Må det fryses?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. august 2011

Prinsessens'Mor<3

Hej piger har lige lavet nedstående opskrift til Maja, og det er en stor portion, er der noget ved opskriften, der gør den ikke må fryses?

Kartoffel m. laks:

250 g Skrællet bage kartoffel  (3 store)
70 g Lakse filet uden skind og ben
220 g vand
1 Laurbærblad
1 sp
sk smør

Skær kartoflerne i små tern ½ x ½ og kom det i en gryde med vand og laurbær. Kog under låg i det i ca. 30 minutter til kartoflerne er møre. Skær imens laksen i tern samme størrelse som kartoflerne og kom dem i når kartoflerne er begynder at blive moset og lad dem koge med i ca. 10 minutter. Rør smørret i og det er klar til servering.

Og hvilke ting er betydningen for man ikke må fryse baby mad?

- Malene&Maja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

Camillakn

MaleneS2011baby<3 skriver:

Hej piger har lige lavet nedstående opskrift til Maja, og det er en stor portion, er der noget ved opskriften, der gør den ikke må fryses?

Kartoffel m. laks:

250 g Skrællet bage kartoffel  (3 store)
70 g Lakse filet uden skind og ben
220 g vand
1 Laurbærblad
1 sp
sk smør

Skær kartoflerne i små tern ½ x ½ og kom det i en gryde med vand og laurbær. Kog under låg i det i ca. 30 minutter til kartoflerne er møre. Skær imens laksen i tern samme størrelse som kartoflerne og kom dem i når kartoflerne er begynder at blive moset og lad dem koge med i ca. 10 minutter. Rør smørret i og det er klar til servering.

Og hvilke ting er betydningen for man ikke må fryse baby mad?

- Malene&Maja

Det må gerne nedfryses

Jeg har en bog med mad til babyer, og der står at det sagtens kan fryses. De anbefaler at når det er kølet af kommer man det i en isterningebakke. Så kan man meget bedre posionere barnets måltid. Når det så er frossen kan du tage dem ud af bakken og i en plastikpose.

Hvad du ikke må fryse og hvad det har af betydning kan jeg ik rigtig hjælpe med.

Anmeld

19. august 2011

Prinsessens'Mor<3

Camillakn skriver:

Det må gerne nedfryses

Jeg har en bog med mad til babyer, og der står at det sagtens kan fryses. De anbefaler at når det er kølet af kommer man det i en isterningebakke. Så kan man meget bedre posionere barnets måltid. Når det så er frossen kan du tage dem ud af bakken og i en plastikpose.

Hvad du ikke må fryse og hvad det har af betydning kan jeg ik rigtig hjælpe med.

Mange tak.. Er isterninge bakker ikke for små, men ellers en god ide..

Anmeld

19. august 2011

Camillakn

Ska lige høre, det er som babymos ikke ?

For ellers bliver kartoflerne meget mærkelige hvis du fryser dem når de ikke er moset. 

Anmeld

19. august 2011

Camillakn

Mange tak.. Er isterninge bakker ikke for små, men ellers en god ide..

Tjo, det er mange man ska bruge hvis du har lavet en stor potion.
Men ja, det er en ret god ide. Så kan man jo regne det bedre ud i at nu er han/hun meget sulten så nu ska jeg bruge 5 isterninger og sådan.  

Anmeld

19. august 2011

Prinsessens'Mor<3

Camillakn skriver:

Ska lige høre, det er som babymos ikke ?

For ellers bliver kartoflerne meget mærkelige hvis du fryser dem når de ikke er moset. 

Jo har blendet det..

Anmeld

19. august 2011

Prinsessens'Mor<3

Camillakn skriver:

Men ja, det er en ret god ide. Så kan man jo regne det bedre ud i at nu er han/hun meget sulten så nu ska jeg bruge 5 isterninger og sådan.  

nåh ja det var også portions mæssigt jeg tænkte på, men som du skriver, så kan man tage flere terninger op.. Smart

Anmeld

19. august 2011

Camillakn

Jo har blendet det..

Jamen så kan du sagtens fryse det, har lige kigget en ekstra gang i bogen og den siger Go for it Heh

Men lyder da super lækkert det du har lavet  
Håber sådan at jeg selv har overskud til at lave mit eget babymos, nu har jeg jo os en bog om det så må bare hænge mig selv op på det til den tid  

Anmeld

19. august 2011

Fru kr

Camillakn skriver:

De fås i foreskellige former (isbakkerne) og former i IKEA. Dem brugte jeg til min søn..

Anmeld

19. august 2011

Camillakn

Fru kr skriver:

De fås i foreskellige former (isbakkerne) og former i IKEA. Dem brugte jeg til min søn..

Oka, dejligt. Havde slet ikke skænket ikea en tanke..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.