så ville ikke finde ud af det når det bliver aktuelt at an frier.. (for det gør han )

Nej det sys jeg også er mærkeligt.. Man er forlovet i den tid mellem der er blevet friet og man bliver viet.. I min verden..

Det var vist ham selv der sagde 8000.. Så glæder mig da til at se hva han finder på  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Chillien

Dinna88 skriver:

Og så kan man jo gemme sin forlovelsesrig til når ens datter (kommende?) bliver friet til med den - og wups, så starter man en tradition

Eller man kan få den lavet om til f.eks. et led til en halskæde. 

Ej det var da en meget sød ide..! Men er nu ret sikker på vi ender med en enkelt ring..

Anmeld

25. august 2011

raca

fra man har friet og derved bliver forlovet.. sidder ringene på den ene hånd.. når man så bliver viet skifter ringene finger..hvad hånd er så ikke helt fast afklaret.. vi har vores på højrehånd, og brugte aldrig forlovelses ringe.. da vi syntes forlovelsen er udvandet af dem der bare bliver forlovet i tide og utide uden giftemål for øje.

men det er når man holder sig til den tradition der siger at man kun er forlovet fra den dag der bliver friet og til man bliver gift.. og ikke det der pjat med 1-10 år før giftemålet.

Anmeld

25. august 2011

Chillien

Dinna88 skriver:

Jeg synes det er sødt at gøre det på den måde. Jeg går ikke med guld og synes ikke det er pænt til mig, men det skal min ring alligevel være i, når vi bliver gift.

Haha Du kan skam slette de sider du har været inde på Inde i historik. 

Jeg er de sidste år blevet gladest for guld.. Så vores skal bare være guld.. Men tror han har tænkt sig at lade mig være med til at vælge..

Ellers kommer han med en rædsel af en ring fordi jeg sagde han ikk turde bare købe en  Men så er jeg vist selv ude om det..

Ja det ved jeg.. Men så får jeg lige glemt et eller andet.. Eller også lægger han mærke til jeg har slettet noget.. Vil helst bare lade helt være .. Er vist sådan lidt bange for at blive afsløret.. Ved bare jeg kommer til at høre for det i laaaaang tid

Anmeld

25. august 2011

Dinna88

Chillien skriver:

Ej det var da en meget sød ide..! Men er nu ret sikker på vi ender med en enkelt ring..

Jeg har hapset det fra film Haha. Det hvor manden beder faderen til kvinden "om hendes hånd" og så spørger moderen efter ringen  Det er meget sødt, dog lidt for meget for mig, at bede om datterens hånd. 

Men tænk lidt hvis om 200 år der er en der bliver forlovet med en ring fra i dag  Hehe.

Men ja - det er jo også billigst og hvis I vil gøre det sådan, så gør I det sådan.

Anmeld

25. august 2011

Chillien

raca skriver:

fra man har friet og derved bliver forlovet.. sidder ringene på den ene hånd.. når man så bliver viet skifter ringene finger..hvad hånd er så ikke helt fast afklaret.. vi har vores på højrehånd, og brugte aldrig forlovelses ringe.. da vi syntes forlovelsen er udvandet af dem der bare bliver forlovet i tide og utide uden giftemål for øje.

men det er når man holder sig til den tradition der siger at man kun er forlovet fra den dag der bliver friet og til man bliver gift.. og ikke det der pjat med 1-10 år før giftemålet.

Er meget enig i den holdning.. Synes heller ikk man bare kan forlove sig sådan uden at have tænkt sig at blive gift..

Men synes til gengæld godt man kan fri.. Og så være forlovet til man kan gifte sig, hvis nu der er nogle omstændigheder der gør at det ikke kan lade sig gøre lige med det første..

Men det der med at sige "helle for dig!" det er noget fis..

Anmeld

25. august 2011

Dinna88

Chillien skriver:

Jeg er de sidste år blevet gladest for guld.. Så vores skal bare være guld.. Men tror han har tænkt sig at lade mig være med til at vælge..

Ellers kommer han med en rædsel af en ring fordi jeg sagde han ikk turde bare købe en  Men så er jeg vist selv ude om det..

Ja det ved jeg.. Men så får jeg lige glemt et eller andet.. Eller også lægger han mærke til jeg har slettet noget.. Vil helst bare lade helt være .. Er vist sådan lidt bange for at blive afsløret.. Ved bare jeg kommer til at høre for det i laaaaang tid

Haha! Det er da fedt nok at du vælger! Så går I i hvert fald væk fra hvad det traditionelle er, men det er jo også helt ligegyldigt. Har du så set på en ring, eller? 

Hehe, ja, så må du hellere lade være  Er det fordi han vil vente lidt, eller?

Anmeld

25. august 2011

Chillien

Dinna88 skriver:

Jeg har hapset det fra film Haha. Det hvor manden beder faderen til kvinden "om hendes hånd" og så spørger moderen efter ringen  Det er meget sødt, dog lidt for meget for mig, at bede om datterens hånd. 

Men tænk lidt hvis om 200 år der er en der bliver forlovet med en ring fra i dag  Hehe.

Men ja - det er jo også billigst og hvis I vil gøre det sådan, så gør I det sådan.

Haha.. Ja der finder man også oftest det bedste pladderromantik

Sys altså det er meget sødt hvis han spørger om hendes hånd.. Bare sådan for at sige man har gjort det..

Ja det er heller ikk fordi jeg er i tvivl om hvordan vi skal gøre det.. Egentlig skal jeg jo bare lade ham om at planlægge hva der skal ske.. Men er simpelthen for nysgerrig... Har nemlig regnet ud han vil gøre det..

Men aner ikk hvornår og hvordan.. Og det går mig på at jeg måske skal vente år på at få det at vide!

Anmeld

25. august 2011

Dinna88

Chillien skriver:

Ja det gør vi skam også.. Blev bare nysgerrig hvordan man gør det "rigtigt".. Specielt da ingen af os er interesserede i at gøre det "rigtigt".. Så ville ikke finde ud af det når det bliver aktuelt at an frier.. (for det gør han )

Nej det sys jeg også er mærkeligt.. Man er forlovet i den tid mellem der er blevet friet og man bliver viet.. I min verden..

Det var vist ham selv der sagde 8000.. Så glæder mig da til at se hva han finder på  

Det var heller ikke sådan en løftet pegefinger, mere som "go for it" Jeg kan godt lide at I går efter det utrafitionelle. Det er fedt nok. Jeg har også så småt planlagt bryllup i det løse, og det er meeeeeeeeeeeeeeget utraditionelt - på de fede måde, ligesom med jer

Ja, tænker jeg også

Uh, det er altså meget ring man kan få for 8000  

Anmeld

25. august 2011

Dinna88

Chillien skriver:

Haha.. Ja der finder man også oftest det bedste pladderromantik

Sys altså det er meget sødt hvis han spørger om hendes hånd.. Bare sådan for at sige man har gjort det..

Ja det er heller ikk fordi jeg er i tvivl om hvordan vi skal gøre det.. Egentlig skal jeg jo bare lade ham om at planlægge hva der skal ske.. Men er simpelthen for nysgerrig... Har nemlig regnet ud han vil gøre det..

Men aner ikk hvornår og hvordan.. Og det går mig på at jeg måske skal vente år på at få det at vide!

Lige præcis! haha

Det er måske også lidt sødt, men jeg forbinder det virkelig bare med rednecks fra sydamerika - og føj, siger jeg bare  haha. Skal ikke have med noget at gøre, der minder om syden.

Ej, hvor nervepirrende tror du der kan gå flere år?? Jeg ville være ved at gå ud af mit gode skind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.