Anderledes tænder? Anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.264 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2011

MorTil2<3

Hej,

Jeg er den ''lykkelige indehaver'' af et dejligt stort mellemrum mellem fortænderne, hvilket har irriteret mig noget så grusomt siden jeg var lille.

Så mit spørgsmål er bare - er der nogen herinde der har anderledes tænder, underbid, overbid, mellemrum, gule, flækkede whatevever... Nogen som elsker deres tænder som de er ? Eller nogen som gerne ville have lavet dem, eller HAR fået dem lavet?

Hvad betyder jeres tænder egentlig for jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

DinNabo

SnartMorTil2<3 skriver:

Hej,

Jeg er den ''lykkelige indehaver'' af et dejligt stort mellemrum mellem fortænderne, hvilket har irriteret mig noget så grusomt siden jeg var lille.

Så mit spørgsmål er bare - er der nogen herinde der har anderledes tænder, underbid, overbid, mellemrum, gule, flækkede whatevever... Nogen som elsker deres tænder som de er ? Eller nogen som gerne ville have lavet dem, eller HAR fået dem lavet?

Hvad betyder jeres tænder egentlig for jer?

min ene fortand sidder lidt foran den anden. det ville jeg gerne have lavet, men jeg orker ikke bøjle i 2 år....

Anmeld

22. august 2011

DLM

min ene fortand sidder lidt foran den anden og har fået en porcelæns fasade på den, da jeg knækkede den i 5 klasse.

Anmeld

22. august 2011

Muhmi

Mine fire forreste tænder i undermunden har altid generet mig fordi de sidder ind over hinanden og så synes jeg mine "stødtænder" er ret fremadskudte... Jeg ville have bøjle på som barn, men det mente tandlægen ikke at jeg havde behov for... Gider kun gøre noget ved det nu her, hvis jeg havde pengene til det....

Er ellers ret tilfreds med mine tænder... De er ikke grimme og alle kalder dem for perlerækker.. Det synes jeg bare ikke helt selv...

Anmeld

22. august 2011

MorTil2<3

DinNabo skriver:

min ene fortand sidder lidt foran den anden. det ville jeg gerne have lavet, men jeg orker ikke bøjle i 2 år....

Nej, det er også det med bøjlen....der står jeg også af! Har du overvejet andre metoder?

Anmeld

22. august 2011

MorTil2<3

DLM skriver:

min ene fortand sidder lidt foran den anden og har fået en porcelæns fasade på den, da jeg knækkede den i 5 klasse.

Sådan en porcelænsfacade er den hvidere end ens egne tænder og holder den farven ? har nemlig set nogen hvor farven på facaderne ser helt mærkelige ud...

Anmeld

22. august 2011

MorTil2<3

Muhmi skriver:

Mine fire forreste tænder i undermunden har altid generet mig fordi de sidder ind over hinanden og så synes jeg mine "stødtænder" er ret fremadskudte... Jeg ville have bøjle på som barn, men det mente tandlægen ikke at jeg havde behov for... Gider kun gøre noget ved det nu her, hvis jeg havde pengene til det....

Er ellers ret tilfreds med mine tænder... De er ikke grimme og alle kalder dem for perlerækker.. Det synes jeg bare ikke helt selv...

Årh det er sku da noget af en kompliment

Det skal du da tage til dig..

Anmeld

22. august 2011

VIPpigen

Mine tænder ser ikke anderledes ud. MEN det er bare ikke mine rigtige fortænder.

Jeg slog de 2 fortænder ud i overmunden som 8årig, fik dem sat op igen, og 2 år senere rev de dem ud fordi rødderne var døde, eller ved at dø/smuldre. Jeg fik så bøjle på, rykket hele overkæben frem, så de tænder du har ved siden af fortænderne er altså mine fortænder.

Da jeg som 13årig fik fjernet mine togskinner byggede de tænderne op med plastik. Det gjorde at de var triste, lettere gulige og blå helt oppe ved kanten. Samtidig, så det så øv ud når jeg smilede, fordi at plastik tørrere så hurtigt, så mine andre tænder er fugtiget af spyt, men fortænderne var tørre og matte.

For snart 3 år siden fik jeg sat krone på. Jeg havde et mellemrum da tænderne var af plastik, og det var jeg så ked af, så min tandlæge og jeg blev enige om at fjerne det nu der skulle krone på.

Så jeg syntes selv jeg har fået meget pæne tænder. Men det har været en lang og sej proces, og jeg ønsker ikke for min værste fjende at gå igennem det. Bare det at få krone på er en GIGA proces, brugte 2 timer i tandlægestolen på at få filet tænder ned, og nøj det var hårdt

Anmeld

22. august 2011

DLM

Sådan en porcelænsfacade er den hvidere end ens egne tænder og holder den farven ? har nemlig set nogen hvor farven på facaderne ser helt mærkelige ud...

Nej min er lavet til at matche mine egne tænder, hvis man ikke ved at den er fake kan man ikke se den er det, og selv om man ved det ser man det faktisk heller ikke Den holder farven rigtig fint, har holdt 18 år nu.

Anmeld

22. august 2011

DinNabo

SnartMorTil2<3 skriver:

Nej, det er også det med bøjlen....der står jeg også af! Har du overvejet andre metoder?

når der nu ikke er noget i vejen med mine tænder synes jeg det er mange penge at give for at få lavet porcelænsfacader. Men det er jo fordi jeg så ikke prioriterer, at få det lavet. Og det betyder jo så bare, at det ikke betyder så meget for mig. I hvrt fald er det ikke noget, jeg går og er ked af i hverdagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.