Neglelak og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2011

Nessie

Jeg brugte det ikke under min graviditet, men ved at man kan bestille fra f.eks. Honeybee Gardens, der er ikke alt muligt i.

På mit apotek har de også fået en serie make-up og neglelak, som er fri for alt det kemi  Kan naturligvis ikke huske hvad det hedder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

Frøken J.

Den kommende far skriver:

Har lovet min kæreste at spørge jer om man må tage neglelak på når man er gravid?

Der er jo så mange ting vedr. hårfarve, parfume osv.

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Ja, hvis hun undgår de lakker der indeholder dibuthylphatalater. Ja jeg kan ikke stave til det. Haha. Lakker fra blandt andet e.l.f. Og essie er frie for dette. Dem fra e.l.f. Er faktisk fri for en hel masse skidt, så dem kan du anbefale hende. Og så skal hun undgå lakken kommer på huden :-)

Anmeld

19. august 2011

Den kommende far

Frøken J. skriver:

Ja, hvis hun undgår de lakker der indeholder dibuthylphatalater. Ja jeg kan ikke stave til det. Haha. Lakker fra blandt andet e.l.f. Og essie er frie for dette. Dem fra e.l.f. Er faktisk fri for en hel masse skidt, så dem kan du anbefale hende. Og så skal hun undgå lakken kommer på huden :-)

det siger jeg videre

MVH

Den kommende far

Anmeld

19. august 2011

Skovhussvinget12

Der er fx parabener i neglelak - så jeg købte en neglelak fra Nilens jord (kan bla. fåes i Matas). Der er ikke noget skidt i. Mener den kostede 60 kr. eller deromkring:-)

Anmeld

19. august 2011

Isabella_mor

hehe men godt at høre at vi ikke er de eneste

MVH

Den kommende far

langt fra. jeg tror mange er bange for at gøre noget forkert i graviditeten...

Anmeld

19. august 2011

Den kommende far

isabellamor skriver:

langt fra. jeg tror mange er bange for at gøre noget forkert i graviditeten...

tror jeg du har ret i

MVH

Den kommende far

Anmeld

20. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

tror jeg du har ret i

MVH

Den kommende far

Altså, miljøstyrelsen har førhen skrevet at de mængder der findes af stoffer i neglelak er så små, at det ikke betyder noget for fosteret.

Man råder til, at man sørger for ikke at få lakken og neglelakfjerneren på huden. Ligesom altid når man ligger lak. Det er aldrig sundt at få ned til neglebånd og hud. MEN, vil hun lige som jeg være så sikker som hun kan blive så kan hun uden dårlig samvittighed bruge disse mærker:

Selv har jeg NILO og FNUG. Synes NILO er klart det bedste. Har vist også før anbefalet hele mærket til din kæreste, da de har alt i make up til gravide. 

I Gravid bladet anbefales følgende mærker: 

"Creative Nail Design"
"Essie"
"Åcqurella"
"Butter london"
"Karpati dito"
"Nilens jord"
"Précision" (Bladets favorit)
"Honey bee garden"

Følgende mærker til at fjerne det med:

"Depend"
"Åcqurella"

Anmeld

20. august 2011

Sofiedk

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Altså, miljøstyrelsen har førhen skrevet at de mængder der findes af stoffer i neglelak er så små, at det ikke betyder noget for fosteret.

Man råder til, at man sørger for ikke at få lakken og neglelakfjerneren på huden. Ligesom altid når man ligger lak. Det er aldrig sundt at få ned til neglebånd og hud. MEN, vil hun lige som jeg være så sikker som hun kan blive så kan hun uden dårlig samvittighed bruge disse mærker:

Selv har jeg NILO og FNUG. Synes NILO er klart det bedste. Har vist også før anbefalet hele mærket til din kæreste, da de har alt i make up til gravide. 

"Creative Nail Design"
"Essie"
"Åcqurella"
"Butter london"
"Karpati dito"
"Nilens jord"
"Honey bee garden"

"Depend"
"Åcqurella"

Er lige lidt nysgerrig Er der nogle specielle årsager til at de anbefaler dem, altså jeg tænker om de indeholder mindre dårlige kemikalier end andre eller er de bare almindelige gode neglelakker som de anbefaler?

Anmeld

20. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Er lige lidt nysgerrig Er der nogle specielle årsager til at de anbefaler dem, altså jeg tænker om de indeholder mindre dårlige kemikalier end andre eller er de bare almindelige gode neglelakker som de anbefaler?

De indeholder ikke de stoffer som Kan være problematiske. Derfor. 

Har selv Nilens Jord, og elsker farverne, holdbarheden, og at der ikke er alt muligt overflødigt skidt i. Bare dejligt at kunne bruge dem ind imellem under graviditeten, uden at skulle være alt for usikker på, om det nu er ok. 

Men selvf. er der forskellige holdninger til det, alt efter hvem man spørger. ( mener Miljøstyrelsen, osv.) 

Anmeld

20. august 2011

Den kommende far

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

"Creative Nail Design"
"Essie"
"Åcqurella"
"Butter london"
"Karpati dito"
"Nilens jord"
"Honey bee garden"

"Depend"
"Åcqurella"

tak for det

MVH

Den kommende far

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.