Mine tænder ser ikke anderledes ud. MEN det er bare ikke mine rigtige fortænder.
Jeg slog de 2 fortænder ud i overmunden som 8årig, fik dem sat op igen, og 2 år senere rev de dem ud fordi rødderne var døde, eller ved at dø/smuldre. Jeg fik så bøjle på, rykket hele overkæben frem, så de tænder du har ved siden af fortænderne er altså mine fortænder.
Da jeg som 13årig fik fjernet mine togskinner byggede de tænderne op med plastik. Det gjorde at de var triste, lettere gulige og blå helt oppe ved kanten. Samtidig, så det så øv ud når jeg smilede, fordi at plastik tørrere så hurtigt, så mine andre tænder er fugtiget af spyt, men fortænderne var tørre og matte.
For snart 3 år siden fik jeg sat krone på. Jeg havde et mellemrum da tænderne var af plastik, og det var jeg så ked af, så min tandlæge og jeg blev enige om at fjerne det nu der skulle krone på.
Så jeg syntes selv jeg har fået meget pæne tænder. Men det har været en lang og sej proces, og jeg ønsker ikke for min værste fjende at gå igennem det. Bare det at få krone på er en GIGA proces, brugte 2 timer i tandlægestolen på at få filet tænder ned, og nøj det var hårdt
Anmeld