Gravid - hvornår skal jeg søge om ekstra tillæg (SU) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.053 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. august 2011

Giraffen

Hej piger

Lige et par spørgsmål til alle jer kloge hoveder

Hvad kan jeg få af tillæg/SU når jeg bor med barnets far og han ikke er studerende? jeg har hørt man måske kan få dobbelt-klip i et år og ikke bare i et halvt år 

Og hvornår skal det her tillæg søges? Er kun 10+0 så nok ik endnu, men er det mens jeg er gravid eller efter jeg har født?

På forhånd taaaak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

Hendemichelle

Du kan godt få dobbeltklip i et år, de såkaldte mixklip, men så skal du være studieaktiv imens = ingen barsel til dig.. 

Anmeld

24. august 2011

NinaNymannMadsen

jeg ved at for at søge barsel kan du gøre det 3 mdr før termin og få pengenene fra 2 mdr før termin. men man kan da kun få dobbelt klip for et halvt år og enkeltklip for et helt år.

men ellers så må du snakke med din su-konsulent på skolen de kan somregl hjælpe dig med det hele.

Anmeld

24. august 2011

MSM

Giraffen skriver:

Hej piger

Lige et par spørgsmål til alle jer kloge hoveder

Hvad kan jeg få af tillæg/SU når jeg bor med barnets far og han ikke er studerende? jeg har hørt man måske kan få dobbelt-klip i et år og ikke bare i et halvt år 

Og hvornår skal det her tillæg søges? Er kun 10+0 så nok ik endnu, men er det mens jeg er gravid eller efter jeg har født?

På forhånd taaaak for hjælpen 

Tænker du mens du er på barsel eller når du e i gang med at studere igen??

Anmeld

24. august 2011

Giraffen

MSM skriver:

Tænker du mens du er på barsel eller når du e i gang med at studere igen??

Jeg tænker faktisk lidt begge dele

Både selve barsels-delen men også hvordan det er efter barsel (det har jeg nemlig slet ikke overvejet før i dag)

Anmeld

24. august 2011

MSM

Giraffen skriver:

Jeg tænker faktisk lidt begge dele

Både selve barsels-delen men også hvordan det er efter barsel (det har jeg nemlig slet ikke overvejet før i dag)

Er lidt i tvivl ift under barslen, men efter barslen kan du kun få lidt ekstra su-lån hvis du får det.

Alt afhængig af hvornår du starter op igen kan du måske også få nogle måneders ekstra su. Så hvis du starter op når barnet er 8 måneder kan du få 3 ekstra su-klip fordi der er 3 hele måneder til dit barn bliver et år. Blev vidst lidt forvirrende, men du kan finde det på su-styrelsens hjemmeside..

Anmeld

24. august 2011

Giraffen

MSM skriver:

Er lidt i tvivl ift under barslen, men efter barslen kan du kun få lidt ekstra su-lån hvis du får det.

Alt afhængig af hvornår du starter op igen kan du måske også få nogle måneders ekstra su. Så hvis du starter op når barnet er 8 måneder kan du få 3 ekstra su-klip fordi der er 3 hele måneder til dit barn bliver et år. Blev vidst lidt forvirrende, men du kan finde det på su-styrelsens hjemmeside..

ok jamen det var også det jeg troede, men så snakkede jeg med en veninde i dag der mente jeg kunne få forsøgertillæg selvom kæresten ikke er studerende, men øv så havde jeg ret

Anmeld

24. august 2011

Mauser.

Du har som studerende ret til 12 ekstra SU klip, som du kan fordele som du vil, hvis du vælger at tage barsel i et år derhjemme får du bare den normale SU hele året, hvis du vælger kun 6 mdrs barsel får du dobbelt SU klip i de seks måneder. Håber det gav mening. (:

Anmeld

24. august 2011

Giraffen

Mulleunge skriver:

Du har som studerende ret til 12 ekstra SU klip, som du kan fordele som du vil, hvis du vælger at tage barsel i et år derhjemme får du bare den normale SU hele året, hvis du vælger kun 6 mdrs barsel får du dobbelt SU klip i de seks måneder. Håber det gav mening. (:

Tak for svaret, men så langt er jeg med - det er mere om man kan få mere udover det og hvornår man skal søge det

Anmeld

24. august 2011

Mauser.

Giraffen skriver:

Tak for svaret, men så langt er jeg med - det er mere om man kan få mere udover det og hvornår man skal søge det

Du kan ikke få mere, du skal søge det snarest, du har ret til at gå fra 4 uger før termin på udd. så du ansøger såmænd bare med det samme på et ansøgningsskema du får udleveret på udd. stedet og skriver din termin og hvornår du forventer at komme tilbage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.