Kunne i finde på at drikke lidt alkohol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2011

aya-zia

Anonym skriver:

Her er lige et tænkt eksempel:

I ammer jeres baby (på under ½ år) fuldt ud. I skal så til en stor fest - fx et bryllup.

I har lige ammet, og ved der er mindst et par timer til i skal amme igen. Kunne i finde på at tage et lille glas vin til maden.

Kommenter meget gerne - men man kan desværre ikke skrive anonyme svar - selvom det måske er et lidt følsomt emne.

jeg har svaret andet...

men det er fordi jeg ALDRIG rør alkohol... og har faktisk aldrig gjort det... ved godt det lyder usansynligt men det er altså sandt...

jeg har heller ALDRIG ammet og jeg VIL heller aldrig amme har ganske enkelt ik lyst...

men som de fleste andre har sagt så har jeg også fået afvide at man gerne må efter at man har ammet....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

Maise86

Jeg har med begge unger haft drukket et lille glas vin ved festlige lejligheder imens jeg har ammet.. De virker nu rimelig normale endnu

Anmeld

24. august 2011

raca

nej.. mine børn har ikke været klokkeslets unger.. og jeg har aldrig kunne forudse om der gik 2 min eller 3 timer..

så nej...

og eftersom jeg ikke har kunnet give dem flaske tja så var det heller ikke en muglighed.

Anmeld

24. august 2011

Lullaby

Min sp sagde faktisk at en enkelt øl i ny og næ ikke skadede men fik mig bare til at slappe af og så løb mælken også hurtigere

Anmeld

24. august 2011

Brams

Anonym skriver:

I ammer jeres baby (på under ½ år) fuldt ud. I skal så til en stor fest - fx et bryllup.

I har lige ammet, og ved der er mindst et par timer til i skal amme igen. Kunne i finde på at tage et lille glas vin til maden.

Kommenter meget gerne - men man kan desværre ikke skrive anonyme svar - selvom det måske er et lidt følsomt emne.

Kan svare klart NEJ, det kunne jeg aldrig finde på. Mange prøver at regne sig frem til hvornår det så er ok at amme bagefter osv., synes det er for usikkert.

Jeg synes simpelthen at man burde kunne klare hverdag og fest uden alkohol mens man er gravid og ammer, hvor lang tid er det lige ud af et helt liv, at man ikke kan nyde alkohol?!?!

Anmeld

24. august 2011

Nitz - <3 David

Nu har jeg ikke født endnu, men har alligevel stemt ja, det kunne jeg godt finde på..

Jeg har under min graviditet ikke rørt en eneste dråbe alkohol.. Men nu læste jeg lige en der havde skrevet noget med jul og nytår.. Jeg har altid sagt at det der med alkohol er hysterisk.. Jeg tror at sundheds styrelsen har lavet de regler om 0 alkohol under graviditet. Fordi det man sagde med at man måtte drikke med måde under graviditet (altså et halvt glas vin eller lignende ved festlige lejligheder) kunne folk ikke rigtig finde ud af at håndtere..

Jeg tænker så, til nytår fx. kunne man jo nok tage et par mundfulde champagne eller lignende til midnat.. Min mor har fået 5 børn, og der er så vidt jeg ved ikke nogle af os der har "taget" skade hihi 
I "gamle dage" knoklede gravide (især i landbruget) til de var lige oppe over. Og blev udsat for rigtig mange ting.. som man bestemt ikke må idag.. Men ja.. det er en anden debat..

Anmeld

24. august 2011

chael

Anonym skriver:

Nej det ville jeg ikke.

Da jeg havde født min datter, var jeg til bryllup da hun var 1 1/2 md. Og der drak jeg intet. Og ville ej heller gøre det

Men kender nogle som gør, det er op til dem. Jeg vil bare ikke.

*Camilla 35+0

Anmeld

25. august 2011

Alba

Helt bestemt Nej, kan ikke engang diskutere det, er 100% klar om min holdning til det emne.

Anmeld

25. august 2011

BinaMor

ja.  jeg har ammet de sidste 3 år af 2 børn uafbrudt så der har jo været tidspunkter hvor man bare gerne lidt vil have rødvins smagen eller hyggen omkring det.. jeg har taget et eller 2 glas engang imellem. eller en øl. jeg har aldrig oplevet nogen forskel på ungerne når jeg har drukket eller ikke. men jeg drikker langsomt. har vand ved siden og self  ikke overdrevet det.

Anmeld

25. august 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Aldrig nogensinde!! 

Det er fuldstændig udelukkende for mig at man overhoved finder på at gøre sådan noget, ligesom jeg aldrig vil gøre det mens jeg er gravid. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.