Mens-lignende smerter + ondt i lænden??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.553 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. august 2011

Pipsle2012

Hej Piger.

Har lige et ?, som jeg håber i kan hjælpe med.

Er 1. gangs gravid og er idag 39+0, og har de sidste par dage haft ondt i lænd (som jo sikkert skyldes den store mave) og en gang imellem også sådan lidt svage menstruatrions-lignende smerter, som dog hurtigt er gået over.

Idag har jeg haft en del mere ondt i lænd + stærkere menstruations-lignende smerter + jeg har haft det skidt det meste af dagen, ligesom når man er ved at blive syg med influenza eller lignende... Jeg synes dog ikke der har været nogen "rytme" i smerterne... De kommer og går som det passer dem

Er det normalt at have det sådan?? Er det bare kroppen der så småt forbereder sig på fødslen? Min slimprop gik i torsdags, men har ikke haft tegnblødning eller lignende, og vandet er heller ikke gået, så det kan vel dårligt være fødslen der så småt er startet... eller hvad?? Hvad tror i piger?

Tak fordi i læste med, og håber der er nogle der kan svare

God aften til alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

lycly

Når man er 1. gangs fødende kan en fødsel godt tage riiiigtig lang tid. Jeg fik veer (vidste dog ikke at det var veer på det tidspunkt) kl halv 7 om morgenen og fødte kl 20.32 samme aften. Så i princippet kan det godt være veer der bare er lang tid undervejs. De kan vare meget længe inden de bliver kraftige og regelmæssige.  for at der snart sker noget

Anmeld

21. august 2011

lycly

Når man er 1. gangs fødende kan en fødsel godt tage riiiigtig lang tid. Jeg fik veer (vidste dog ikke at det var veer på det tidspunkt) kl halv 7 om morgenen og fødte kl 20.32 samme aften. Så i princippet kan det godt være veer der bare er lang tid undervejs. De kan vare meget længe inden de bliver kraftige og regelmæssige.  for at der snart sker noget

Mit vand noget i øvrigt aldrig at gå, de prikkede hul på det. Men jeg fødte også ved akut kejsersnit. 

Anmeld

21. august 2011

Pipsle2012

Luna F. skriver:

Mit vand noget i øvrigt aldrig at gå, de prikkede hul på det. Men jeg fødte også ved akut kejsersnit. 

1000 tak for svar

Okay, ja det er sgu lidt frustrerende at man ikke ved hvordan det skal føles... Man tør heller ikke sætte sine forhåbninger i vejret, om at nu sker der noget, for man er så bange for at blive skuffet, hvis der ikke sker mere... Men bliver da sindsyg hvis jeg skal have det sådan her i mange dage

Men må bare bruge tiden på at slappe af, og så håbe de sætter lidt skub i tingene lige pludselig

Anmeld

21. august 2011

lycly

Pipsle2012 skriver:

1000 tak for svar

Okay, ja det er sgu lidt frustrerende at man ikke ved hvordan det skal føles... Man tør heller ikke sætte sine forhåbninger i vejret, om at nu sker der noget, for man er så bange for at blive skuffet, hvis der ikke sker mere... Men bliver da sindsyg hvis jeg skal have det sådan her i mange dage

Men må bare bruge tiden på at slappe af, og så håbe de sætter lidt skub i tingene lige pludselig

Ja, det eneste du kan gøre er bare at væbne dig med tålmodighed Og når/hvis du synes de begynder at blive bare lidt regelmæssige, så tag tid og skriv tidspunkterne ned. Så får du lidt overblik over om de bliver hyppigere. Og så føles det på en måde også som om tiden går hurtigere  

Held og lykke med det

Anmeld

21. august 2011

Pipsle2012

Luna F. skriver:

Ja, det eneste du kan gøre er bare at væbne dig med tålmodighed Og når/hvis du synes de begynder at blive bare lidt regelmæssige, så tag tid og skriv tidspunkterne ned. Så får du lidt overblik over om de bliver hyppigere. Og så føles det på en måde også som om tiden går hurtigere  

Held og lykke med det

Ja der er ikke andet for

1000 tak for svar, og ha' en rigtig god aften

Anmeld

21. august 2011

helle85

jeg vil bare lige sige at det er ikke alle første gang fødende der er længe om det. jeg fik veer omkring kl 20 med den første, og han blev født ca 00:02 jeg syntes bare at det var stækker pluk veer så jeg var ikke sikker på at jeg skulle føde, hvor de sage på føde afdelingen at man kan tage et bad, for så gå de nogen gange i sig selv igen hvis det ikke er tid. og hvis det er tid til at skal føde så bliver de stille og rolige stærker

mit vand gik ikke der blev prikket hul på sygehuset.

Anmeld

21. august 2011

Pipsle2012

helle85 skriver:

jeg vil bare lige sige at det er ikke alle første gang fødende der er længe om det. jeg fik veer omkring kl 20 med den første, og han blev født ca 00:02 jeg syntes bare at det var stækker pluk veer så jeg var ikke sikker på at jeg skulle føde, hvor de sage på føde afdelingen at man kan tage et bad, for så gå de nogen gange i sig selv igen hvis det ikke er tid. og hvis det er tid til at skal føde så bliver de stille og rolige stærker

mit vand gik ikke der blev prikket hul på sygehuset.

Hold da op, det var da hurtig "ekspedition", din fødsel

Hmm, jeg må bare se om der sker mere, eller om det går i sig selv igen.... Synes det "murrer" noget dernede, men det er jo ikke ligefrem uudholdeligt....endnu.... Håber dog på en god nats søvn, hvis ikke det udvikler sig til mere end det er nu..... Jeg må væbne mig med tålmodighed, og bare vente på vores lille prinsesse

Anmeld

21. august 2011

helle85

Pipsle2012 skriver:

Hold da op, det var da hurtig "ekspedition", din fødsel

Hmm, jeg må bare se om der sker mere, eller om det går i sig selv igen.... Synes det "murrer" noget dernede, men det er jo ikke ligefrem uudholdeligt....endnu.... Håber dog på en god nats søvn, hvis ikke det udvikler sig til mere end det er nu..... Jeg må væbne mig med tålmodighed, og bare vente på vores lille prinsesse

ja man bliver jo bare nød til at vente, desværre kan man ikke selv bestemme hvornår det sker

Anmeld

21. august 2011

Kamulla

kunne godt lyde som der er noget i gære... 

Jeg havde selv murren i underlivet om formiddage den dag jeg fødte.. dog udviklede mig sig hurtigt til veer og han blev født 3 timer efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.