Trivselsscanning uge 34-40

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.067 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. august 2011

Levi&LilysMor

Hej Alle

Ville høre om der er nogle af jer som har købt jer til en trivselsscanning i ugerne 34-40 og om I syntes det var noget værd?

Tænker også lidt om de mål hun nu tager af barnet og vægt af fostervand og baby er det noget man kan stole på eller er det det samme som at gå til sin jordemoder når hun mærker udenpå maven ?

Knus Patricia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

Mette.

Oktoberbaby11 skriver:

Hej Alle

Ville høre om der er nogle af jer som har købt jer til en trivselsscanning i ugerne 34-40 og om I syntes det var noget værd?

Tænker også lidt om de mål hun nu tager af barnet og vægt af fostervand og baby er det noget man kan stole på eller er det det samme som at gå til sin jordemoder når hun mærker udenpå maven ?

Knus Patricia

Jeg var til scanning både i uge 30 og omkring uge 35, fordi min jordemoder troede jeg havde for lidt fostervand i første omgang. Det viste sig dog i uge 30 at jeg havde masser, men min lille pige var lidt lille (17 % mindre end gennemsnit), så derfor fik vi en ny scanningstid 4 uger efter - jeg kan ikke huske hvad hun præcis blev skønnet til, men da hun blev født i 41+1 vejede hun 3300 gram, så det passede meget godt med det de havde sagt til scanningen.

Undskyld den lange forklaring, men i vores tilfælde var de mål de tog på hende hvertfald overensstemmende med hvordan hun var da hun kom ud.

Anmeld

24. august 2011

132319

Personligt ville jeg ikke bruge på den slags når det ikke er nødvendigt.

Jeg er blevet scannet 10-15 gange under begge graviditeter pga keglesnit og for tidlig fødsel og jeg gad bare ikke mere til sidst, skulle jo konstant afsted!!

Jeg var til 3D scanning i uge 29 og der skønnede de at hun ville veje 3800-4000 gram til termin. Hun er født 36+6 og vejede 3200 gram, så det ville have passet meget godt med omkring de 4 kg ved termin

Anmeld

24. august 2011

Frøken J.

Oktoberbaby11 skriver:

Hej Alle

Knus Patricia

Det er ikke noget jeg personligt ville bruge penge på, hvis læge og jordemoder indtil videre har skønnet, at du har en normal graviditet og at alt er fint inde i mavsen

Anmeld

24. august 2011

Levi&LilysMor

Okay, det lyder meget til at det passede med vægten i sidste ende  Men jo de ved min jordemoder i uge 30 sagde hun ca 1500 gram, og det er jo meget normalt på dette tidspunkt, men tænker jeg kan da ikke lade være med at se ham igen  hihi, og så koster det "kun" 500 kr, det er jo mange penge for så kort scanningstid, men jeg kan jo heller ikke hoppe tilbage i tiden, og så vil det være et fint minde, man får masser billeder og en dvd med scanningen og en dvd med billederne på også, så kan altid sætte mig ned og se på ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.