Sf-mål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2011

Moms

Hej

Blev lige lidt nysgerrig. Jeg er ikke blevet målt hos hverken jordmoder eller læge, men har heller ikke været til 2. lægebesøg endnu.

Jeg er i dag 24+5 og har mål 22 når jeg står og 21, når jeg ligger.

Hvis man har tillagt sig en ordenlig fedtpude på maven tæller den jo også opad vil jeg mene, og min mave er klart mere udspilet, når jeg lige har spist, så der vil jeg tro målet også bliver større.....

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

anynom

Moms skriver:

Hej

Blev lige lidt nysgerrig. Jeg er ikke blevet målt hos hverken jordmoder eller læge, men har heller ikke været til 2. lægebesøg endnu.

Jeg er i dag 24+5 og har mål 22 når jeg står og 21, når jeg ligger.

Hvis man har tillagt sig en ordenlig fedtpude på maven tæller den jo også opad vil jeg mene, og min mave er klart mere udspilet, når jeg lige har spist, så der vil jeg tro målet også bliver større.....

Moms

Det kan der være noget om =)

Jeg har bare ikke taget så meget på og har selvfølgelig mave, men den forsvinder næsten når jeg ligger fladt på ryggen. Så er det kun bettepigen, der stikker opaf =)

Anmeld

21. august 2011

TrineMine86

JulieWH skriver:

Ja, vi ville lige for sjov måle mit symfyse-fundus mål og det ligger så på 28. Er 24+1 i dag.

Nu er jeg da først spændt på at skulle til 2. lægeundersøgelse på næste onsdag, for hvis vi har målt rigtigt er hun en stooooor pige.. I hvert fald i følge de tabeller etc man kan finde på nettet + den kurve, som er vist i min vandrejournal. Da jeg var 16+4 var mit SF-mål 15 cm. Og det følger kurven.

hej

et stort sf mål betyder ikke at det er et stort barn, mit sf mål har hele graviditeten lagt laangt over kurven og lægen synes jeg har en meget stor mave, men går til vækstscanning hver 4. uge og de måler barnet til at være i den lave ende af kurven, rent vægt og størrelsesmæssigt så..

Anmeld

21. august 2011

anynom

TrineMine86 skriver:

hej

et stort sf mål betyder ikke at det er et stort barn, mit sf mål har hele graviditeten lagt laangt over kurven og lægen synes jeg har en meget stor mave, men går til vækstscanning hver 4. uge og de måler barnet til at være i den lave ende af kurven, rent vægt og størrelsesmæssigt så..

Okay =)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.