Hvordan opbevarer I kartofler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.055 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. august 2011

Sofia

Nu hvor er begyndt at lave kartoffelmos til Alfred skal der jo være kartofler i huset. Vi spiser det stort set aldrig så jeg bruger dem kun til hans mos, og derfor synes jeg hurtigt de bliver dårlige.. Hvad gør I, så de ikke rådner?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

AnneBJ

Laver mos til 6 dage af gangen og køber kun 1,5 kg. poser.

Anmeld

19. august 2011

piadas

Ja, køber små poser med 1½ eller 2 kg. i, selvom Serdar tit mener vi skal købe de der kæmpe sække med både 5 og 20 kg. kartofler! Vi spiser det nemlig heller ikke så tit (= jeg gider ikke skrælle kartofler).

Men jeg har sådan en lerkrukke, der er beregnet til opbevaring af kartofler. De var så moderne for ca. 10 år siden! Jeg har 4 i alt. Jeg bruger en til kartofler, en til løg, en til hvidløg og den sidste bliver kun brugt, hvis der ikke er plads til gulerødderne i køleskabet eller til bagekartofler, så de ikke bliver blandet sammen med de almindelige.'

De ligner meget disse:

http://havebiksen.dk/krukker-48/opbevarings-krukker-288.html

Anmeld

19. august 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Ja, køber små poser med 1½ eller 2 kg. i, selvom Serdar tit mener vi skal købe de der kæmpe sække med både 5 og 20 kg. kartofler! Vi spiser det nemlig heller ikke så tit (= jeg gider ikke skrælle kartofler).

Men jeg har sådan en lerkrukke, der er beregnet til opbevaring af kartofler. De var så moderne for ca. 10 år siden! Jeg har 4 i alt. Jeg bruger en til kartofler, en til løg, en til hvidløg og den sidste bliver kun brugt, hvis der ikke er plads til gulerødderne i køleskabet eller til bagekartofler, så de ikke bliver blandet sammen med de almindelige.'

De ligner meget disse:

http://havebiksen.dk/krukker-48/opbevarings-krukker-288.html

Sådan nogle bruger mine forældre også - det fungerer skidegodt!

Anmeld

19. august 2011

Mettemus

Køleskabet. Ellers bliver de bløde og spirrer før vi får dem brugt. Og så køber vi de der dyre "nemme kartofler" med 900 g i en pose. Rent kiloprismæssigt er de for dyre, men ellers ender vi med at smide halvdelen ud

Anmeld

20. august 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Laver mos til 6 dage af gangen og køber kun 1,5 kg. poser.

Jeg troede kun man måtte lave til en dag frem.. Fryser du det?

Anmeld

20. august 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Jeg troede kun man måtte lave til en dag frem.. Fryser du det?

Nej det står bare på køl. Det er kun kogte kartofler, blendet. Så putter jeg MME, smør osv. i når hans kal have det.

Anmeld

20. august 2011

CA

Pias krukker er på bud i Bilka i næste uge

Anmeld

20. august 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Nej det står bare på køl. Det er kun kogte kartofler, blendet. Så putter jeg MME, smør osv. i når hans kal have det.

Okay, og det må stå i 6 dage? SMART, sådan vil jeg også gøre fremover! Så slipper jeg for at koge hveranden dag!

Anmeld

20. august 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Okay, og det må stå i 6 dage? SMART, sådan vil jeg også gøre fremover! Så slipper jeg for at koge hveranden dag!

Altså det sagde min SP i hvert fald, og Felix har da fået det på den måde i over en uge nu uden at blive syg og dårlig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.