Hvor meget skal baby sparke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.271 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. august 2011

KLN

Hai...

Jeg er én førstegangsfødende, som er lidt i tvivl om, hvor meget og hvor hårdt baby skal sparke.. Hun sparker hver dag, men jeg synes os det kan variere noget fra dag til dag, hvor meget hun sparker. Jeg er knap 30 uger henne, og har hørt, at det først er efter uge 34, at niveauet begynder at falde pga. pladsmangel. Hvordan oplever I det? Derudover har jeg os plukveer dagligt - nogle gange mere end andre. Er det normalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

MajseMaja

KLN skriver:

Hai...

Jeg er én førstegangsfødende, som er lidt i tvivl om, hvor meget og hvor hårdt baby skal sparke.. Hun sparker hver dag, men jeg synes os det kan variere noget fra dag til dag, hvor meget hun sparker. Jeg er knap 30 uger henne, og har hørt, at det først er efter uge 34, at niveauet begynder at falde pga. pladsmangel. Hvordan oplever I det? Derudover har jeg os plukveer dagligt - nogle gange mere end andre. Er det normalt?

Fra uge 20 af har det hos mig været små enkelte puf. Inden for de sidste par uger er det blevet til moslen rundt og mere robuste spark og en rumpe der lige pludselig skubber op. Men så længe du har mærket hende et par gange i løbet af dagen skulle det være fint.

Mon du har lagt mærke til et bestemt tidspunkt i løbet af dagen hun bevæger sig? Hos mig er det stensikkert at lillemanden mosler mega meget rundt om aftenen i flere timer og specielt når jeg skal sove.

Ellers så prøv at skrive det ned, kan være det kan hjælpe dig til at få ro i sjælen..

Anmeld

19. august 2011

Frøken J.

KLN skriver:

Hai...

Åh, jeg læste på et tidspunkt en vejledning hvor der stod, at du - på et tidspunkt hvor der er godt med aktivitet - skal ligge dig ned og mærke efter. Og så skal der være mindst 10 bevægelser på én time. Og alle bevægelser du mærker gælder

men der kan godt være forskel! Jeg har haft perioder, hvor jeg synes den lille var MEGET stille, og så dagen efter har der bare været fest derinde

Anmeld

19. august 2011

Angelspot

Min søn sparkede meget forskelligt hver dag i sidste trimester. Så jeg tror ike du behøver bekymre dig, for så længe du mærker dit barn, så er det jo som det skulle være Men kontakt din jordmoder hvis du er nervøs!

Jeg havde MANGE plukveer til sidst og de generede mig til tider. Så det er helt normalt, ikke kun fordi jeg har haft det, men jeg undersøgte nemlig også hvorvidt det var normalt eller ej, hvortil svaret var at det som regel blev oftere jo længere hen i raviditeten du kommer Det er kroppens måde at forberede sig på, så det vil som oftest tage til når man nærmer sig fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.