Får man ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2011

AnnaK89

Sofia24 skriver:

Når man er optaget/i gang med en uddannelse, er man su-berettiget ligegyldigt hvilken måned vi er i

Jeg blev selv fanget imellem bachelor- og kandidat-delen på min uddannelse fordi jeg troede jeg var su-berrettiget i sommerferien derimellem...
Men fordi jeg færdiggjorde bacheloren i juni og først var optaget på kandidaten til sep, var der ingen kære mor... Fik så 2 mdr kontanthjælp i stedet - hvilket er MEGET mere end SU

Jeg kan desværre ikke få KH, da jeg er gift

Men hvis jeg bliver gravid med termin i juli eller august, og stadig er på samme uddannelse, så er jeg vel stadig berettiget barsel i form af SU?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

eElak

AnnaKJ skriver:

Jeg kan desværre ikke få KH, da jeg er gift

Men hvis jeg bliver gravid med termin i juli eller august, og stadig er på samme uddannelse, så er jeg vel stadig berettiget barsel i form af SU?

jeg skulle mene at du sagtens kan få SU. Det er ikke noget du skal optjene, ligesom på arbejdsmarkedet hvor du mange steder skal have været et vist stykke tid inden.. 

Der er noget med barselsklip osv osv. jeg har ikke selv erfaring med det, men ved at flere har fået dette imens de har været under uddannelse og fået børn. 

Anmeld

23. august 2011

AnnaK89

Ja de barselsklip ved jeg nok hvordan fungere - det var mere, hvis jeg nu havde termin i sommerferien

Anmeld

23. august 2011

Sofia24

Jojo det gør du skam

Anmeld

23. august 2011

serinasmor

AnnaKJ skriver:

Ja de barselsklip ved jeg nok hvordan fungere - det var mere, hvis jeg nu havde termin i sommerferien

der er ingen forskel i hvornår du har termin ... du skal bare sammen med din suansvarlige på din uddannelsesinstitution søge om barselsklip fra din termin/eller hvornår du går fra og 12 mdr frem(eller hvordan du nu vil have dem fordelt)...

Anmeld

23. august 2011

AnnaK89

I er simpelthed bare nogle søde kvinder er I

Tak for alle jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.