Hvordan står det til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.902 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. august 2011

Thereseh

Hej piger

Der er ikke meget aktivitet herinde, for tiden. Men det betyder jo nok at alle hygger med deres guldklumper 

Her går det stille og roligt. Vi har stadig en tiger på besøg, og Isaac er sur som en citron, og ligger en masse ved patten. Skøre dreng. Jeg glæder mig sådan til han er sig selv igen, og kan glæde sig over de nye færdigheder, istedet for som nu at være frustreret. 

Han vokser fint, og var ved 6 ugers undersøgelse (istedet for 5 pga. ferie) en stor dreng på 5.2 kg. Næsten to kg mere, end ved fødslen. 

Isaacs far, arbejder en masse, og jeg synes af og til at dagene kan være lidt lange. Men efterhånden som han er blevet ældre, er det nemmere at lege med ham og aktivere ham i de vågne perioder. Han sover en lur om eftermiddagen nogle gange to lure, og ellers 2-3 gange 3 timer om natten. I nat, dog kun 2 timers perioder, og så vågen halvanden time til amning og surmulen 

Mødregruppen er startet, og det er super hyggeligt. Vi er 5 piger, og snakken ser ud til at flyde fint. Skønt!

Nå, men det var lidt nyt her fra. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

Janni.

Åh hvor er han kær, håber han snart bliver sig selv igen 

Anmeld

25. august 2011

Lotus86

Hvor er han altså bare skøn, er helt vild med hans kinder

Trist at høre i stadig har tigerbesøg, jeg håber for jer den snart smutter, den har da været der længe nu?

Her går det også rigtig godt, Valdemar er stadig en meget nem og glad baby, han sover stadig igennem om natten, vågner kun en gang for at få mad

Tror han havde et lille tigerspring for et par uger siden, han var i hvert fald lidt pylret, og det plejer han ikke at være, men mere var der ikke i det, så hvis det var et tigerspring, slap vi billigt.

Er også startet i mødregruppe, men har kun været der en gang gang, de virker dog alle rigtig søde, så tror nok det skal blive godt.

På næste fredag starter vi til babysvømning, det glæder jeg mig rigtig meget til, han elsker at være i bad, så jeg håber det bliver en succes

Håber at høre lidt fra jer andre også, vil jo også være rart at se hvor store jeres guldklumper efterhånden er blevet

Anmeld

25. august 2011

TheLittleOne

Hej med jer :-)

Øv hvor træls med tigerbesøg, håber det snart er ovre.

Lotus - Skønt i har det godt

Elva har været til babysvim idag for første gang, hun grinede og hyggede sig som bare pokker. Det var virkelig en succe Hun er stadig bare så nem er begyndt at sove fra 22-06 så det er helt vidunderlig. Hun er også begyndt at række ud efter legetøj, det er lidt sjovt. Vi har barnedåb den 4. så jeg stresser lidt, men ved det nok skal gå.

Imorgen skal hun have sin 3 måneders vaccination og mor her glæder sig virkelig ikke  Men det skal jo nok gå

K - Louise og Elva

Anmeld

26. august 2011

Bruus

NØØJ hvor er det bare nogle lækre unger I har :-)) Det er bare så dejligt at læse og se billeder af jer... Jeg giver dig helt ret Therese, der er ikke megen aktivitet herinde og jeg er absolut en af de ikke så aktive... Det er dog ikke med min gode vilje, men skyldes at min computer er til reperation og har været det siden d.3.august!! :-( Jeg vil glæde mig til at lave en ordentlig Update med billeder osv. Desuden holdte vi dåb for Freya Emilie sidste søndag d.21.august, og alt var helt perfekt! :-) :-) Glæder mig til at fortælle mere om dagen, men synes det er lidt træls at skrive indlæg på telefonen. Forhåbentlig kommer computeren snart retur! Fingers X'ed... Men til Info kan jeg kort fortælle at Freya trives og er den skønneste lille pige, som for en uge siden blev målt og vejet. Hun kan nu bryste sig af at være en dejlig basse på 6660g og 65cm. På daværende tidspunkt var hun 11 uger & 5 dage gammel ;-) Man kan rigtig mærke at hendes temperament bruser igennem engang imellem nu, og det er skønt at følge hendes udvikling som tordner derudaf... Glæder mig til at vise jer billeder når computeren kommer igen. Forhåbentlig inden længe. Knus & tanker til jer alle, fra Os som midlertidigt følger jer fra sidelinjen ;-)

Anmeld

27. august 2011

Bavianis

Hej med Jer

Dejligt med et par opdateringer herindefra. Jeg er efterhånden meget sjældent her på baby, og når jeg er er jeg faktisk kun i denne gruppe...

Birk er nu over 3 mdr, og det går rigtigt godt. Han ruller ikke selv endnu, men arbejder virkelig på det, og kan blive lidt hysterisk, hvis kroppen ikke gør som han vil. Han er vild med at ligge på maven, og er også blevet meget begejstret for at sidde op, når vi har rykket ham op i armene fra liggende stilling. Har ikke opdaget sine hænder endnu, men vil gerne have alt i munden. Ikke mindst patten, og særligt om natten er han begyndt at spise OFTE nu, hvilket moderen synes er lidt ærgeligt. Han sover i længere perioder om dagen end om natten, hvor han skal ammes hver 2,5-3. time... Men bortset fra amningerne om natten, så sover han. Og han er stadig dejlig nem, tilfreds og dejlig. Er blevet vaccineret (fik feber i døgnet efter) og vejer nu 6,6 kg. 

Anmeld

6. september 2011

otlitrom

Ih, hvor er det dejligt at læse opdateringer fra Jer allesammen. Jeg får slet ikke logget på så ofte som jeg gerne ville, og når det er, er det på telefonen, og så gider jeg ikke skrive indlæg, for det tager så lang tid

Boas er en glad og meget rolig dreng. han har stadig sin natterytme fra 21-1.00, 1.00-5.00 og så står vi op omkring kl 9 ca. Han er en smilende og nem dreng, der sjældet brokker sig. Han græder sjældent og maveknebene er væk. Ih hvor jeg dog bare elsker ham!

Jeg har det også godt. Jeg kæmper med de sidste skide 2 kg af graviditetsvægten, og hvpr vil jeg bare gerne af med dem og nogle stykker ekstra inden vi holder dåb 30. oktober! Jeg er træt af at være tyk og slasket med strækmærker på

Amningen går godt, og jeg fuldammer stadig. Vi overvejer dog at introducere flasken som supplering, så jeg har mulighed for at komme igang med at træne ige 2-3 gange ugentligt, og så jeg kan få et glas vin og en hyggelig aften med veninderne, uden det bliver den helt store krise. Jeg ELSKER min søn, men jeg kan mærke jeg har brug for Kitty-tid, og det er jeg ikke flov over at indrømme. Vi taler om et par timer et par gange om måneden, og ikke hver aften

Vores SP har vi skiftet ud. Jeg var så ked af hende jeg havde fået, jeg følte mig på ingen måde tryg ved hende og vi følte os faktisk overvågede. Den nye kommer på fredag, og hun lød rigtig sød i telefonen. Jeg glæder mig til at møde hende, og håber det samarbejde bliver bedre! I må derfor vente med mål og vægt til fredag, men for en måned siden vejede han 4550, og jeg regner med han har taget mindst et kg på!

Jeg har meldt mig til mødregruppe men har intet hørt endnu.. Jeg håber snart der kommer noget, for jeg glæder mig faktisk!

Jeg håber vi kan fortsætte med at være aktive herinde, når vi alle før hænderne lidt mere fri. Jeg nyder at kunne følge Jer andre, og håber vi kan få en solid gruppe stablet på benene, som kan fortsætte længe!

Kitty og Boas

Anmeld

7. september 2011

Bruus

SÅ kom der endelig nyt fra Expert... Min computer blev totalskadet, og jeg måtte derfor finde en anden. Havde besluttet mig for at når det skulle være, så ville jeg købe en MacBook Pro, så det er jeg den lykkelige ejer af nu  Det betyder også at jeg endelig kan komme mere her ind på baby.dk, og endelig være mere aktiv herinde i vores hyggelige Juni-gruppe, og ikke mindst opdatere om Freya 

Freya er nu 14 uger og 4 dage, og er lige rykket op til at bruge str.68 i tøj!!! Tiden flyver afsted  Hun er en skøn og smilende glad lille pige... Og jeg skal lige love for der er sket en vild udvikling de sidste 3 uger!! Nu kan hun pludselig holde hovedet helt selv, og lader sig trække op til siddende fra liggende stilling hvis man holder hendes hænder, også med flot ret ryg og nakke. Hun har heller ikke noget imod at ligge længe på maven og kigge rundt. Hun pludrer og snakker enormt meget (det har hun nok ikke fra fremmede ), og gider ikke ligge i armen som en lille bebs. Nu vil hun se verden! Hehe. Hun blev vejet for en uge siden og vejer 7kg og er 65cm lang! En ordentlig bassepige 

For 10 dages tid siden var rutinen at hun ca hver 3.dag fik noget MME som supplement om aftenen, da hun virkede sulten, og jeg ikke havde meget mere at give af. Det gav hende (og jeg) en meget roligere nat. Men pludselig i løbet af dagen blev hun vildt tosset når hun blev lagt til brystet. Hun kunne sikkert ikke forstå hvorfor det ikke løb ligeså hurtigt som når hun fik flaske. Så jeg måtte prøve alverdens ting for at få hende til at tage brystet, men ikke om hun ville  Så nu får hun MME og jeg pumper så meget ud jeg nu kan som hun kan få i flaske også. Men produktionen går hurtigt i stå synes jeg, når nu hun ikke længere holder den ved lige. Så det er stort set kun MME hun får nu. Jeg skal ærligt indrømme at jeg er ked af at hun så hurtigt er færdig med at spise hos mig. Og først gav jeg mig selv skylden, fordi jeg havde givet hende supplement i flaske. Men snakkede med en sød sundhedsplejerske som sagde at vi havde gjort det rigtige, og at nogle børn bare hurtigt finder ud af hvad der er mest mageligt  Så det har jeg accepteret. Det gode er at nu kan farmand også være med at til hjælpe med at give mad, også om natten  Selvom det dog ikke er sket endnu, hehe. Men han har jo også et job han skal passe om dagen.

Freya fik sin 3 mdrs vaccine i mandags, og tog det rigtig fint. Hun blev dog enormt utilpas i løbet af eftermiddagen, dog uden feber, og græd meget af aftenen, og tog ikke de lange lure som hun ellers plejer at være god til at tage. Det er yderst sjældent hun er ked, så det var pludselig hårdt for os  Men vi gik en lang tur med barnevognen, som fik hende til at falde i søvn kl.20.00, og så vågnede hun først igen kl.08.00 - dvs hun havde sovet 12 timer uden at vågne og ville have mad!!!!! Tilgengæld var hun også temmelig sulten da hun vågende  Nu lader det dog til at vi er tilbage i sammen mønster. Freya sover nogle gode lure i løbet af dagen, mellem 1,5-3 timer. Vi går i seng ca kl.22.00, så vågner hun en enkelt gang ca kl.04.00 og vil spise og så sover vi til ca kl.08.00. 

Vi holdte barnedåb for Freya d.21. august, og det var en helt igennem fantastisk dag. Det var nok den bedste sommerdag i lang tid. Solen skinnede og det var dejlig sommervarmt, kun med dejlige lette briser  Freya opførte sig som en engel i kirken, og sov sødt gennem det hele. Kjolen hun havde på, er fra min bonusmors familie. Hendes far var den første som bar den for 105 år siden. Vi holdte festen hjemme hos mine svigerforældre, men har en stor gård, hvor der i den ene længe er en gildesal. Vi var 54 voksne og 9 børn. De har også meget udendørsplads, hvilket var helt perfekt, fordi småbørnsfamilierne bare kunne rende derud og lege når de små ikke gad sidde ved bordet mere  Min svigermor havde lånt nogle mooncars fra den skole hun arbejder på, hvilket var et stort hit for de mellemstore drenge  Min far er kok, og stod for maden, som var lækker buffet med diverse lune og kolde retter. Kagen lavede min svoger, som har arbejdet som konditor/bager. Den var super flot, og smagte fantastisk. Jeg har endnu ikke fået lagt billederne fra dagen over på denne nye computer, men vil vise dem frem herinde når jeg får det gjort 

Derudover kan jeg fortælle at vi er begyndt til Mor/barn-træning i det lokale fitness center, hvilket er super fedt. & i går var vi til intro til babysvømning, men der er desværre først opstart på nye hold i slutningen af oktober. Men det glæder vi os til. Det er godt at røre sig igen nu. Jeg har smidt 20 kg siden fødslen, men mangler stadig 13 kg, for at nå startvægten  Men det går i det mindste fremad 

Nå, det var en laaaang opdatering herfra... Hehe, men den har jo også været længe undervejs. Til sidst lidt billeder. De første er ca 5 uger gamle, og de sidste er små 3 uger gamle. De sidste nye bliver lagt op når billederne fra dåben bliver lagt op også 

Knus fra Freya & Mette 

Anmeld

13. september 2011

joojoo

Hej all Hvor er det nogle dejlige babyer vi har. Det ser ud som om at vi alt i alt har det godt og nemt med vores guldskatte Sjovt at læse de forskellige udviklingsniveauer.

Her går alt også rigtig fint. Benjamin er 15 uger og 2 dage idag (ca.16 uger). Ved ikke præcis hvad han vejer eller måler men er sikker på han vokser og vejer det han skal. Han er en rigtig glad, smilende og social lil baby. Han har opdaget sine hænder for 3 uger siden og sine fødder for 2 uger og prøver at holder fast i dem når mor hjælper. Han holder hovedet super flot og kunnet det i ca.4 uger.

Men han kan ik løfte sit hoved og så videre til siddende. Det hænger bare. Han er rigtig nysgerrig og vil se og opdage verdenen og snakker og afprøver sin stemme meget. Det er så sødt. Især når han griner Han kan rulle sig fra maven til ryg og omvendt men ikke 100% korrekt.

3mdr.vaccination gik og fint, han græd meget da han fik den og blev kun lidt pjevset timerne efter. Da det blev aften var han glad igen

Han øver sig så meget i at kravle når han ligger på maven og bliver også irriteret når kroppen ikk vil som han.

Han sover ml.20.00-22.00 og hvornår 2 el.3 gange om natten for at få mad og vågner ml.6.00-9.30. Han bliver stadig kun ammet

Anmeld

6. november 2011

Thereseh

Hej dejlige damer

Jeg melder mig ud fra baby.dk, og kommer til at savne jer. Jeg håber at vi kan holde kontakten, og I er velkomne til at besøge mig på min blog copenhagendaily.dk, og sige Hej, og evt dele jeres blogs. 

Kram til jer alle og jeres guldklumper <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.