Mæslinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.126 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. august 2011

Millesmammi

Er det mæslinger der er farligt når man er gravid ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

Ka+Ma=Be

Blandt andre sygdomme, ja! 

Er der nogen speciel grund til spørgsmålet? Jeg har selv været lidt nervøs, fordi jeg hverken er vaccineret eller har haft sygdommen og der i år har været mæslingeudbrud i store dele af europa.

Anmeld

24. august 2011

Millesmammi

Katte87 skriver:

Blandt andre sygdomme, ja! 

Er der nogen speciel grund til spørgsmålet? Jeg har selv været lidt nervøs, fordi jeg hverken er vaccineret eller har haft sygdommen og der i år har været mæslingeudbrud i store dele af europa.

Fordi da jeg hentede Mille i dp Idag, sagde dagplejeren at en søskende til en af dem derovre havde det nu, og jeg er heller ikke vacc imod det :-(.

Anmeld

24. august 2011

Ka+Ma=Be

Millesmammi skriver:

Fordi da jeg hentede Mille i dp Idag, sagde dagplejeren at en søskende til en af dem derovre havde det nu, og jeg er heller ikke vacc imod det :-(.

Men Mille har fået MFR vaccinen, ikk?

Jeg ville lige høre min læge ad, for jeg tænker umiddelbart, at det ikke er godt for dig, at komme for tæt på 

Anmeld

24. august 2011

Millesmammi

Katte87 skriver:

Men Mille har fået MFR vaccinen, ikk?

Jeg ville lige høre min læge ad, for jeg tænker umiddelbart, at det ikke er godt for dig, at komme for tæt på 

Mille har heller ikke fået den, nej. Hun skal ha den på fredag. Hun skulle ja haft den for noget tid siden, men det måtte hun ik, fordi hun var så snottet og forkølet :-(

Anmeld

24. august 2011

Ka+Ma=Be

Mille har heller ikke fået den, nej. Hun skal ha den på fredag. Hun skulle ja haft den for noget tid siden, men det måtte hun ik, fordi hun var så snottet og forkølet :-(

Øv det er jeg ked af at høre. Jeg synes du skal få fat i lægen/vagtlægen Og så finde ud af, om hun evt. kan passes et andet sted? Det er super besværligt, men jeg tror desværre det er nødvendigt.

Det er meget smitsomt og muligheden for at Mille allerede er smittet er der jo desværre også 

Anmeld

24. august 2011

Heidimed lea

mener det er rødehunde som er farlig...  ved ikke helt med mæslinger..   men prøv og se på vagtlægens hjemme side

knus Heidi

Anmeld

24. august 2011

SussieThyssen

Millesmammi skriver:

Børnesygdomme er generelt ikke noget, der er godt når man er gravid, men det er RØDE HUNDE der er iblandt de rigtigt farlige, fordi de kan give fosterskader, men KUN hvis man får det inden for de første 3 mdr af graviditeten, altså så længe fosteret bygges op.
Resten af tiden er der ingen reel fare.
hvis man får røde hunde i første trimester af graviditeten kan barnet blive blindt, døvt eller hjerneskadet, evt det hele.

Der er derimod ingen af den slags farer ved fx mæslinger, her er det ganske enkelt den voldsomme feber, der kan give årsag til at man aborterer.
Så...hvis du ikke har haft mæslinger og heller ikke er vaccineret, og du har været i nærheden af mæslingesmittede, så synes jeg bestemt du hurtigtst muligt skal få en tid hos lægen for at høre om evt forebyggelse eller beskyttelse. Og så iøvrigt se at blive vaccineret, når lægen vurderer der er mulighed for det.
At få en børnesygdom som voksen er faktisk ikke ufarligt og iøvrigt det rene helvede.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. august 2011

merethe

Profilbillede for merethe

mæslinger og røde hunde er farligt for dit ufødte barn, hvis du for det.

Kontakt straks din læge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.