Så kvinder, nu må i lige hjælpe mig her ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er herpes og blister det samme??? (læs indlæget)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.161 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg skriver Ano af hensyn til min mand og hans familie, så til dem der genkender mig.

Min mand og jeg fik en laaaang diskution igang omkring herpes sygdommen og kønssygdommen, Jeg påstår jo hårdnakket at herpes er en virus der lever i alle, og som bl.a. skaber blister og forkølelsessår, og hvis du f.eks. giver et blowjob med herpes i udbrud kan give din partner herpeskønssygdom.

Men min mand påstår at der bl.a. er noget der hedder herpes 1 og herpes 2 ??? Hvor han fortæller at hans forældre havde været meget uvenner og næsten gået fra hinanden pga. hans mor gav hans far herpes 2, som hun så havde ifølge min kæreste (de bad ham være mægler "staves" mellem dem...) skullle havde fået af sin tidligere kæreste, og som så skulle være gået i udbrud efter de havde slået op osv. og nu skulle hans far jo så havde fået det. Han mener også at blister og forkølelsessår er noget forskelligt, hvor jeg mener den eneste forskel ligger i om det er i munden eller uden for munden...???

Mit spørgsmål er så,

- Findes der flere typer herpes?

- Er herpes også blister og forkølelsessår, eller er de to tinge også hver deres?

(Jeg har altid fået at vide af mine forældre at herpes er noget alle menesker har, og som viser sig ved blister osv. og at man derfor ikke skal have oralsex når man har det i udbrud, da det jo skulle være noget så forfærdeligt aty have dernede. )

Er vi helt galt på den, eller er der en af os der har ret`???  Hjælp os her dejlige damer der ved lidt eller meget om dette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

Anonym trådstarter

Ej kom on...

Anmeld

19. august 2011

Mom2012

Anonym skriver:

Jeg skriver Ano af hensyn til min mand og hans familie, så til dem der genkender mig.

Min mand og jeg fik en laaaang diskution igang omkring herpes sygdommen og kønssygdommen, Jeg påstår jo hårdnakket at herpes er en virus der lever i alle, og som bl.a. skaber blister og forkølelsessår, og hvis du f.eks. giver et blowjob med herpes i udbrud kan give din partner herpeskønssygdom.

Men min mand påstår at der bl.a. er noget der hedder herpes 1 og herpes 2 ??? Hvor han fortæller at hans forældre havde været meget uvenner og næsten gået fra hinanden pga. hans mor gav hans far herpes 2, som hun så havde ifølge min kæreste (de bad ham være mægler "staves" mellem dem...) skullle havde fået af sin tidligere kæreste, og som så skulle være gået i udbrud efter de havde slået op osv. og nu skulle hans far jo så havde fået det. Han mener også at blister og forkølelsessår er noget forskelligt, hvor jeg mener den eneste forskel ligger i om det er i munden eller uden for munden...???

Mit spørgsmål er så,

- Findes der flere typer herpes?

- Er herpes også blister og forkølelsessår, eller er de to tinge også hver deres?

(Jeg har altid fået at vide af mine forældre at herpes er noget alle menesker har, og som viser sig ved blister osv. og at man derfor ikke skal have oralsex når man har det i udbrud, da det jo skulle være noget så forfærdeligt aty have dernede. )

Er vi helt galt på den, eller er der en af os der har ret`???  Hjælp os her dejlige damer der ved lidt eller meget om dette.

Fandt lige det her:  http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/herpeslabialis.htm

Og blister er de små ømme dimser man nogle gange får i munden.. 

http://www.netdoktor.dk/taenderogmund/blister.htm

Anmeld

19. august 2011

Anonym trådstarter

Ann87 skriver:

Fandt lige det her:  http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/herpeslabialis.htm

Og blister er de små ømme dimser man nogle gange får i munden.. 

http://www.netdoktor.dk/taenderogmund/blister.htm

tusind tak

Anmeld

19. august 2011

Mom2012

Anonym skriver:

tusind tak

Så lidt

Anmeld

19. august 2011

Anonym trådstarter

Ann87 skriver:

Så lidt

Det så surt når ingen af os havde ret hi hi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.