Er mennesker skabt til at være monogame?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.015 visninger
2 svar
0 synes godt om
24. august 2011

Anonym trådstarter

Er det samfundsskabt at mennesket er monogamt?
Der et så mange skilsmisser og nok lige så meget utroskab rundt omkring...
Hvad tror i?
Personligt tror jeg ikke.. Af den simple årsag at vi også er drevet af vores lyster og behov, ikke kun det praktiske omkring forplantning og overlevelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

Zafir

Nej, jeg tror ikke mennesker er skabt til at være monogame, jeg tror heller ikke at mennesker er skabt til at være heteroseksuelle. Jeg tror vi er skabt til at være polygame og biseksuelle.

Grunden hertil, er at vi har fået en seksualitet og ikke en forplantningsevne. Hvis vi udelukkende lavede hankypanky for at lave børn, så var det meningen at vi var heteroseksuelle. Men ikke nødvændigvis - faktisk slet ikke - at være monogame. Det er jo meningen altid at få børn med den stærkeste han Og i øvrigt, at have det sjovt med alle.

At det så er sådan, vi også har et følelsesliv og vi bliver forelskede og de fleste af os vælger at være monogame, tror jeg er en anden sag Men nej, jeg tror absolut ikke vi er det fra naturens side...

Og rigtig meget utroskab kunne undgås ved at være ærlige overfor hinanden

Anmeld

24. august 2011

Mi

Nej det tror jeg ikke at vi sådan helt oprindeligt var skabt som, aber er vel heller ikke monogame. Men jeg mener nu ikke at der er et problem, at vi idag skal leve monogame, det har vi jo gjort i mange generationer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.