Har den downs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg var til en tryghedsscanning for et par dage siden. Jeg var ikke så langt henne som forventet. Blev sat 5 dage tilbage. De fortalte mig ikke så meget men kunne se at fosterets nakkefold så tykkere ud end den gjorde da jeg ventede min søn. Betyder det at når jeg skal til nf på onsdag at jeg får afvide at babyen har downs?

Nogen med scanningsbilleder fra uge 10+6 de vil vise?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

MinNoah

Anonym skriver:

Jeg var til en tryghedsscanning for et par dage siden. Jeg var ikke så langt henne som forventet. Blev sat 5 dage tilbage. De fortalte mig ikke så meget men kunne se at fosterets nakkefold så tykkere ud end den gjorde da jeg ventede min søn. Betyder det at når jeg skal til nf på onsdag at jeg får afvide at babyen har downs?

Nej da - bestemt ikke

Anmeld

24. august 2011

henh01

Det kan se slet ikke bedømme endnu. Det er først til NF man kan se og måle nakkefoldens tykkelse. Det skal du ikke gå og være nervøs for!

Anmeld

24. august 2011

Lisbeth85

Anonym skriver:

Det er sjældent, at et foster har downs, og jeg synes faktisk det er dumt gjort af dem, at nævne den er tykkere på daværende tidspunkt. DU skal ikke tænke på noget, men bare slappe af og glæde dig til at se din baby igen til NF-scanningen

Anmeld

24. august 2011

Anonym trådstarter

Hmm..Okay. Tak for jeres svar.. 7 dage til jeg får svar  

Anmeld

24. august 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

Hmm..Okay. Tak for jeres svar.. 7 dage til jeg får svar  

Jeg blev også scannet inden NF og syntes at nakkefolden så ret tyk ud. Men sidder med en dejlig dreng på nu 15 måneder uden Downs (ikke at børn med Downs ikke også kan være fantastisk dejlige)

Anmeld

24. august 2011

Zafir

Der er rigtig mange faktorer man kigger på udover nakkefolden. DU bliver nødt til at vente til NF tidspunkt for at få svar, selvom det er træls

Man kan ikke vurdere det før. Men husk på at det IKKE kun er nakkefolden man kigger på til NF scanningen

Anmeld

24. august 2011

Alexander&Lærke

Vil også sige at det ikke kun er nakkefolder som gør om der er sansynlighed for downs. Det bliver jo sat sammen med din alder og den blodprøve som du formenlig har fået taget ved lægen, hvis en af disse 3 ting falder ud fra normalen giver det et lavere tal end normalt, men selvom det, så er det langt fra sikkert at den har downs.

Jeg fik et tal på 1:121 med min datter. det var blodprøven som gjore at tallet var lavt. men hun fejler ingen ting.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.