Levertinget graviditetskløe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

634 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. august 2011

Anonym trådstarter

Hvornår skal man være obs?

Det er egentlig først nu her, det slog mig.. men i aftes da jeg gik i seng, blev det ved med at klø under min højre fod. Men det gik over til sidst. I dag har jeg ikke tænkt så meget over det, da jeg har været i gang, men da jeg gik og støvsugede bemærkede jeg, at det blev med at klø under min venstre fod, selvom jeg kløede igen og igen og igen. Det er gået over igen nu.. Det klør lidt her og der, men er i tvivl om det er noget jeg selv psykisk fremprovokerer, fordi jeg mærker sådan efter..

Så var jeg inde og læse om leverbetinget graviditetskløe og bliver jo helt bange. Hvor meget og hvor længe skal det klø, før man skal være ekstra opmærksom?

Er i 35. uge..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

Anonym trådstarter

Op?

Anmeld

23. august 2011

maryjane

Anonym skriver:

Det er egentlig først nu her, det slog mig.. men i aftes da jeg gik i seng, blev det ved med at klø under min højre fod. Men det gik over til sidst. I dag har jeg ikke tænkt så meget over det, da jeg har været i gang, men da jeg gik og støvsugede bemærkede jeg, at det blev med at klø under min venstre fod, selvom jeg kløede igen og igen og igen. Det er gået over igen nu.. Det klør lidt her og der, men er i tvivl om det er noget jeg selv psykisk fremprovokerer, fordi jeg mærker sådan efter..

Så var jeg inde og læse om leverbetinget graviditetskløe og bliver jo helt bange. Hvor meget og hvor længe skal det klø, før man skal være ekstra opmærksom?

Er i 35. uge..

Tror det skal være noget mere voldsomt, altså sådan at det klør hele tiden og spreder sig til det meste af kroppen. Men hvis du er nervøs kan du få taget en blodprøve, i hvert fald hvis din læge synes der er grund til det.

Anmeld

23. august 2011

Anonym trådstarter

maryjane skriver:

Tror det skal være noget mere voldsomt, altså sådan at det klør hele tiden og spreder sig til det meste af kroppen. Men hvis du er nervøs kan du få taget en blodprøve, i hvert fald hvis din læge synes der er grund til det.

Okay, så for nu er det nok bare at være opmærksom på, om det forværres? Det er jo lige som når man taler om lus, så klør det pludselig i håret Når først jeg skal være obs på om det klør, er det som om der hele tiden er noget der klør

Anmeld

23. august 2011

twinny

Anonym skriver:

Er i 35. uge..

Altså begge mine ben har kløet igennem hele min graviditet, så jeg har ikk lavet andet end a klø dem (næsten til blods) og nu er min mave også begyndt...  Jeg fik taget blodprøve hos lægen, der var ingenting. Så tror det skal være rigtig slem kløen... Men ring til din læge...

Anmeld

23. august 2011

chael

Anonym skriver:

Er i 35. uge..

Jeg havde det under sidste graviditet, der fik jeg det konstateret i uge 33.

Der kløede det VOLDSOMT under fødder men også i mine håndflader.

Det var helt vildt, det var ikke bare lidt, hist og her.

Jeg klør også nu engang imellem på mine fødder, men har fået tjekket mine levertal, som var helt fine.

Du er ikke i tvivl om hvis det klør, for det er helt karekteristisk.

*Camilla 34+6

Anmeld

23. august 2011

MelikkazMoar

Anonym skriver:

Er i 35. uge..

Vær Altid OBS !

ring til sygehuset og (blodprøve afdelingen) og bed om at få taget en blodprøve. det skader aldrig og de ved hvad de skal gøre.

fik selv forhøjede levertal i uge 32. (deromkring) og jeg fik lavet en blodprøve på sygehuset og fik piller fra dem, da min læge ikke måtte udskrive dem til mig.. men hold op de piller var dyre !!

så hvis du er i tvivl, kontakt sygehuset . det er jo irreterende når det klør

Anmeld

23. august 2011

MelikkazMoar

chael skriver:

Jeg havde det under sidste graviditet, der fik jeg det konstateret i uge 33.

Der kløede det VOLDSOMT under fødder men også i mine håndflader.

Det var helt vildt, det var ikke bare lidt, hist og her.

Jeg klør også nu engang imellem på mine fødder, men har fået tjekket mine levertal, som var helt fine.

Du er ikke i tvivl om hvis det klør, for det er helt karekteristisk.

*Camilla 34+6

på mig var det også i hænder og fødder , og jeg kløede hul. men syndes ikke det var helt vildt forfærdeligt hele tiden.. men jeg havde så et levertal på 326.. 

så jeg mener man altid lige skal forbi blodprøveafdelingen og blive tjekket når man er i tvivl..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.