tilvænding til briller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

714 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. august 2011

miajeanette84

hej

min søn er 2 år og 4 mdr og vi har i dag været nede ved optikeren og bestille briller til ham. er der nogle af jer der har erfaring med hvordan man bedst vender sådan en størrelse til at gå med briller ?

det skulle jo gerne blive en god oplevelse for ham  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Hejsa..

Min søn har også briller, men er dog snart 5 år.. Men fik også ca briller på samme tid som din søn..

Tilvænningen for ham var overhovedet ikke besværlig, tværtimod! Tror en hel ny verden åbnede sig for ham, han kunne jo se alt meget tydeligt og klart.. Han hev heller ikke brillerne af.. Så tror ikke at det bliver noget problem, men alle børn er jo forskellige..

Men måske, har det også hjulpet lidt, at jeg selv har briller på..?!

Hvor meget skal han have i hans briller?

Og hvad er hans "rigtige" styrke..?

Knus

Anmeld

21. august 2011

AnneBJ

Jeg fik briller da jeg var 2 år og 3 mdr. Mine forældre havde slet ikke problemer som frygtet - jeg bad om at få dem på som det første hver eneste morgen lige fra dag et... Pludselig kunne jeg jo se!

Pøj pøj, håber det kommer til at gå nemt!

Anmeld

22. august 2011

miajeanette84

han skal have 3,75 på det ene øje og 4,75 på det andet og 0,25 i bygningsfejl på det ene og 0,75 på det andet , det er den styrke han skal bruge han få øjnlægen mente han godt kunne få den rigtige styrke fra starten , han er langsynet så det er +

håber han bliver glad for dem med det samme , vi var lige en tur nede ved optikkeren i dag , bare for at sige hej så han kender stedet lidt , det syntes han var meget spændene 

Anmeld

22. august 2011

AnneBJ

miajeanette84 skriver:

han skal have 3,75 på det ene øje og 4,75 på det andet og 0,25 i bygningsfejl på det ene og 0,75 på det andet , det er den styrke han skal bruge han få øjnlægen mente han godt kunne få den rigtige styrke fra starten , han er langsynet så det er +

håber han bliver glad for dem med det samme , vi var lige en tur nede ved optikkeren i dag , bare for at sige hej så han kender stedet lidt , det syntes han var meget spændene 

Jeg brugte også + 3,75 på det ene og + 3.25 på det andet Med en bygningsfejl på det ene øje også.

God ide at tage forbi optikeren i dag!

Anmeld

22. august 2011

Mumto3

Vores datter var 1½ år da hun fik briller og 'alle' sagde til os at det ville blive en kamp at få hende til at bruge dem. Men det gjorde det ikke. Det var jo fantastisk pluselig at kunne se, så hun tager dem selv på om morgenen, og lægger dem ved siden af sengen om aftenen.

Selvfølgelig tager hun dem af ind i mellem, men det er ikke noget problem overhovedet og ingen tilvænning

Anmeld

22. august 2011

miajeanette84

det er jeg virkeligt glad for at høre , er mere rolig nu 

jeg har valgt et af de der stel der kan bøje meget uden at tage skade og det var et meget let stel det håber jeg også gør det bedre for ham 

ja jeg tænkte at hvis vi tager der ned et par gange bare og kigger så er det nok lettere den dag vi skal have dem til passet , han kan godt være noget genert når vi er helt bye steder , men damen i butikken var helt perfekt , 

hun spurgte til hem han havde leget med i dag pleje mm. det var helt super 

er virkeligt spændt på hvordan han reagere når han får dem på og de rigtige glas er kommet i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.