Nogen der har erfaring med spa ophold under graviditeten??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.823 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. august 2011

Mor til O

Hej alle i skønne piger.

Min kæreste har fødselsdag i morgen og ville gerne overraske ham med et spa/kurophold. 

Jeg er gravid i 28+0. Er der nogen der ved om det er en dårlig ide med varmtvands bade/ boblebad osv.?

Håber i kan hjælpe.

Kram Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

Holbæktrunten

m-og-m skriver:

Hej alle i skønne piger.

Min kæreste har fødselsdag i morgen og ville gerne overraske ham med et spa/kurophold. 

Jeg er gravid i 28+0. Er der nogen der ved om det er en dårlig ide med varmtvands bade/ boblebad osv.?

Håber i kan hjælpe.

Kram Mette

Det skulle der ikke være noget i vejen for :0)

Anmeld

24. august 2011

Julemusen

Jeg mener at have fået at vide ,at gravide skal holde sig fra boblebade pga bakterier som kan sætte sig i livmoderhalsen og give underlivs betændelse. Men varmtvands bad må man gerne. 

Ved ikke om det passe det med boblebadet, men du kan jo spørge dem der nede ved kurbadet. JEg spurgte i svømmerhallen da jeg var der

Anmeld

24. august 2011

SaNiNa

Jeg ringede til mit jordemodercenter torsdag i sidste uge da vi skulle i lalandia om lørdagen og var ikke helt sikker på om jeg måtte gå i vandet.

og fik afvide at så længe vandet ikke er gået må, man godt gå i spa, svømmehallen. om sådan et sted skulle man jo også gå udfra var rimelig kontroleret for bakterier.

Så jeg gik med i vandet og nød virkelig det varme vand og boblerne.

Anmeld

24. august 2011

Frøken J.

m-og-m skriver:

Hej alle i skønne piger.

Håber i kan hjælpe.

Kram Mette

Jeg ville undgå boblebad Snakkede med min jordemoder om det med at bade sidst, og hun sagde, at det KUNNE man godt, men at de fleste boblebad er en værre bakteriebombe, og at det ydermert er enormt varmt for baby du ligger der og bobler rundt i dén varme længe

Anmeld

24. august 2011

MaybeBaby

m-og-m skriver:

Hej alle i skønne piger.

Håber i kan hjælpe.

Kram Mette

Jeg har ligesom Frk. J også fået at vide at boblebad er bakteriefyldt og at hoppede man alligevel i, så skulle man ikke sidde der længe, da varmen i længden kunne blive ubehagelig for baby.

Anmeld

24. august 2011

Madam Blå

Jeg ville gøre det. Nyder selv at være i boblebad, og går til varmtvands-træning to gange om ugen. Det tager babyen ikke skade af.

Det med bakterier i boblebadet kan diskuteres. Hvis boblebadet lever op til kravene om rengøring, så ville jeg så absolut ingen skrupler have ved at smide mig i sådan et Og heldigvis overholdes reglerne omkring hygiene som regel. Ligesom ved almindelige svømmehaller.

Anmeld

24. august 2011

Ansemusen

m-og-m skriver:

Hej alle i skønne piger.

Håber i kan hjælpe.

Kram Mette

Du må gerne gå i spa, sauna osv. Du skal bare ikke sidde og koge i spa'en i 20 min. i træk. Saunaen må du være i så længe du føler dig godt tilpas - har du det godt, har baby det også godt

Anmeld

24. august 2011

Ansemusen

MaybeBaby skriver:

Jeg har ligesom Frk. J også fået at vide at boblebad er bakteriefyldt og at hoppede man alligevel i, så skulle man ikke sidde der længe, da varmen i længden kunne blive ubehagelig for baby.

Varmen bliver ikke ubehagelig for baby før moren føler ubehag (får det for varmt - og så går man jo op) - det er rigtigt med bakterierne i vandet. Derfor man ikke skal sidde der alt for længe.

Anmeld

24. august 2011

-Sigrid-

Jeg tror det er en bedømmelsessag ligesom at drikke light og alt muligt andet

Gør det hvis du er tryg, og med mindre du bor i spaet lige pludselig kan babyen nok også godt holde det ud Og ellers brokker den sig jo, ligesom hvis du løber, cykler, drikker koldt vand og alt det andet

Held og lykke, og sikke en heldig kæreste du har Tillykke til ham! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.