Min datter startede for 3uger siden i ny DP IGEN!
Første dag vi kommer og henter hende, kommer hun løbene ud og råber MIN MOR, MIN MOR, MIN MOR.. Løfter hende op og straks kigger hun sørgeligt på mig og siger: Emilie adder ! Det viser sig så Emilie har lavet adder, men hun plejer ikke at sige noget medmindre hun har gået med det er stykke tid, og gud hvor hun altså også lugtede! Nå men jeg siger det til hendes dp som så siger: nå... så må jeg vel heller skifte hende... (Øhh ja go' idé ikke?!)
Dag nummer 2 er min mor med oppe for at hente hende, så hun lige kan se hvor det ligger hvis nu der en dag sku blive behov for hun selv hentede... Da vi kommer op kommer Emilie igen løbende og råber: MIN MOR, MIN MOR, MIN MOR.. Børnene er udenfor og lege, det regnede dagen før, men de har ikke regntøj på, jeg løfter Emilie op og kan mærke hun er sjaskvåd, tager hende indenfor for at gi' hende tørt tøj på, kan se hun har været våd længe, da vandet er sevet helt op til hendes skulder ved hendes body! Nå men jeg får det våde tøj af hende, og sørme så om hun ikke har lavet adder IGEN... DP siger: Nå.. men puslebordet er derude.. Så går jeg ud og skifter hende og får tørt tøj på hende... Imellemtiden ser min mor at DP's hund (som dagen lang render rundt sammen med børnene??) står og tisser op af indhegningen til deres legeplads... Min mor og mig kører hjem igen, hvor min mor kigger på mig og siger : jeg havde IKKE fundet mig i det der, sig det til hende eller få Emilie flyttet... Men sune og mig er blevet enige om at gi' hende en chance og lige se tiden an i et par uger...
Resten af ugen går, hvor Emilie i det mindste ikke har adder i bleen når jeg henter hende, men hunden render stadig og tisser op ad indhegningen hos børnene. DP's hund har meget skæve tænder, som stikker ud af den ene side af munden på den selvom munden er lukket, det synes Emilie er meget spændende, men er virkelig bange for den hund kunne finde på at bide hende hvis hun piller den i munden jo...
Ugen efter er de i legestue, Emilie bliver hentet som et af de sidste børn.. Da vi kommer og henter hende, knævrer DP løs med en anden, så hun registrerer mig slet ikke.. Jeg ser Emilie går langs rækværket ud til vejen og siger stille og roligt : mooar, faar, Emilie hjeeem... Får en helt klump i halsen af at se min datter skal gå og være så trit for sig elv, og DP slet ikke registrerer det.
Sune har så fortalt sin mor hvordan hendes første uge startede, med at ha' adder i bleen og være helt våd. Hun har så fortalt det til hendes veninde som åbenbart har lidt kendskab til DP.
Da jeg så kommer og afleverer Emilie idag kommer DP til mig og siger :Jeg vil godt ha DU kommer til mig når du skal brokke dig, istedet for at fortælle hele byen det, prøver så at fortælle hende at jeg altså ikke har sagt det til hele byen, men bliver afbrudt og for afvide jeg ikke er voksen, at jeg ikke er normal osv osv.. Det går lige i hjertet på mig, da jeg i forvejen er ung mor.. Jeg bliver rigtig gal, pakker alle Emilies ting, og siger til Emilie (som har stået ved siden af og hørt alt) at vi kører hjem igen.. DP kigger på mig, sætter Emilies barnevogn frem, og smider hendes bleer op i den.. Vender ryggen til os og går!!
Pakker Emilie i bilen igen og kører hjemad, hvor jeg tænker det hele igennem og bryder fuldstændig sammen.. Hvordan kan hun dog sige sådan til mig, og så foran min datter... Jeg er så dybt rystet og rørt.. Nu sidder Emilie her ved siden af mig og siger: mor ked af det..
Jeg har snakket med pladsanisningen. de er fuldstændig chokerede, og vil arbejde på at finde en ny plads til Emilie med det samme.. Men jeg er bare så bange for at DP har svinet mig foran alle hun kender, når hun kan snakke sådan til mig, hvad kan hun så ikke finde på??
Åhh hvor ville jeg ønske Emilie gik i VS