Hvorfor vælger nogen ikke at amme ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.087 visninger
53 svar
0 synes godt om
20. august 2011

lycly

Det har jeg tit tænkt på. Det er på ingen måde fordi jeg tænker dårligt om folk med flaskebørn, slet ikke. Men jeg ammer selv og synes simpelthen det er så hyggeligt. Jeg ved selvfølgelig godt at der er nogen der af forskellige årsager ikke KAN amme.

Men jeg vil gerne høre nogen af jer som bevidst har valgt at give flaske, hvorfor I har valgt det?

OBS! Dette skal ikke blive til en debat om hvad der er rigtigt og forkert og hvad folk synes. Det er udelukkende af nysgerrighed jeg spørger . Så hold en pæn tone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2011

bobbles

Luna F. skriver:

Det har jeg tit tænkt på. Det er på ingen måde fordi jeg tænker dårligt om folk med flaskebørn, slet ikke. Men jeg ammer selv og synes simpelthen det er så hyggeligt. Jeg ved selvfølgelig godt at der er nogen der af forskellige årsager ikke KAN amme.

Men jeg vil gerne høre nogen af jer som bevidst har valgt at give flaske, hvorfor I har valgt det?

OBS! Dette skal ikke blive til en debat om hvad der er rigtigt og forkert og hvad folk synes. Det er udelukkende af nysgerrighed jeg spørger . Så hold en pæn tone

anede faktisk ikke at der var nogen kvinder herinde der bevidst valgte at vælge flaske frem fra bryst  jeg kunne desværre ikke amme min første fordi hun var så syg så det påvirkede min mælk.. Men kan jeg denne gang så vælger jeg helt klart at amme min datter nr. 2 synes det er det største i hele verden at kunne få lov at have sit barn så tæt ind på sig,

Anmeld

20. august 2011

lycly

Frøken Christiansen skriver:

anede faktisk ikke at der var nogen kvinder herinde der bevidst valgte at vælge flaske frem fra bryst  jeg kunne desværre ikke amme min første fordi hun var så syg så det påvirkede min mælk.. Men kan jeg denne gang så vælger jeg helt klart at amme min datter nr. 2 synes det er det største i hele verden at kunne få lov at have sit barn så tæt ind på sig,

Jeg synes nemlig også det er så dejligt at amme  

Men jeg ved heller ikke om der overhoved ER nogen der bevidst giver flaske i stedet for bryst, det kunne bare være interessant at høre hvis der er nogen

Anmeld

20. august 2011

FrkLarsen

Luna F. skriver:

Dav med dig 

Jeg ammede kun i lidt over en måned hvorefter Emilie så fik flaske resten af tiden som mælkebarn.

Jeg stoppede med at amme fordi at det kørte mig psykisk ned at mine brystvorter var blevet flået mere eller mindre af! 

Det gjorde simpelthen så ondt at man nok ikke kan forstå det hvis ikke at man selv har prøvet det. 

Jeg savnede at amme enormt meget, og prøvede også at ligge hende til igen da de var helede mine sår, men der nægtede hun desværre. Vi prøvede med suttebrikker, lansinoh osv. 

Næste gang vil jeg meget gerne amme fuldt ud om det så koster mig begge mine nipples, jeg synes at det var SÅ hyggeligt og dejligt at mærke min pige på den måde.  

Anmeld

20. august 2011

SpunkenJo

Luna F. skriver:

Jeg har ikke selv valgt det fra, og kommer heller ikke til det, men der kan da være flere grunde til det.

Man bryder sig simpelthen bare ikke om det!
Man vil ikke ødelægge sine brysters facon.
Man vil have sin "frihed"
Man vil dele opgaven omkring mad med faren
Man vil gerne tilbage på job hurtigt, hvorfor farmand tager det meste af barslen

Det var hvad jeg lige kunne komme på...

Syns det er plausible grunde, men kunne aldrig selv finde på at vælge det.

Anmeld

20. august 2011

bobbles

FrkLarsen skriver:

Dav med dig 

Jeg ammede kun i lidt over en måned hvorefter Emilie så fik flaske resten af tiden som mælkebarn.

Jeg stoppede med at amme fordi at det kørte mig psykisk ned at mine brystvorter var blevet flået mere eller mindre af! 

Det gjorde simpelthen så ondt at man nok ikke kan forstå det hvis ikke at man selv har prøvet det. 

Jeg savnede at amme enormt meget, og prøvede også at ligge hende til igen da de var helede mine sår, men der nægtede hun desværre. Vi prøvede med suttebrikker, lansinoh osv. 

Næste gang vil jeg meget gerne amme fuldt ud om det så koster mig begge mine nipples, jeg synes at det var SÅ hyggeligt og dejligt at mærke min pige på den måde.  

ja det var da heller ikke det sjoveste at jeg ikke kunne få lov til at amme mit første barn, da jeg prøvede begyndte hun bare at skrige  men håber at det bliver bedre denne gang

Anmeld

20. august 2011

SpunkenJo

FrkLarsen skriver:

Dav med dig 

Du har jo ikke selv valgt det fra 

Det er mere interessant at høre lidt fra dem, som har taget valget, inden de overhovedet har givet det en reel chance.

Ked af det ikke lykkedes for dig, men bare husk, det ikke er det der afgør om man er en go mor eller ej 

Anmeld

20. august 2011

norenberg

jeg har bevidst valgt ikke at amme mine to drenge....jeg fik en datter til at starte med som jeg ikke kunne amme da jeg blev meget syg og var indlagt 1½ måned og hun måtte ikke få mælken pga alt det medicin jeg fik....anden gang prøvede jeg men følte kvalme og ubehag...og fik det desideret dårligt over det...og her sidste gang tog jeg beslutningen om ikke at amme og tage det stille og roligt og nyde min i stedet for at få det dårligt over amningen...men jeg har mødt mange sygeplejersker og jordmødre med manglende forståelse....

Anmeld

20. august 2011

Peanut

Jeg har en bekendt, som har et barn.. Hun ammede til at starte med, men hendes bryster blev mindre fyldige så stoppede hun. Og nu er de jo mindre end før fødslen, og det har hun det skidt med... Og hun har så fortalt mig, at næste barn hun skal have, bliver flaskebarn...

Jeg stod også uforstående overfor dette, da jeg selv regner med at amme, men hvis mine nipples bliver flået, som FrkLarsen beskriver det, tror jeg så sandelig også jeg stopper.

Anmeld

20. august 2011

N&J

Luna F. skriver:

Jeg ammede selv til min datter var omkring 9 mdr., men jeg forstår godt hvis nogen vælger det fra grundet smerter og lign., de første 1½ mdr. var et rent smertehelvede for mig, men jeg bed det i mig, til tros for at jeg sad og tudede hver gang hun skulle have mad, men heldigvis kom jeg igennem det og amningen blev både behagelig og dejlig.

Håber, hvis jeg får flere, at der ikke er lige så mange problemer med smerter og sår osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.