Hjælp, hvad skal jeg gøre :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

Rocky

Hvis jeres kat hader vand som mange andre katte gør, så hver gang den ligger sig op i sengen eller er på vej så bruger du en vandforstøver lige i hovedet, det virker hos min svigerinde. De har to katte som har lært at der skal de ikke være 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Prøv at ligge et myggenet over sengen, når katten ser en "forhindring" ved sengen vil de færreste katte hoppe og og ligge sig.

Vi har selv katte og vores kommer ikke ind i det rum hvor babyen skal sove når først jeg har født og ellers ligger jeg også myggenet over da det holder vores væk derfra.

/Fenja (39+1)

Har prøvet at lave lidt forhindringer, men det var lykkedes ham alligevel  

Men døren bliver helt sikkert også lukket derind til, når baby kommer Tænk nu hvis katten pludselig bliver putte'syg Selvom det ikke ligner ham  

Men god ide med myggenet, må jeg prøve hvis hr. kat ikke forstår budskabet

Anmeld

25. august 2011

Maja_4000

En blomsterforstøver med vand i , har altid været et effektivt middel hos vores katte

Anmeld

25. august 2011

Troldemommi

vi har det samme problem

vores dejlige kat har fået et nyt ynglinge sovested og det er desværre på babys puslepude :-( men vi er ved at løse problemet ved at tage vandforstøveren og sprøjte vand på hende bare et enkelt sprøjt og så er hun langt væk.

Nu behøver vi næsten ikke vand mere bare hun ser vandforstøveren så smutter hun, men hun er endnu ikke helt holdt op med at putte sig der når vi ikke ser det.

Monica 38+0

Anmeld

25. august 2011

Moms

Hej -

én nævnte myggenet - det var også mit forslag - et net. Det er jo en tremmeseng og så længe baby er helt lille er han/hun vel ligeglad med om der er noget over.

Med et lidt større net kan baby dog kiggge og det kan være tilpas svært for katten at gå på det uden at få en pote igennem, så den holder op med at hoppe derop. For den vil uden tvivl gerne ligge og sove ovenpå nettet :-(

Held og lykke

Moms

Anmeld

25. august 2011

serinasmor

hvor højt kan din kat hoppe ??

jeg har set flere der har "tremmer" foran døren til babyværelset .. så går katten ikke derind

fx sådan en

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. august 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg har 9 dage til termin, og har redt op i tremmesengen på børneværelset, som også er vores eget værelse..

Vi har denne dejligt (inde)hankat, og han er begyndt at hoppe op og ligge sig i tremmesengen. Har skældt ham ud, taget ham ud af tremmesengen, og vist ham vores egen seng, som han godt må ligge i..

Hvad skal jeg gøre for at han ikke hopper op i tremmesengen? :s 

(min kæreste kan slet ikke ha at katten nærmer sig babys ting, jeg tager det dog ikke så tungt, men selvfølgelig skal katten IKKE være i babys seng)

Læg noget staniol i sengen, det tror jeg ikke den synes om at træde på.
Men ellers må du jo skælde ud hver gang.

Anmeld

25. august 2011

Muffinmus

Jeg købte GÅ VÆK KAT og sprayede på en klud som jeg lagde på barnevognen, fo rmine katte gjorde det samme, så hver gang de hoppede op fik de stank i snotten:-)

Anmeld

25. august 2011

maryjane

Anonym skriver:

Jeg har 9 dage til termin, og har redt op i tremmesengen på børneværelset, som også er vores eget værelse..

Vi har denne dejligt (inde)hankat, og han er begyndt at hoppe op og ligge sig i tremmesengen. Har skældt ham ud, taget ham ud af tremmesengen, og vist ham vores egen seng, som han godt må ligge i..

Hvad skal jeg gøre for at han ikke hopper op i tremmesengen? :s 

(min kæreste kan slet ikke ha at katten nærmer sig babys ting, jeg tager det dog ikke så tungt, men selvfølgelig skal katten IKKE være i babys seng)

Vi har døren lukket ind til babys kommende værelse, og vendt håndtaget fordi han ellers ville kunne lukke døren op den snedige rad. Men ellers prøv at bruge en forstøver, det burde virke i længden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.