madplan - Del ud af jeres bedste gode & nemme opskrifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

Henri84

nettemor skriver:

Sjiek2002@hotmail.com tak!

Vil du ikke lige sende den privat? Er nemlig ikke sikker på jeg får kigget i denne tråd igen når jeg skal til at sende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Camillakn

Kyllingefrikadeller m. råkost salat . Sundt og utroligt lækkert.

Jeg laver den på slum, Men ca:

500g hakket kylling ( minimum 400g)
1 Squash en pæn størrelse
ca. 2 store gulerødder
2 æg
1 stort løg
Salt & peber
Lidt mælk
max 1 spsk mel
Havregryn hvis den er for tynd
Nogle gange kommer jeg mozerella i det giver en lækker svampede konsistens. De kan laves i ovnen hvis man vil være ekstra sund, men så får de nu ik den lækre stegeskorpe

Råkostsalaten laver man jo bare som kan lide den, Jeg er vild med gulerødder, rosiner, citron og ananas.

-eller Gulerødder, æbler, rosiner, citron og mandler.

Omelet.

til 2 per.

3 spsk olie 
3 fed hvidløg.
2 løg.
1 ds Hakkede tomat
Salt, peber, paprika og lidt oregano
4 æg

Steges på panden i rækkefølgen som jeg har skreven det.
Æggene skal først tilsættes når stort set alt væsken fra de hakkedetomater er fordampet. du laver 4 huller fordelt på panden og knækker æggene deri.

Når æggene er færdige er det klar til servering, vi spiser arabisk flad brød til og så er det lækkert hvis man lige skære nogle løg i store skiver og spiser rå til.  

Det var lige lidt inspration herfra

Anmeld

25. august 2011

Rosa

----------------------------------------------------------------------------

Hjemmelavede ovnkartofler: 20 minutter. 

Kartofler med skræl vaskes, skæres i 1/4 og puttes i en frostpose, olie hældes i posen og kartoflerne møffes rundt i posen ved at klemme udenpå den til de er smurt godt ind. Derefter hældes de ud over en bradepande med bagepapir på, drysses med salt og evt. timian eller oregano og steges ved 200 grader i ovnen ca. 15 minutter til de er gyldne. 

Imens steges kyllingefileter eller andet kød og en dressing af creme fraiche light og krydderier røres. 

-------------------------------------------------

Nudelsalat - tid : 10 minutter. 

En salat efter eget valg blandes. Køb evt en færdigblandet pose hvis du ikke har tid til at skære den selv.

2-3 kyllingefileter steges ELLER en pose rejer tøs op. 

En pakke risnudler (de helt tynde, hvide i en pink/lilla emballage - som IKKE må forveksles med glasnudler i den blå emballage!!!) koges i 3-4 minutter og overhældes derefter med iskoldt vand til de er kølet ned. Når de er kolde hakkes klumpen af nudler lige et par gange på kryds og tværs så nudlerne ca. er 3-4 cm lange.

Kyllingefileten skæres i strimler eller tern og blandes i salaten sammen med nudlerne. Rejerne kan bare blandes i som de er. 

Dressing af 1 del olie og 2 dele eddikke, salt peber og 2 pressede fed hvidløg rystes sammen og overhældes. 

Anmeld

25. august 2011

Kyllingelår  i ovnen, men kartofler, løg og gulerødder.

Jeg skærer kartoflerne ud i tern, løg i ringe, og rulerødder i nogle rimelig store stykker så de ik bliver helt smattet!   Op i et fad, med boullionvand halvt over, og kyllingelårene øverst. ca. en time i ovnen, og så evt med brød til.

Kylling fileter i folie.

Brun en filet af, på begge sider, læg den i et stykke sølvpapir med peberfrugt, løg, og tomat i skiver, og ost, og bacon. Og så ind i ovnen i ca. 20min. Server med ris til. Dets flere tomater, dets mere væde/sovs.

Makrel stegt på panden, med tomat sovs og ovnbagte kartofler.

Piabrød med tunsalat el. kødsovs.

Grydestegt kyllingelår, med ovnbagte kartofler, ala Stine.

ca. 5x5cm. frisk ingefær, 6-8 fed hvidløg og 3 løg snittes i stykker, svitses i en stor gryde. Hæld 5spsk. soya ved, en opløst boullion terning og 2 spsk honning. (Dette er ca. mål da jeg bare plejer at hælde i, til jeg synes!&nbsp Læg kyllingelårene i, og brun dem på begge sider i ca 10min, så godt som man nu kan.  Hæld vand i, så det lige dækker kyllingen, og lad dem småkoge i 1½-2 timer. Jeg plejer at vende dem ind imellem. Tag kyllingerne op, si væden, og jævn den til en sovs. Server med tomat salat og rigeligt brød, for sovsen smager helt igennem FANTASTISK!!!

Det var lidt af det vi 'plejer' at få herhjemme!!

Stine og Lisa.

Anmeld

25. august 2011

bullerbassen

Camillakn skriver:

Kyllingefrikadeller m. råkost salat . Sundt og utroligt lækkert.

Jeg laver den på slum, Men ca:

500g hakket kylling ( minimum 400g)
1 Squash en pæn størrelse
ca. 2 store gulerødder
2 æg
1 stort løg
Salt & peber
Lidt mælk
max 1 spsk mel
Havregryn hvis den er for tynd
Nogle gange kommer jeg mozerella i det giver en lækker svampede konsistens. De kan laves i ovnen hvis man vil være ekstra sund, men så får de nu ik den lækre stegeskorpe

Råkostsalaten laver man jo bare som kan lide den, Jeg er vild med gulerødder, rosiner, citron og ananas.

-eller Gulerødder, æbler, rosiner, citron og mandler.

Omelet.

til 2 per.

3 spsk olie 
3 fed hvidløg.
2 løg.
1 ds Hakkede tomat
Salt, peber, paprika og lidt oregano
4 æg

Steges på panden i rækkefølgen som jeg har skreven det.
Æggene skal først tilsættes når stort set alt væsken fra de hakkedetomater er fordampet. du laver 4 huller fordelt på panden og knækker æggene deri.

Når æggene er færdige er det klar til servering, vi spiser arabisk flad brød til og så er det lækkert hvis man lige skære nogle løg i store skiver og spiser rå til.  

Det var lige lidt inspration herfra

MMM det lyder lækkert - så SKØNT  med nye indput.

Det trænger vi bare til..

Anmeld

25. august 2011

bullerbassen

Rosa skriver:

----------------------------------------------------------------------------

Hjemmelavede ovnkartofler: 20 minutter. 

Kartofler med skræl vaskes, skæres i 1/4 og puttes i en frostpose, olie hældes i posen og kartoflerne møffes rundt i posen ved at klemme udenpå den til de er smurt godt ind. Derefter hældes de ud over en bradepande med bagepapir på, drysses med salt og evt. timian eller oregano og steges ved 200 grader i ovnen ca. 15 minutter til de er gyldne. 

Imens steges kyllingefileter eller andet kød og en dressing af creme fraiche light og krydderier røres. 

-------------------------------------------------

Nudelsalat - tid : 10 minutter. 

En salat efter eget valg blandes. Køb evt en færdigblandet pose hvis du ikke har tid til at skære den selv.

2-3 kyllingefileter steges ELLER en pose rejer tøs op. 

En pakke risnudler (de helt tynde, hvide i en pink/lilla emballage - som IKKE må forveksles med glasnudler i den blå emballage!!!) koges i 3-4 minutter og overhældes derefter med iskoldt vand til de er kølet ned. Når de er kolde hakkes klumpen af nudler lige et par gange på kryds og tværs så nudlerne ca. er 3-4 cm lange.

Kyllingefileten skæres i strimler eller tern og blandes i salaten sammen med nudlerne. Rejerne kan bare blandes i som de er. 

Dressing af 1 del olie og 2 dele eddikke, salt peber og 2 pressede fed hvidløg rystes sammen og overhældes. 

Ih ha hvor lækkert - en masse nye sager vi skal prøve

Takker mange gange - Er simpelthen gået i stå med at finde på nået nyt

Anmeld

25. august 2011

bullerbassen

Tilmeldt skriver:

Kyllingelår  i ovnen, men kartofler, løg og gulerødder.

Jeg skærer kartoflerne ud i tern, løg i ringe, og rulerødder i nogle rimelig store stykker så de ik bliver helt smattet!   Op i et fad, med boullionvand halvt over, og kyllingelårene øverst. ca. en time i ovnen, og så evt med brød til.

Kylling fileter i folie.

Brun en filet af, på begge sider, læg den i et stykke sølvpapir med peberfrugt, løg, og tomat i skiver, og ost, og bacon. Og så ind i ovnen i ca. 20min. Server med ris til. Dets flere tomater, dets mere væde/sovs.

Makrel stegt på panden, med tomat sovs og ovnbagte kartofler.

Piabrød med tunsalat el. kødsovs.

Grydestegt kyllingelår, med ovnbagte kartofler, ala Stine.

ca. 5x5cm. frisk ingefær, 6-8 fed hvidløg og 3 løg snittes i stykker, svitses i en stor gryde. Hæld 5spsk. soya ved, en opløst boullion terning og 2 spsk honning. (Dette er ca. mål da jeg bare plejer at hælde i, til jeg synes!&nbsp Læg kyllingelårene i, og brun dem på begge sider i ca 10min, så godt som man nu kan.  Hæld vand i, så det lige dækker kyllingen, og lad dem småkoge i 1½-2 timer. Jeg plejer at vende dem ind imellem. Tag kyllingerne op, si væden, og jævn den til en sovs. Server med tomat salat og rigeligt brød, for sovsen smager helt igennem FANTASTISK!!!

Det var lidt af det vi 'plejer' at få herhjemme!!

Stine og Lisa.

Ummm endnu en god opskrift - alt det nye vi skal prøve .

Så lækkert - tak tak

Anmeld

25. august 2011

Camillakn

bullerbassen skriver:

MMM det lyder lækkert - så SKØNT  med nye indput.

Det trænger vi bare til..

Altid vidunderligt at få udvidet sine madvaner .. Heh

Det blir meget den samme madplan der ellers køre på replay ..

Så godt jeg kunne hjælpe lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.