Smørcreme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.679 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. august 2011

MyLove E

Hej...

Jeg skal lave min første fondant kage til min søns barnedåb på søndag. Og er nu kommet lidt i dilemma, jeg kan ikke finde ud af, om jeg bare skal lave en alm smør creme, eller om jeg skal lave en PSC creme som jeg har læst om... Hvad er det den gør??

Pleace nogen hjælp mig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

MyLove E

ingen???

Anmeld

19. august 2011

Dot D

PSC=Palmin SMØR creme, så det er også en smørcreme, den er bare viiiiiildt god at arbejde med, så den vil jeg da klart anbefale dig. Jeg laver den tit, og gerne med Asti istedet for mælk, Det skulle du prøve

Den er nem at smøre op med, og den stivner hurtigt på køl, så den er også hurtig at arbejde med

Anmeld

19. august 2011

MyLove E

Dot D skriver:

PSC=Palmin SMØR creme, så det er også en smørcreme, den er bare viiiiiildt god at arbejde med, så den vil jeg da klart anbefale dig. Jeg laver den tit, og gerne med Asti istedet for mælk, Det skulle du prøve

Den er nem at smøre op med, og den stivner hurtigt på køl, så den er også hurtig at arbejde med

Ok tak for dit svar:-) Nu kommer der lige en del flere spørgsmål?

Skal den stå på køl inden jeg putter fondant på??

Skal jeg bruge usaltet smør eller en blanding??

Jeg laver laver 2 med chokolade bunde og rutebilflødeskum i og 2 med hvidebunde og hindbærmusse i. Kan jeg putte lidt kakaopulver i til den chokolade?

Jeg skal bruge dem søndag, kan jeg lave kagerne ved en 10tiden i morgen eller bliver de for smattede??

Puha det var mange, håber du vil svare?

Anmeld

19. august 2011

Dot D

Tauf skriver:

Ok tak for dit svar:-) Nu kommer der lige en del flere spørgsmål?

Skal den stå på køl inden jeg putter fondant på??

Skal jeg bruge usaltet smør eller en blanding??

Jeg laver laver 2 med chokolade bunde og rutebilflødeskum i og 2 med hvidebunde og hindbærmusse i. Kan jeg putte lidt kakaopulver i til den chokolade?

Jeg skal bruge dem søndag, kan jeg lave kagerne ved en 10tiden i morgen eller bliver de for smattede??

Puha det var mange, håber du vil svare?

Hvis du laver PSC, så er det ganske almindelig Lurpak smør,saltet.

Du kan sagtens putte kakao i, jeg har lige prøvet det i dag faktisk det gik fint....

Og du kan fint lægge kagerne sammen i morgen, så på køl med dem, når du har smurt dem op. Så når du skal putte fondant på, så kan du lige smøre et tyndt lag på igen, så fondanten kan hænge fast, sådan gør jeg gerne, det går let

Anmeld

19. august 2011

MyLove E

Dot D skriver:

Hvis du laver PSC, så er det ganske almindelig Lurpak smør,saltet.

Du kan sagtens putte kakao i, jeg har lige prøvet det i dag faktisk det gik fint....

Og du kan fint lægge kagerne sammen i morgen, så på køl med dem, når du har smurt dem op. Så når du skal putte fondant på, så kan du lige smøre et tyndt lag på igen, så fondanten kan hænge fast, sådan gør jeg gerne, det går let

Tusind tak for hjælpen, nu vil min søster og jeg prøver om vi kan..

Vi har siddet og kigget på billeder af dine kage ej de er fine:-)

Er skoen svær at lave??

Anmeld

19. august 2011

Dot D

Tauf skriver:

Tusind tak for hjælpen, nu vil min søster og jeg prøver om vi kan..

Vi har siddet og kigget på billeder af dine kage ej de er fine:-)

Er skoen svær at lave??

Tak for det

Selvfølgelig kan I, det er ikke så svært. Når først I kommer igang, så skal det nok gå...

Jeg synes, at skoen er rigtig nem at lave, så det håber jeg også, at I gør. Kig evt på youtube, der er nogle gode videoer, om hvordan man gør.

Rigtig god arbejdslyst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.