Min første datter græd rigtig meget de første 3 måneder. Her gjorde jeg det, at jeg gik rigtig mange ture. Det gjorde hende mere rolig og det gjorde mig godt at komme lidt ud i den friske luft.
Mth mad smpurte jeg en madpakke inden manden tog hjemmefra. Det lyder måske dumt, men den lille lå konstant på mine skuldre og græd så det var svært at smøre mad. Jeg lod hende sove efter jeg havde ammet hende, fordi det var det enste tidspunkt hun ville sove på (og flyttede jeg hende vækkede jeg hende) så jeg havde min mad, mit vand og min tlf og fjernbetjening lige ved min stol 
Jeg gik i bad om aftenen når manden var kommet hjem.
Måske din baby græder fordi den er overtræt og derfor ikke kan finde ro. Det tror jeg havde meget med det at gøre ved min den første. For når hun græd tog jeg hende jo op og gik rundt med hende osv. Men da hun blev 3 måneder levede jeg efter en striks skema som jeg prøvede at følge så meget så muligt. Det hjalp utrolig meget fordi hun fik den søvn hun havde brug for. Indtil da var det bare ren overlevelse
Men jeg lover dig, at det bliver nemmere om et par måneder (hvis ikke før) og nogle gange er tanken (om at din mand ikke er hjemme til at hjælpe) værre end det måske bliver. Dig og baby kommer ind i en rutine.
Prøv evt. at se om der er noget tæt på dig (gratis legestuer osv) når baby bliver et par måneder, det er dejligt for dig at komme lidt ud og ofte er det de samme kvinder så man lærer dem at kende, og en dejlig måde at være sammen med din baby på. Ved godt det ikke hjælper her og nu men måske til senere..
Håber det bliver bedre end du frygter.
Mvh
Camilla
http://www.foto-paa-laerred.dk/

Anmeld