Blid overgang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. august 2011

Prinsessens'Mor<3

Nu har Maja fået grød i ca 2 mdr., hun har fået lidt forskelligt, som kartoffelmos, hirsegrød, Majsgrød o.l. altså ting uden for meget smag.. Men hvordan laver man en blid overgang fra det kedelige grød til det lidt mere spændene med smag, kød osv?

Råd, opskrifter o.l. modtages med kyshånd..

- Malene&Maja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

serinasmor

blander du andre grøntsager i hendes kartoffelmos ??? eller var det et oplagt sted at starte

Anmeld

19. august 2011

Prinsessens'Mor<3

serinasmor skriver:

blander du andre grøntsager i hendes kartoffelmos ??? eller var det et oplagt sted at starte

har kun prøvet med gullerøder

Anmeld

19. august 2011

Kruse90

MaleneS2011baby<3 skriver:

du kan også blande lidt frugtmos i hendes grød?

Anmeld

19. august 2011

serinasmor

fik lige tjekket hvor gammel hun er   hvis jeg har regnet rigtigt er hun 6 mdr

hun må også få lidt kogt/bagt kød eller fisk ... vores sp rådede os til at købe frostne kødboller (dem til suppe) og så koge dem med kartoflerne ... i starten mose dem med ned i men senere give hende dem halve ..

vi brugte også pastinak, brocolli og selleri for at variere lidt ...

hun er desuden også stor nok til rugbrød i meget små bidder med smørbart pålæg

Anmeld

19. august 2011

Prinsessens'Mor<3

Kruse90 skriver:

du kan også blande lidt frugtmos i hendes grød?

det har jeg tidligere gjort "trapper" lidt ud af det, for har fået afvide at hun kan blive for glad for det søde..

Anmeld

19. august 2011

Prinsessens'Mor<3

serinasmor skriver:

fik lige tjekket hvor gammel hun er   hvis jeg har regnet rigtigt er hun 6 mdr

hun må også få lidt kogt/bagt kød eller fisk ... vores sp rådede os til at købe frostne kødboller (dem til suppe) og så koge dem med kartoflerne ... i starten mose dem med ned i men senere give hende dem halve ..

vi brugte også pastinak, brocolli og selleri for at variere lidt ...

hun er desuden også stor nok til rugbrød i meget små bidder med smørbart pålæg

Super duper, har du nogle opskrifter evt?
Kan hun godt tygge små rugbrøds bidder uden og blive kvalt?

Hun er 6 mdr og 6 dage idag .. Men har også fundet nogle opskrifter på lasagne og lignende som jo har meget smag, er der så ikke for lidt smag i kartoffelmod med grønt?

Anmeld

19. august 2011

serinasmor

Super duper, har du nogle opskrifter evt?
Kan hun godt tygge små rugbrøds bidder uden og blive kvalt?

Hun er 6 mdr og 6 dage idag .. Men har også fundet nogle opskrifter på lasagne og lignende som jo har meget smag, er der så ikke for lidt smag i kartoffelmod med grønt?

hun har jo tænder hun skal lære at bruge dem ... start med bidder str 0,5x0,5 cm og hvis du er utryg ved det så blødt lidt op i noget mælk ... bondebrød er godt til dem .. for der er ingen kerner i ... serina startede med 1x1 cm tror jeg ... men jeg var heller ikke så utryg ..

forresten gav vi serina sovs på hendes kartofler ... alt slags sovs kan bruges .. så det blev til den slags vi lige fik den dag ... dog ikke noget med sennep eller chili det er alt for stærkt ... fra serina var 6½ mdr fik hun alt mad i bidder (bort set fra morgenmad) hun nægtede simpelthen at spise hvis hun ikke fik lov selv at gratte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.