Kyllingelår i ovnen, men kartofler, løg og gulerødder.
Jeg skærer kartoflerne ud i tern, løg i ringe, og rulerødder i nogle rimelig store stykker så de ik bliver helt smattet! Op i et fad, med boullionvand halvt over, og kyllingelårene øverst. ca. en time i ovnen, og så evt med brød til.
Kylling fileter i folie.
Brun en filet af, på begge sider, læg den i et stykke sølvpapir med peberfrugt, løg, og tomat i skiver, og ost, og bacon. Og så ind i ovnen i ca. 20min. Server med ris til. Dets flere tomater, dets mere væde/sovs.
Makrel stegt på panden, med tomat sovs og ovnbagte kartofler.
Piabrød med tunsalat el. kødsovs.
Grydestegt kyllingelår, med ovnbagte kartofler, ala Stine.
ca. 5x5cm. frisk ingefær, 6-8 fed hvidløg og 3 løg snittes i stykker, svitses i en stor gryde. Hæld 5spsk. soya ved, en opløst boullion terning og 2 spsk honning. (Dette er ca. mål da jeg bare plejer at hælde i, til jeg synes!

Læg kyllingelårene i, og brun dem på begge sider i ca 10min, så godt som man nu kan. Hæld vand i, så det lige dækker kyllingen, og lad dem småkoge i 1½-2 timer. Jeg plejer at vende dem ind imellem. Tag kyllingerne op, si væden, og jævn den til en sovs. Server med tomat salat og rigeligt brød, for sovsen smager helt igennem FANTASTISK!!!
Det var lidt af det vi 'plejer' at få herhjemme!!
Stine og Lisa.